Zetec:n sovitus Taunukseen??
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Zetec:n sovitus Taunukseen??
Istahtaako zetec Taunukseen "pikkuvaivalla"?
Kaveri kertoili tuossa joskus kännipäissään, että saisi sovitettua?
Kuulemma laatikonkin saisi "suoraan" kiinni...?
Kaveri kertoili tuossa joskus kännipäissään, että saisi sovitettua?
Kuulemma laatikonkin saisi "suoraan" kiinni...?
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Re: Zetec:n sovitus Taunukseen??
Tosta on ollu juttuu joskus tässäkin foorumissa, löytyisköhän haulla...jonezy kirjoitti:Istahtaako zetec Taunukseen "pikkuvaivalla"?
Kaveri kertoili tuossa joskus kännipäissään, että saisi sovitettua?
Kuulemma laatikonkin saisi "suoraan" kiinni...?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Zetec:n sovitus Taunukseen??
sovittelu projekti alkaa tässä tämän kuun aikana...jonezy kirjoitti:Istahtaako zetec Taunukseen "pikkuvaivalla"?
Kaveri kertoili tuossa joskus kännipäissään, että saisi sovitettua?
Kuulemma laatikonkin saisi "suoraan" kiinni...?
-on siinä vähä hommaa...
mm:
-öljypohjan joutuu muokkaamaan jostain..Esim: sierra 1.8 cvh..
-koneen korvakkeet tehtävä ite...(aika hankalaa kun pitää saada kone
oikeeseen kohtaan..ettei tartte tehdä kardaanille mitään...
-vesiletkun lähtö vähä hankala.. ns. koneen takana...
-painelaakerin/kytkimen sovitus ongelmat...
-sähköhommat....
-kaikki muutkoset..
(kun pitäis kait leimata.... jolloin %+++++++ )
ja mitä nyt vielä vastaan tulee.....
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Zetecin ja 9 Typen toisiinsa sovittamisessa ei ole mitään ongelmaa.
1.8:n vauhtipyörä ja 220mm Mondeon levy koneeseen ja askin päähän tavallinen Tanen pikkulaatikon paininlaakeri. Startti Dohcista.
1.8:n vauhtipyörä ja 220mm Mondeon levy koneeseen ja askin päähän tavallinen Tanen pikkulaatikon paininlaakeri. Startti Dohcista.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Burtonilta nähtävästi löytyy semmonen "adapteri" jolla se letkuliitäntä saadaan siirrettyä sieltä takaa eteen? lainaus Burtonin sivuilta: We also stock the water rail that is necessary to transfer the water outlet from the back of the head to a more accessible location.
https://www.burtonpower.com/technical/tt_zetec.html
https://www.burtonpower.com/technical/tt_zetec.html
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ei mikä tahansa Type-9, vaan nimenomaan CVH Sierran Type-9Jari H kirjoitti:Zetecin ja 9 Typen toisiinsa sovittamisessa ei ole mitään ongelmaa.
1.8:n vauhtipyörä ja 220mm Mondeon levy koneeseen ja askin päähän tavallinen Tanen pikkulaatikon paininlaakeri. Startti Dohcista.
Päästöt menee kanta-auton mukaan.Riku kirjoitti:Meneekös tällaisessa koneenvaihdossa päästöt koneen vai auton vuosimallin mukaan? Mielellään faktatietoa tähän kun olen saanut eri paikoista eri infoa...
Hmmm... En lähde asiasta tappelemaan, mutta perustan väitteeni siihen että Zetec perustuu pitkälti CVH lohkoon ja kytkinkopan pultitus on sama. Eli täysin eri kuin esim. OHC:ssa taikka kutosissa. Zetecithän ovat alunperi yleensä IB5 laatikolla taikka isommat MTX75:lla. Eli olen edelleen eri mieltä, mutta katsotaan asiaa jatkossa. =)
Kyllä Cortinan laatikko näyttää ainakin istuvan Zetecin perään aika kivuttomasti ja eikös Taunuksen ja Cortinan laatikot olekin samalla pulttijaolla.
http://koti.mbnet.fi/~setalat/cortina/s ... _4124.html
Lisää juttua samasta laitteesta
http://koti.mbnet.fi/~setalat/cortina.htm
http://koti.mbnet.fi/~setalat/cortina/s ... _4124.html
Lisää juttua samasta laitteesta
http://koti.mbnet.fi/~setalat/cortina.htm
Edellä mainitun Cortinan zetec+2000E yhdistelmän lisäksi mulla on teossa Esco zetecillä ja sierran 5-vaihteisella, viimeksi aski oli ohc:n perässä ja näpsäkästi se istuu zetecin peräänkin. Eli ohc, cvh, kent, pre-kent, zetec on sama laatikon pulttijako. Duratech:ssä on sitten eri, siihenkin löytyy briteistä kytkinkoppaa...MouTine kirjoitti:Okei... Myönnän tietovirheeni ja jatkan tutkimista asian tiimoilta. Siltikin kummastuttaa. Mutta kuva ja teksti on painavaa tavaraa.
Kuvassa näkyy muuten se "waterrail" eli termostaatin siirto satsi.
Vain Duratec on eri pulttijaolla. CVH/Kent/OHC sama. Mistä tuollaista "tietoa" olet saanut???MouTine kirjoitti:Hmmm... En lähde asiasta tappelemaan, mutta perustan väitteeni siihen että Zetec perustuu pitkälti CVH lohkoon ja kytkinkopan pultitus on sama. Eli täysin eri kuin esim. OHC:ssa taikka kutosissa.
En oikeastaan mistään. Jotenkin vuosien varrella mieltänyt niin. On ollut vain noita Cologne koneita koko harrastus ajan. No hyvä että tämäkin selvisi. =) Jälkeenpäin oikein naurattaa.WSE kirjoitti:Vain Duratec on eri pulttijaolla. CVH/Kent/OHC sama. Mistä tuollaista "tietoa" olet saanut???MouTine kirjoitti:Hmmm... En lähde asiasta tappelemaan, mutta perustan väitteeni siihen että Zetec perustuu pitkälti CVH lohkoon ja kytkinkopan pultitus on sama. Eli täysin eri kuin esim. OHC:ssa taikka kutosissa.