Zetec:n sovitus Taunukseen??

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jonezy
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Tammi 2005, 00:38
Paikkakunta: Pori/Espoo
Viesti:

Zetec:n sovitus Taunukseen??

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Istahtaako zetec Taunukseen "pikkuvaivalla"?
Kaveri kertoili tuossa joskus kännipäissään, että saisi sovitettua?

Kuulemma laatikonkin saisi "suoraan" kiinni...?
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Zetec:n sovitus Taunukseen??

Viesti Kirjoittaja Mois »

jonezy kirjoitti:Istahtaako zetec Taunukseen "pikkuvaivalla"?
Kaveri kertoili tuossa joskus kännipäissään, että saisi sovitettua?

Kuulemma laatikonkin saisi "suoraan" kiinni...?
Tosta on ollu juttuu joskus tässäkin foorumissa, löytyisköhän haulla...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Re: Zetec:n sovitus Taunukseen??

Viesti Kirjoittaja ft79 »

jonezy kirjoitti:Istahtaako zetec Taunukseen "pikkuvaivalla"?
Kaveri kertoili tuossa joskus kännipäissään, että saisi sovitettua?

Kuulemma laatikonkin saisi "suoraan" kiinni...?
sovittelu projekti alkaa tässä tämän kuun aikana... :wink: :wink:

-on siinä vähä hommaa...
mm:
-öljypohjan joutuu muokkaamaan jostain..Esim: sierra 1.8 cvh..
-koneen korvakkeet tehtävä ite...(aika hankalaa kun pitää saada kone
oikeeseen kohtaan..ettei tartte tehdä kardaanille mitään...
-vesiletkun lähtö vähä hankala.. ns. koneen takana...
-painelaakerin/kytkimen sovitus ongelmat...
-sähköhommat....
-kaikki muutkoset..
(kun pitäis kait leimata.... jolloin %+++++++ :shock: )

ja mitä nyt vielä vastaan tulee..... :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Zetecin ja 9 Typen toisiinsa sovittamisessa ei ole mitään ongelmaa.
1.8:n vauhtipyörä ja 220mm Mondeon levy koneeseen ja askin päähän tavallinen Tanen pikkulaatikon paininlaakeri. Startti Dohcista.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Meneekös tällaisessa koneenvaihdossa päästöt koneen vai auton vuosimallin mukaan? Mielellään faktatietoa tähän kun olen saanut eri paikoista eri infoa...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Burtonilta nähtävästi löytyy semmonen "adapteri" jolla se letkuliitäntä saadaan siirrettyä sieltä takaa eteen? lainaus Burtonin sivuilta: We also stock the water rail that is necessary to transfer the water outlet from the back of the head to a more accessible location.

https://www.burtonpower.com/technical/tt_zetec.html
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
MouTine
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2005, 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Jari H kirjoitti:Zetecin ja 9 Typen toisiinsa sovittamisessa ei ole mitään ongelmaa.
1.8:n vauhtipyörä ja 220mm Mondeon levy koneeseen ja askin päähän tavallinen Tanen pikkulaatikon paininlaakeri. Startti Dohcista.
Ei mikä tahansa Type-9, vaan nimenomaan CVH Sierran Type-9
Riku kirjoitti:Meneekös tällaisessa koneenvaihdossa päästöt koneen vai auton vuosimallin mukaan? Mielellään faktatietoa tähän kun olen saanut eri paikoista eri infoa...
Päästöt menee kanta-auton mukaan.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Nimenomaan ihan tavallinen Oharin Type 9 käy em. osilla pökkäämällä Zetecin perään.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Jari H kirjoitti:Nimenomaan ihan tavallinen Oharin Type 9 käy em. osilla pökkäämällä Zetecin perään.
samaa mieltä muuallakin.... :lol:
mutta itse ajattelin tökätä mt-75:sen tohon perään...
kun on tottunu tekee aina vaikemman kautta... :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
MouTine
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2005, 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hmmm... En lähde asiasta tappelemaan, mutta perustan väitteeni siihen että Zetec perustuu pitkälti CVH lohkoon ja kytkinkopan pultitus on sama. Eli täysin eri kuin esim. OHC:ssa taikka kutosissa. Zetecithän ovat alunperi yleensä IB5 laatikolla taikka isommat MTX75:lla. Eli olen edelleen eri mieltä, mutta katsotaan asiaa jatkossa. =)
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Kyllä Cortinan laatikko näyttää ainakin istuvan Zetecin perään aika kivuttomasti ja eikös Taunuksen ja Cortinan laatikot olekin samalla pulttijaolla.

http://koti.mbnet.fi/~setalat/cortina/s ... _4124.html
Lisää juttua samasta laitteesta
http://koti.mbnet.fi/~setalat/cortina.htm
MouTine
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2005, 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Okei... Myönnän tietovirheeni ja jatkan tutkimista asian tiimoilta. Siltikin kummastuttaa. Mutta kuva ja teksti on painavaa tavaraa.
Tinde
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:38
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

MouTine kirjoitti:Okei... Myönnän tietovirheeni ja jatkan tutkimista asian tiimoilta. Siltikin kummastuttaa. Mutta kuva ja teksti on painavaa tavaraa.
Edellä mainitun Cortinan zetec+2000E yhdistelmän lisäksi mulla on teossa Esco zetecillä ja sierran 5-vaihteisella, viimeksi aski oli ohc:n perässä ja näpsäkästi se istuu zetecin peräänkin. Eli ohc, cvh, kent, pre-kent, zetec on sama laatikon pulttijako. Duratech:ssä on sitten eri, siihenkin löytyy briteistä kytkinkoppaa...
Kuvassa näkyy muuten se "waterrail" eli termostaatin siirto satsi.
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

MouTine kirjoitti:Hmmm... En lähde asiasta tappelemaan, mutta perustan väitteeni siihen että Zetec perustuu pitkälti CVH lohkoon ja kytkinkopan pultitus on sama. Eli täysin eri kuin esim. OHC:ssa taikka kutosissa.
Vain Duratec on eri pulttijaolla. CVH/Kent/OHC sama. Mistä tuollaista "tietoa" olet saanut???
MouTine
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2005, 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine »

WSE kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Hmmm... En lähde asiasta tappelemaan, mutta perustan väitteeni siihen että Zetec perustuu pitkälti CVH lohkoon ja kytkinkopan pultitus on sama. Eli täysin eri kuin esim. OHC:ssa taikka kutosissa.
Vain Duratec on eri pulttijaolla. CVH/Kent/OHC sama. Mistä tuollaista "tietoa" olet saanut???
En oikeastaan mistään. Jotenkin vuosien varrella mieltänyt niin. On ollut vain noita Cologne koneita koko harrastus ajan. No hyvä että tämäkin selvisi. =) Jälkeenpäin oikein naurattaa.
Vastaa Viestiin