Taunukseen jäykempi alusta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jeddahilla tollaset on.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Jep mä asensin GTS sarjan viime vuonna. Oli hieman edullisempi kitupiikki.netissä, joka näyttää menneen nurin. Hyvä napakka alusta tuli kovempaankin menoon, auto ei vaan madaltunut yhtään :)

Sigun foto ja gallerian kolme viimeistä kuvaa ovat tuon sarjan kanssa.
Kharvinen
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Syys 2008, 16:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kharvinen »

jeddah kirjoitti:Jep mä asensin GTS sarjan viime vuonna. Oli hieman edullisempi kitupiikki.netissä, joka näyttää menneen nurin. Hyvä napakka alusta tuli kovempaankin menoon, auto ei vaan madaltunut yhtään :)

Sigun foto ja gallerian kolme viimeistä kuvaa ovat tuon sarjan kanssa.
no voi hitto ku haluis ton tanen alas mut ei sit millään fiksulla hinnalla... :( kaiiki sarjat on pirun kalliita näihin, eikä mikään pudota yli 40mm ku 60mm olis enemmän mun makuun...
2.3 16v Evolution I
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Kharvinen kirjoitti:no voi hitto ku haluis ton tanen alas mut ei sit millään fiksulla hinnalla... :( kaiiki sarjat on pirun kalliita näihin, eikä mikään pudota yli 40mm ku 60mm olis enemmän mun makuun...
Sun pitänee vaan ostaa pelkät iskarit ja katkoo jouset ite.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

tilaappa tuolta oldcarsista 60mm pudottavat jouset. Ite tilasin 40mm jouset ja on kazin iskareitten kanssa mun mielestä todella hyvät katukäyttöön. Ja tais koppa pudottakkin melkeen sen 40mm
Kharvinen
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Syys 2008, 16:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kharvinen »

FoorttiFani kirjoitti:tilaappa tuolta oldcarsista 60mm pudottavat jouset. Ite tilasin 40mm jouset ja on kazin iskareitten kanssa mun mielestä todella hyvät katukäyttöön. Ja tais koppa pudottakkin melkeen sen 40mm
joo mutta pudottaa vissiin mk-1-2 40mm mut mk-3 noin 10mm-20mm
2.3 16v Evolution I
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Halvalla jos haluaa niin eteen mersun jouset ja taakse farmarin. Itse voi laikalla madaltaa niin paljon kun haluaa ja kaveriks kybin valkoiset kaasut. Näin on mulla ja mielestäni toimii.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kouvolan Rompetorilla ois ollu Taunukseen käyvät uudet jäykät etujouset 10€/pari, mut ei jaksannu alkaa niitä raahaamaan. Olis ollu jäpäkät jouset, olis vaan pitänny lyhentää noin 50% :lol: Mistä lie autosta olivat...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Espoon Motonetissä oli näkyvillä tommoset jouset: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=67-5394
Kattelin et ne saattais sattuu Taunukseen taakse. Ei ollu mittaa mukana, joten halkaisija jäi mysteeriksi :D
Elikkä Takajousi Volvo 850-SportWagon
Hinta 29.50 €
850/70s-MkI ->01 Taakse Sedan-VAHV ja SportWagon-vakio
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

Nykyään Kunnon varaosakaupoissa on koneilla luettelo mistä voi kattella jousien sopivuuksia. Tai niin ainakin porissa.
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Mites te jotkut joilla on SPAXit tai GAZit autossanne, varsinki etuiskarit, onko niissä sisäänjoustossaki jotai jäykkyyttä vai onko samanlaiset lötköt ku noi KONIt jotka mulla? On tosiaa etuiskarit vähä hengettömät sisäänjoustossa, ulosjoustossa onki sit eloa viisinkertasesti toisee suuntaa verrattuna. Ihan jees normaaliajoon kyllä.. vähä muitaki ominaisuuksia haluttas.

Toi taunuksen vakio etuiskarin alapään kiinnitystapa tietty rajottaa tätä sisäänjouston jäykkyyttä aikalailla mutta silti, mahtaako ne muut olla yhtää jäykempiä ku konit ..jollai ollu useemman merkkisiä kierrossa? kokemuksia?
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

muistelisin ettei gazit juuri vaimenna sisäänjoustossa, en muista muuttuiko tämä kuinka paljon iskaria säädettäessä
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

tulee se jäykemmäks molempiin suuntiin kun ruuvista kääntää. Gazit meinaa
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Jäykistyy toi koniki sisäänpäin kyllä säädöllä vähän mut mulla nytki iskari ihan jäykimmilleen säädettynä eikä se kovin kummosta voimaa vaadi sisään painaa, ulos saaki sitte jo vähä repiä.

"Rikas mies jos oisin" ...ni menisin ja teetättäisin iskarit ja tekisin koko alapään kiinnityksen erilailla :roll:
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

.

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

noita mersun jousia ku tuntuu olevan monilla edessä ni muistaako kukaan minkä mittasia ootte niistä tehny (vapaa mitta) ? ja oisko vielä kuvaa että mille korkeudelle on auto jääny..
todennäkösesti joudun kuitenki pariin kertaan jumppaan pois ne ja takas mut sais jotai suuntaa antavaa käsitystä :) mulla siis jouset on 16mm lankaa ja keulalla makaa kuuden pytyn edestä rautaa ja aika alas se pitäs saada.....
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Vastaa Viestiin