Koneremontti harkinnassa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Koneremontti harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Itse oon miettiny koneremppaa 2.0 Sierraan. Se on kaasari OHC vm 86..Tietääkö kukaa, paljokoha maksas toho koneesee uudet männät, renkaat ja kaikki laakerit? :roll:
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Koneremontti harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Mois »

tomduck kirjoitti:Itse oon miettiny koneremppaa 2.0 Sierraan. Se on kaasari OHC vm 86..Tietääkö kukaa, paljokoha maksas toho koneesee uudet männät, renkaat ja kaikki laakerit? :roll:
Hintoja en tiedä, mut halvimmalla varmaan pääsee jos laittaa 90/99/900 Saabin veivit ja "Kuplan" männät...
Mäntiä saa eri kokoja esim. lautamäki motorsportilta (löytyy netistä)
http://www.lautamakimotorsport.fi/
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Iha se on muute pelannu hyvi se kone, eikä järin laiskakaa oo mut syö öljyä ku sika :twisted: Tuskin se venttiilinvarre kumeista syö nii paljo, et jos ajat pari tonnii ni menee tyyliin kannu öljyä (4 L).. :roll:
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

tomduck kirjoitti:Iha se on muute pelannu hyvi se kone, eikä järin laiskakaa oo mut syö öljyä ku sika :twisted: Tuskin se venttiilinvarre kumeista syö nii paljo, et jos ajat pari tonnii ni menee tyyliin kannu öljyä (4 L).. :roll:
Saattais vaikka selvii rengastamalla.....
Jos vaik on öljyrengas/renkaita poikki tai muuten vaan :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Noi Wiseco männät ei kyl näy olevan kovin edullisii :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Pitää katella, varmaa ens kesänä tulee otettua auki kone ja katottuu et mitä sille pitää sit tehä... :roll:
Avatar
Kamakaze
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Touko 2012, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kamakaze »

Tervehdys!
Aikomuksena tehdä tuohon V6:seen koneremonttia ja ajattelinkin kysyä täältä hieman vinkkejä siitä mitkä osat kannattaa vaihtaa, jotta ei tarvitse heti availla konetta uudelleen. Moottorilla ajettu nähtävästi + 200 tkm ja seissyt ajamatta lähemmäs 30 vuotta. Vai kannattaako tämä laittaa kaatopaikalle ja heittää nokille jokin "tuoreempi" mylly? Kyseessä siis -65 2.0 V6 :)
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Onko joku erityinen syy, että se koneremontti on tarpeellinen?....syö reilusti öljyä, kolisee, huonot öljynpaineet yms. ???

Yleensä kone puretaan ja tutkitaan ja mitataan perusteellisesta ja sen perusteella päätetään mitä sille tehdään.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kamakaze kirjoitti:Tervehdys!
Aikomuksena tehdä tuohon V6:seen koneremonttia ja ajattelinkin kysyä täältä hieman vinkkejä siitä mitkä osat kannattaa vaihtaa, jotta ei tarvitse heti availla konetta uudelleen. Moottorilla ajettu nähtävästi + 200 tkm ja seissyt ajamatta lähemmäs 30 vuotta. Vai kannattaako tämä laittaa kaatopaikalle ja heittää nokille jokin "tuoreempi" mylly? Kyseessä siis -65 2.0 V6 :)
2.8 kone vaan sinne, ite en ainakaan alkais 2 litras remontoimaan...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

älä nyt ainakaan pois heitä noin hyvää vuosikertaa :lol: ite laitoin purkamolta ostettuun 2.9 v6 koneeseen uudet männänrenkaat, laakerit kiertokankiin ja kampuraan ja uudet venttiilivarrenkumit. nostajat olis tietysti voinut vaihtaa, mutta menin halvalla ja jätin vanhat nostajat. ja tietysti kaikki tiivisteet ja stefat.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Tuo kannattanee laittaa myyntiin ennemmin kun romuttamolle. Sitähän ei tiedä jos joku museomies vaikka maksais koneesta jotakin ja menis ainakin edes jonkunasteiseen hyötykäyttöön. Ei tosin mitään käsitystä paljonko noilla 2.0 V6:silla on arvoa / kysyntää....
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

itse myin tuollaisen 60-luvun 2-litraisen 150 eurolla.tosin moottorissa oli ainakin uudet männät sisässä.ei tuo tuntunut kenellekkään kelpaavan,tai myin sitä jonkun aikaa.ehkä hinta oli osa synnä?toisaalta,kun ostaja löytyi,oli hyvin tyytyväinen.kertoi että oli jo jonkun aikaa etsinyt vastaavaa konetta.meni p5 20m taunukseen se moottori.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Sellainen joka meinaa museoida auton kelpaa kyllä tollanen moottori.
Mutta ei taida viritysväki kauheasti suosia tuota.
Pitäis olla 2.0 ohc, 2.8 tai 2.9 että kelpais.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

miepä olinkin syksyllä niin ilkeä, että heitin romulavalle 69 vuoden kaks litrasen toimivan moottorin.
tai olis siihen pitäny jo venttiilivarren kumit vaihtaa. ja menipä siinä mukana vielä uus vesipumppukin, ku ei muistanu irrottaa.
ei tuntunu kelpaavan ees verkonpainoks, eikä millään jaksa kaikkia aarteita nurkissa säilytellä :roll:
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

Vermilion kirjoitti:Sellainen joka meinaa museoida auton kelpaa kyllä tollanen moottori.
Mutta ei taida viritysväki kauheasti suosia tuota.
Pitäis olla 2.0 ohc, 2.8 tai 2.9 että kelpais.
olen ilmeisesti erilainen "nuori",kun ite ostin kaverilta 2,6-litrasen virikoneen ahioksi :)
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Vastaa Viestiin