Sivu 1/1

2.8i v6 nykii..

Lähetetty: 28 Loka 2004, 15:44
Kirjoittaja Vieras
tossa tuli ostettua -77 mk1 granada 2.8i v6 tekniikalla..
ja kyllä, tieän että tää on taunus palsta mutta samalla asialla liikutaan.
ja jos vaikka sais jonku vastauksen tähän nii olis parasta.
kone lähtee laakista aina käymään, käy hienosti, venttiilit hieman nakuttaa. ongelma tulee kun ajaa 20-70km/h ja pienellä kaasulla nykii niin perkeleesti :x tekniikka on vm.-88 sierrasta eli pitäis olla jotain vanhempaa ruiskukone mallia joka on KUULEMMA parempi. vähemmän tehoo ja enemmän vääntöä tms. paljonko tollasessa koneessa on tehoa ?
tänks !

Lähetetty: 29 Loka 2004, 11:50
Kirjoittaja Miikka
Jaa-a. Vähän pahoja on nuo nykimisviat, mutta olis varmaan helpompi lähteä hakemaan jos kertoisit mitä olet vikaa etsiessäsi jo kokeillut/tehnyt? Vaihtanut tulpat tms.

2.8i:n teho ainakin ensimmäisissä versioissa oli 150 hv.

Lähetetty: 29 Loka 2004, 17:38
Kirjoittaja Taco
Kokeiles tuota -
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... eshoot.jpg

Autodata ilmoittaa noille kaikille 2.8i koneille 160hv, oli se sitten Granadasta,Caprista tai Sierrasta.
Mikä lie se totuus sitten :roll:

Lähetetty: 29 Loka 2004, 17:57
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Capri-->160
granada vanhemmissa-->160
uudemmissa-->150
XR4i sierra-->150
Näin olen lukenut alan lehdistä.

On se jännä homma kun samasta koneesta ilmoitetaan kahdella eri teholuvulla. Mahtaakohan kumpikaan noista pitää paikkaansa... :)

Lähetetty: 29 Loka 2004, 18:25
Kirjoittaja veeqs
Tuolta jotain suuntia saa eritehoisista versioista, riippuen mitä kirjaimia koneessa sattuu olemaan.

http://www.ajovalo.net/Ford_moottorit2.htm

Lähetetty: 31 Loka 2004, 00:50
Kirjoittaja Vieras
fast fordissa oli jokin aika sitten penkitetty xr nelosia, vakio moottorissa 120-130 hv.. ja yksi oli 140 hv,vaihdettu peltipakosarja ja vapaavirtaus suodatin.

Lähetetty: 31 Loka 2004, 00:53
Kirjoittaja Vieras
..mutta kyllä siitä saa 200hv..ja ylikin, riippuu kuinka paljon haluaa sijoittaa.

nykii

Lähetetty: 31 Loka 2004, 16:06
Kirjoittaja Timppa
pitäs tietää onko se k-jetronic,eli mekaaninen ruisku,jos on,niin se on tod.näk,laihalla.ko.ruiskun tunnistaa suorakaiteen muotosesta imukotelosta,kaasuläppä lähtee sivulle.seos säätö tehdään määräjakajan ja ilmamäärämittarin välissä olevasta pienestä pystyputkesta(saattaa olla plommi päällä) 3millisellä,pitkällä kuusiokolo avaimella,seos rikastuu,kun käännetään ruuvia KIINNI päin älä käännä kerralla enempää kuin 1/8 kierrosta koska säätö reagoi erittäin nopeasti,muista aina lähtökohta ja suunta,että voit palata vanhaan.säädön tarve on tod.näk alle puoli kierrosta !