Sivu 4/5

Lähetetty: 18 Joulu 2005, 22:31
Kirjoittaja Mois
No ainakii toi on kuparikenno minkä minä ostin!
Caprin kenno näky olevan muovii ja alumiinii...

Lähetetty: 19 Joulu 2005, 11:36
Kirjoittaja Tero_s
mois13 kirjoitti:Milläs myrkyllä se kattilakivi sieltä kennon sisältä irtoaa???
Lämmityskattiloiden kattilakivenpoistoon myydään useimmissa LVI-liikkeissä siihen tarkoitettuja aineita (en muista nimeä). Sillä lähti kuparisesta kennosta melkoisesti töhnää. Ei voi käyttää alumiinikennoille.

Lähetetty: 02 Elo 2007, 13:44
Kirjoittaja Yames
Miten paljon letkupaikat vaikuttavat vesikiertoon lämmityslaitteen kennon luona? Itselläni on letkut tällä hetkellä sillä tavalla, että kennon alalaitaan menee vesipumpulta letku ja moottorille jatkaa kennon ylälaidasta. Voiko autoa käyttää näin vai pitäisikö letkujen paikat vaihtaa? Onko siis käytännön hyötyä? Auto on vain kesäkäytössä, kunhan ensin saa kilpiin... :)

Lähetetty: 02 Elo 2007, 18:43
Kirjoittaja Janzamar
Tero_s kirjoitti:
mois13 kirjoitti:Milläs myrkyllä se kattilakivi sieltä kennon sisältä irtoaa???
Lämmityskattiloiden kattilakivenpoistoon myydään useimmissa LVI-liikkeissä siihen tarkoitettuja aineita (en muista nimeä). Sillä lähti kuparisesta kennosta melkoisesti töhnää. Ei voi käyttää alumiinikennoille.
Kidesooda,löytyy Robinhoodistakin ja varmaan joka maatalous ja rautakaupasta.
Mullakin on 2:n kilon pussi tuossa parvekkeella,en oo vaan ehtiny putsaamaan mitään.
Jonkun pyörökuormaajan vesikierto putsattiin yhdessä ex-firmassa,aika hyvin sillä kökkis irtoaa.

Lähetetty: 02 Elo 2007, 19:07
Kirjoittaja teroniusmonk
Mulla sama juttu, pitäis joku päivä ottaa työkseen putsata toi vesikierto ku on niin ruskeeta se vesi... kidesoodaa mullakin 2 kilon pussi, josta menee ehkä 200 grammaa? :D No, loput voi vaikka syödä.

Lähetetty: 02 Elo 2007, 20:44
Kirjoittaja Mois
Yames kirjoitti:Miten paljon letkupaikat vaikuttavat vesikiertoon lämmityslaitteen kennon luona? Itselläni on letkut tällä hetkellä sillä tavalla, että kennon alalaitaan menee vesipumpulta letku ja moottorille jatkaa kennon ylälaidasta. Voiko autoa käyttää näin vai pitäisikö letkujen paikat vaihtaa? Onko siis käytännön hyötyä? Auto on vain kesäkäytössä, kunhan ensin saa kilpiin... :)
Ei ne vaikuta kesäkäyttöön, mut väärinpäin ne letkut sulla kuitenkin on.

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 21:16
Kirjoittaja hezu
Mä haluaisin vielä vähän marista tosta puhaltimen moottorista. Alkuperäinen mylly on jotenkin vähän jumiutunut (pyörii just ja just, mutta melko nihkeästi) ja ostinkin jo uuden Boschin moottorin Motonetistä. Huomasin vain, että tuo Motonetin vehje pyörii väärään suuntaan. Siinä siipirattaassahan on pyörimissuunnan osoittava nuoli. Voikohan suunnan jotenkin kotikonsteilla vaihtaa vai pitääkö tässä ruveta metsästämään jostain muualta osia? :?

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 21:21
Kirjoittaja Mois
hezu kirjoitti:Mä haluaisin vielä vähän marista tosta puhaltimen moottorista. Alkuperäinen mylly on jotenkin vähän jumiutunut (pyörii just ja just, mutta melko nihkeästi) ja ostinkin jo uuden Boschin moottorin Motonetistä. Huomasin vain, että tuo Motonetin vehje pyörii väärään suuntaan. Siinä siipirattaassahan on pyörimissuunnan osoittava nuoli. Voikohan suunnan jotenkin kotikonsteilla vaihtaa vai pitääkö tässä ruveta metsästämään jostain muualta osia? :?
Kokeil vaihtaa johdot toisinpäin, eiköhän tasasähkömoottori silloin vaihda suuntaa? Ite tilasin kans Motonetist uuden moottorin, mut se ei oo Boschin tekemä, mikä lienee tarvikemoottori... Boschin luulin saavani mut ihan muuta tuli..

Lähetetty: 20 Tammi 2008, 14:08
Kirjoittaja Tähtisilmä
Mulla oli aikoinaan sama juttu.
Johdot vaan toisinpäin niin lehmänhenkäyksen sijaan on tukka putkella.

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 17:25
Kirjoittaja jeddah
Jatketaas vielä... Pitäskö sen ropellin lähteä moottorista irti vetämällä? Ja kuuluuko sen säilyä ehjänä...?!? :?

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 17:27
Kirjoittaja Janzamar
Muistaakseni joo molempiin..hajosko?

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 17:37
Kirjoittaja jeddah
Ei ainakaa vielä, hakkasin sitä pajavasaralla ja tuurnalla, eikä hievahtanutkaan. Ei uskaltanu ottaa käyttöön isompia työkaluja.

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 18:12
Kirjoittaja Mois
jeddah kirjoitti:Ei ainakaa vielä, hakkasin sitä pajavasaralla ja tuurnalla, eikä hievahtanutkaan. Ei uskaltanu ottaa käyttöön isompia työkaluja.
Kylmäsprayllä jos yrittäis kutistaa sitä akselia niin vois irrota paremmin?

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 21:10
Kirjoittaja jeddah
Täytyypä kokeilla tuota pullokylmää :roll:

Lähetetty: 08 Elo 2012, 20:33
Kirjoittaja vtormane
Nostetaas...mikäs vikana kun tuulilasin alla olevista räppänöistä tulee toisesta lämpimämpää ilmaa kuin toisesta? Puhallus on sama kummassakin ja lämpötilan säätö ei vaikuta asiaan, aina tulee toisesta lämpimämpää kuin toisesta. Kuskin puoli on lämpösempi...