Lämmityslaite
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Miten paljon letkupaikat vaikuttavat vesikiertoon lämmityslaitteen kennon luona? Itselläni on letkut tällä hetkellä sillä tavalla, että kennon alalaitaan menee vesipumpulta letku ja moottorille jatkaa kennon ylälaidasta. Voiko autoa käyttää näin vai pitäisikö letkujen paikat vaihtaa? Onko siis käytännön hyötyä? Auto on vain kesäkäytössä, kunhan ensin saa kilpiin...
Kidesooda,löytyy Robinhoodistakin ja varmaan joka maatalous ja rautakaupasta.Tero_s kirjoitti:Lämmityskattiloiden kattilakivenpoistoon myydään useimmissa LVI-liikkeissä siihen tarkoitettuja aineita (en muista nimeä). Sillä lähti kuparisesta kennosta melkoisesti töhnää. Ei voi käyttää alumiinikennoille.mois13 kirjoitti:Milläs myrkyllä se kattilakivi sieltä kennon sisältä irtoaa???
Mullakin on 2:n kilon pussi tuossa parvekkeella,en oo vaan ehtiny putsaamaan mitään.
Jonkun pyörökuormaajan vesikierto putsattiin yhdessä ex-firmassa,aika hyvin sillä kökkis irtoaa.
Taunus Maximus =)
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla sama juttu, pitäis joku päivä ottaa työkseen putsata toi vesikierto ku on niin ruskeeta se vesi... kidesoodaa mullakin 2 kilon pussi, josta menee ehkä 200 grammaa? No, loput voi vaikka syödä.
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
Ei ne vaikuta kesäkäyttöön, mut väärinpäin ne letkut sulla kuitenkin on.Yames kirjoitti:Miten paljon letkupaikat vaikuttavat vesikiertoon lämmityslaitteen kennon luona? Itselläni on letkut tällä hetkellä sillä tavalla, että kennon alalaitaan menee vesipumpulta letku ja moottorille jatkaa kennon ylälaidasta. Voiko autoa käyttää näin vai pitäisikö letkujen paikat vaihtaa? Onko siis käytännön hyötyä? Auto on vain kesäkäytössä, kunhan ensin saa kilpiin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Mä haluaisin vielä vähän marista tosta puhaltimen moottorista. Alkuperäinen mylly on jotenkin vähän jumiutunut (pyörii just ja just, mutta melko nihkeästi) ja ostinkin jo uuden Boschin moottorin Motonetistä. Huomasin vain, että tuo Motonetin vehje pyörii väärään suuntaan. Siinä siipirattaassahan on pyörimissuunnan osoittava nuoli. Voikohan suunnan jotenkin kotikonsteilla vaihtaa vai pitääkö tässä ruveta metsästämään jostain muualta osia? :?
Kokeil vaihtaa johdot toisinpäin, eiköhän tasasähkömoottori silloin vaihda suuntaa? Ite tilasin kans Motonetist uuden moottorin, mut se ei oo Boschin tekemä, mikä lienee tarvikemoottori... Boschin luulin saavani mut ihan muuta tuli..hezu kirjoitti:Mä haluaisin vielä vähän marista tosta puhaltimen moottorista. Alkuperäinen mylly on jotenkin vähän jumiutunut (pyörii just ja just, mutta melko nihkeästi) ja ostinkin jo uuden Boschin moottorin Motonetistä. Huomasin vain, että tuo Motonetin vehje pyörii väärään suuntaan. Siinä siipirattaassahan on pyörimissuunnan osoittava nuoli. Voikohan suunnan jotenkin kotikonsteilla vaihtaa vai pitääkö tässä ruveta metsästämään jostain muualta osia? :?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Jatketaas vielä... Pitäskö sen ropellin lähteä moottorista irti vetämällä? Ja kuuluuko sen säilyä ehjänä...?!? :?
Mertie pub & 3D
Ei ainakaa vielä, hakkasin sitä pajavasaralla ja tuurnalla, eikä hievahtanutkaan. Ei uskaltanu ottaa käyttöön isompia työkaluja.
Mertie pub & 3D
Kylmäsprayllä jos yrittäis kutistaa sitä akselia niin vois irrota paremmin?jeddah kirjoitti:Ei ainakaa vielä, hakkasin sitä pajavasaralla ja tuurnalla, eikä hievahtanutkaan. Ei uskaltanu ottaa käyttöön isompia työkaluja.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98