Lämmityslaite
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tossa kuva semmosesta lämpölaitteesta, mistä ei tuu sivusuuttimista kun vaan kylmää ilmaa: http://koti.mbnet.fi/~musse67/Taunus/Ta ... olaite.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Mimmonen puhaltimen moottori Taunuksessa on? Tuli vaan mieleen että viime talvena tein Capriin ns. lämppärirempan. Aivan uusi täyskuparinen kenno sen alumiini-muovipäätyisen halpiksen tilalle sekä ihka-uusi Bosch puhaltimen moottori. Nimenomaan tuo moottori yllätti. Ihan perus moottori ilman koteloita ja siipiä maksoi 25€ paikallisessa varaosafirmassa ja löytyi jopa ihan hyllystä. Samalla kun tiivisti lämppärikoneiston kopan ja ilmaputket, niin on lämpöä piisannut ihan eri tavalla kuin ennnen.
Sellasen mielenkiintoisen havainnon olen tehnyt että kun tuossa nurkissa pyörii ja kone on lämmin/kuuma (flekti käy sillontällön...) niin lämpöä tulee komeesti, mutta kun lähet pikatielle ja nostat nopeutta törkeemmin, niin pukkaa aivan sairaan kuumaa. Aivan kuin patopaine kennon läpi siirtäisi lämpöä paremmin eli kennossa olisi potentiaalia, mutta riittävän suurta ilmavirtaa ei puhallin pysty kehittämään.
Ai niin, jos harkitsette uutta kennoa taikka uuden teettämistä, niin ehdottomasti kuparikenno. Ensinnäkin kuparinen on noin 30% tehokkanpi kuin alumiininen, ja toisekseen muovipäätyiset tuppaa alkaa vuotamaan.
Sellasen mielenkiintoisen havainnon olen tehnyt että kun tuossa nurkissa pyörii ja kone on lämmin/kuuma (flekti käy sillontällön...) niin lämpöä tulee komeesti, mutta kun lähet pikatielle ja nostat nopeutta törkeemmin, niin pukkaa aivan sairaan kuumaa. Aivan kuin patopaine kennon läpi siirtäisi lämpöä paremmin eli kennossa olisi potentiaalia, mutta riittävän suurta ilmavirtaa ei puhallin pysty kehittämään.
Ai niin, jos harkitsette uutta kennoa taikka uuden teettämistä, niin ehdottomasti kuparikenno. Ensinnäkin kuparinen on noin 30% tehokkanpi kuin alumiininen, ja toisekseen muovipäätyiset tuppaa alkaa vuotamaan.
Kumma juttu, mulla on tällä hetkellä puhaltimen moottori 3 korisesta eikä puhalla
mitenkään erityisen lujaa. Mut riittävästi
Olisko kenelläkään vielä kuvaa sellasesta sivuiltakin
lämmintä puhaltavasta lämmityslaitteistosta? Tuo mois13:n laittaman kuvan mukainen setti
on mun tanessa, paska mäihä No ehkä joululomalla sais vaihdettua tuon lämppärin, ku sellanen
parempi sattuu jo löytymään.
mitenkään erityisen lujaa. Mut riittävästi
Olisko kenelläkään vielä kuvaa sellasesta sivuiltakin
lämmintä puhaltavasta lämmityslaitteistosta? Tuo mois13:n laittaman kuvan mukainen setti
on mun tanessa, paska mäihä No ehkä joululomalla sais vaihdettua tuon lämppärin, ku sellanen
parempi sattuu jo löytymään.
Löytyy kuva III - koppasen sivuilta lämmintä puhaltavasta systeemistä, pitäis vaan scannata se kuva...Micker kirjoitti:Kumma juttu, mulla on tällä hetkellä puhaltimen moottori 3 korisesta eikä puhalla
mitenkään erityisen lujaa. Mut riittävästi
Olisko kenelläkään vielä kuvaa sellasesta sivuiltakin
lämmintä puhaltavasta lämmityslaitteistosta? Tuo mois13:n laittaman kuvan mukainen setti
on mun tanessa, paska mäihä No ehkä joululomalla sais vaihdettua tuon lämppärin, ku sellanen
parempi sattuu jo löytymään.
Tossa kuva uudemmasta lämpölaitteesta:
http://koti.mbnet.fi/~musse67/Taunus/Ta ... laite1.jpg
Tommonen mulla on tällä hetkellä omassa, paitsi noi raitisilmasuuttimet puuttuu!
http://koti.mbnet.fi/~musse67/Taunus/Ta ... laite1.jpg
Tommonen mulla on tällä hetkellä omassa, paitsi noi raitisilmasuuttimet puuttuu!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Mistä hommasit osat, ja mitä tuli maksamaan kaikenkaikkiaan?MouTine kirjoitti:Mimmonen puhaltimen moottori Taunuksessa on? Tuli vaan mieleen että viime talvena tein Capriin ns. lämppärirempan. Aivan uusi täyskuparinen kenno sen alumiini-muovipäätyisen halpiksen tilalle sekä ihka-uusi Bosch puhaltimen moottori. Nimenomaan tuo moottori yllätti. Ihan perus moottori ilman koteloita ja siipiä maksoi 25€ paikallisessa varaosafirmassa ja löytyi jopa ihan hyllystä. Samalla kun tiivisti lämppärikoneiston kopan ja ilmaputket, niin on lämpöä piisannut ihan eri tavalla kuin ennnen.
Sellasen mielenkiintoisen havainnon olen tehnyt että kun tuossa nurkissa pyörii ja kone on lämmin/kuuma (flekti käy sillontällön...) niin lämpöä tulee komeesti, mutta kun lähet pikatielle ja nostat nopeutta törkeemmin, niin pukkaa aivan sairaan kuumaa. Aivan kuin patopaine kennon läpi siirtäisi lämpöä paremmin eli kennossa olisi potentiaalia, mutta riittävän suurta ilmavirtaa ei puhallin pysty kehittämään.
Ai niin, jos harkitsette uutta kennoa taikka uuden teettämistä, niin ehdottomasti kuparikenno. Ensinnäkin kuparinen on noin 30% tehokkanpi kuin alumiininen, ja toisekseen muovipäätyiset tuppaa alkaa vuotamaan.
Taunus on luonnollinen asia
Tanskasta löytyy noita uusia kennoja! tais olla 159 € toi Taunuksen uus kenno! Linkin laitoin jo aiemmin, mut laitetaan se taas uudestaan:MouTine kirjoitti:Kenno Capriin maksoi 75€ paikallisella jäähdytinkorjaajalla. Löytyi jostain Helsingin varastolta, mutta sanoivat että oli lajinsa viimeinen. Toki Englannista taikka Saksasta saa lisää. Kenno oli muuten Englannissa valmistettu. Tosi hyvää työn jälkeä.
Puhaltimen moottori oli se mainitsemani 25€.
http://www.nissens.dk/new/uk/index.htm
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Vakiona näyttää olevan boschilainen.MouTine kirjoitti:Mimmonen puhaltimen moottori Taunuksessa on? .
http://personal.inet.fi/koti/spa/f5.jpg
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Mutta onko nuo Nissenssin kennot täyskuparisia?mois13 kirjoitti:Tanskasta löytyy noita uusia kennoja! tais olla 159 € toi Taunuksen uus kenno! Linkin laitoin jo aiemmin, mut laitetaan se taas uudestaan:MouTine kirjoitti:Kenno Capriin maksoi 75€ paikallisella jäähdytinkorjaajalla. Löytyi jostain Helsingin varastolta, mutta sanoivat että oli lajinsa viimeinen. Toki Englannista taikka Saksasta saa lisää. Kenno oli muuten Englannissa valmistettu. Tosi hyvää työn jälkeä.
Puhaltimen moottori oli se mainitsemani 25€.
http://www.nissens.dk/new/uk/index.htm