V6 Turbolla

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Re: V6 Turbolla

ViestiKirjoittaja Vermilion » 06 Maalis 2019, 21:36

Niin joo noi may turbo ahtimet oli muinais muistoja silleen että niissä ei ollu hukkaporttia ollenkaan vaan ne oli niin isoja ja pakoputkisto pieni että se rajasi ahdot pieneksi. "Ahdin antoi ns maksimin mitä pakoputkeen meni". Jos pakoputki oli rikki niin ahdin otti ns. ylimääräistä ahtoa ja moottori saattoi hajoa seoksien meneessä laihalle ahtojen noustessa ylös. Jossa versiossa tuosta oli sellainen läppä vaan joka päästi ylipaineen ulos mutta ei hukkaportti kuitenkaan.

Ja korjaan 220 heppaa oli vaan ticford turbossa jossa oli 0.6 bar ahtoja ja jossain oli mainos mulla että ticford turbo esittely tilaisuudessa puhuttiin 260 hepasta 0.8 bar ahdoilla mutta sitä ei koskaan myyty kun vaihdelaatikko ei kestänny. Näin se oli. Mutta vääntöhän oli noissa mahtava 400nm vääntöä jostain 1500rpm+ Mutta maksimi kierrokset pysyikin jossain 4800-5600 välissä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1424
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa