V6 Turbolla

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

ViestiKirjoittaja Jari H » 01 Joulu 2005, 13:43

Anonymous kirjoitti:Eipä se taida kulkea jos ei välityksen riitä .Vaikka olisi tehoa kuinka paljon tahansa.


Se 'kulkutauti' ei tarkoita tässä yhteydessä pelkkää huippunopeutta.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 788
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Taco » 01 Joulu 2005, 20:59

Nii, eihä sitä saa ees ajaa yli 100, paitsi jossain 120... ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja pexi » 01 Joulu 2005, 21:25

Jari H kirjoitti:Se 'kulkutauti' ei tarkoita tässä yhteydessä pelkkää huippunopeutta.


ei, mutta kiihtyvyyttä on vaikeampi kuvata. sitäkin kyllä löytyy.
-13 auris hybrid; -97 bmw 523; -30 a-ford
-01 HD; -81 Dniepr sivari; -59 Zündapp Bella
-59 Göricke; -59 Husqvarna; -59 Victoria
Avatar
pexi
 
Viestit: 185
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 11:41
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Larppa » 01 Joulu 2005, 23:30

täältä löytyy kyseinen viritelmä...kulkua piisais mutta foordi on foordi ja uusia ongelmia pukkas aina kun vanhan sai korjattua joten tältä syksyltä jäi paremmat koeajot ja leimaus tekemättä...
Larppa
 
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

ViestiKirjoittaja tanari » 07 Joulu 2005, 16:30

justiinsa sovittelin vähä cooleria keulalle.. muutenkin hioin ja maalasin konehuonetta. Vielä jäi hiomista ku otti jarrutehostimen veks.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
tanari
 
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja tanari » 14 Joulu 2005, 23:51

joo ja taas tapahtu tallilla, meni hermo tohon lukkopeltiin, rälläköin sen veks. Keula näyttää jo tilavammalta + siistimmältä, vielä kun rakentaa jonkinlaisen telineen mihin saa coolerin ja syylärin kiinni. Sitten joku paha vihreä alieni alkoi ahdistelemaan siinä määrin mikroprosessoriensa kanssa että kaappaus alukseen ei olisi ollut mahdoton, joten tein niinkuin alien käski ja pistin coolerin väärtten päin ja se tuntu olevan parempi niin. :roll: :lol:

vielä kun keksis millaset pakosarjat tekis
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
tanari
 
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Larppa » 16 Joulu 2005, 19:16

tanari kirjoitti:vielä kun keksis millaset pakosarjat tekis

laitatko yhen vai kaks jurpoo?
Larppa
 
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

ViestiKirjoittaja tanari » 16 Joulu 2005, 20:07

Larppa kirjoitti:
tanari kirjoitti:vielä kun keksis millaset pakosarjat tekis

laitatko yhen vai kaks jurpoo?


yks pitäis pistää sellanen tarpeeks iso :) 59/66 siivillä
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
tanari
 
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Jari H » 19 Joulu 2005, 11:45

Mikä toi puhallin on? Omassa TO 4:ssä on 56mm kompura, mutta pitäis sieltäkin tulla 550hv:n edestä ilmaa. Tosin tommosesta alanokka koneesta ei taida niitä tehoja tolla nelkulla irrota.

Meinasitko K-Jetillä ruokkia vai onko kehittyneempää systeemiä tulossa.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 788
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja tanari » 19 Joulu 2005, 22:45

Jari H kirjoitti:Mikä toi puhallin on? Omassa TO 4:ssä on 56mm kompura, mutta pitäis sieltäkin tulla 550hv:n edestä ilmaa. Tosin tommosesta alanokka koneesta ei taida niitä tehoja tolla nelkulla irrota.

Meinasitko K-Jetillä ruokkia vai onko kehittyneempää systeemiä tulossa.


ahdin on garretin GT sarjalainen.. Megasquirt extra on jo niputettu ja johtosarja hyvässä vaiheessa.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
tanari
 
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Viipo » 20 Joulu 2005, 14:19

tuossois tiedossa ihan kiva granu myynnissä. 2.9i, laiteltu kannet, nokka, alakerta yms. höysteenä 2 x garretin neloset. Ei ollu uudella turboaudilla paljoa jakoja.. kaikki on otteessa, ja hintapyynti 1.5ke
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Viipo
 
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Mappi » 20 Joulu 2005, 14:41

Viipo kirjoitti:tuossois tiedossa ihan kiva granu myynnissä. 2.9i, laiteltu kannet, nokka, alakerta yms. höysteenä 2 x garretin neloset. Ei ollu uudella turboaudilla paljoa jakoja.. kaikki on otteessa, ja hintapyynti 1.5ke


Olispa vielä oikeen orkkiksen näköinen
Avatar
Mappi
 
Viestit: 830
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

ViestiKirjoittaja Mois » 20 Joulu 2005, 18:17

Viipo kirjoitti:tuossois tiedossa ihan kiva granu myynnissä. 2.9i, laiteltu kannet, nokka, alakerta yms. höysteenä 2 x garretin neloset. Ei ollu uudella turboaudilla paljoa jakoja.. kaikki on otteessa, ja hintapyynti 1.5ke

Hitto kun on edullinen!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7759
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: V6 Turbolla

ViestiKirjoittaja Sumu » 05 Maalis 2019, 22:23

May Turbo, kiinnostais tuon turbon speksit. Mikähän olisi nykyaikana vastaava kokonsa puolesta?
Tuo orkkis May taisi olla KKK(?), ja tuskin samaa enää tehdään.

Edit: Googletuksella vähän faktaa (tai fiktiota)

KKK LKZ für 2.8 V6 und KKK 3LD für 2,3 V6

KKK 3LD 305/13
compressor inducer 58mm, exducer 82.6mm ( 50 trim )
Turbine inducer 60.8mm, exducer 75mm ( 65 trim )

Hersteller: KKK
Modell: 3LD - 305 /13
Lader Nr. : 193520
Ausführung: 522203096
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1493
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: V6 Turbolla

ViestiKirjoittaja Vermilion » 06 Maalis 2019, 00:56

May turbo vastaa varmaan jotain GT28 sarjan ahdinta.

Engine:
6 cyl. Turbo-Charged
Capacity:
2637cc
Power:
208 bhp @ 5800rpm
Transmission:
4 Speed Manual
Top Speed:
128 mph
Number Built:
Kit sales unknown


Mulla ois yksi kirja missä saattais olla tuosta lisäinfoa jos en muista väärin oli joku 0,4 vai 0.6 bar ahtoja. Muistaakseni jossain uhottiin 280 hepan tehoista mutta hajos vaihdelaatikkoja niin ne joutu tiputtamaan ahtoja/tehoja. Autobaanoilla oli kuulemma lämpöongelmia kansipahveja meni.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1417
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

EdellinenSeuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron