V6 Turbolla

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Anonymous kirjoitti:Eipä se taida kulkea jos ei välityksen riitä .Vaikka olisi tehoa kuinka paljon tahansa.
Se 'kulkutauti' ei tarkoita tässä yhteydessä pelkkää huippunopeutta.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Nii, eihä sitä saa ees ajaa yli 100, paitsi jossain 120... ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
pexi
Viestit: 185
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pexi »

Jari H kirjoitti:Se 'kulkutauti' ei tarkoita tässä yhteydessä pelkkää huippunopeutta.
ei, mutta kiihtyvyyttä on vaikeampi kuvata. sitäkin kyllä löytyy.
-13 auris hybrid; -97 bmw 523; -30 a-ford
-01 HD; -81 Dniepr sivari; -59 Zündapp Bella
-59 Göricke; -59 Husqvarna; -59 Victoria
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

täältä löytyy kyseinen viritelmä...kulkua piisais mutta foordi on foordi ja uusia ongelmia pukkas aina kun vanhan sai korjattua joten tältä syksyltä jäi paremmat koeajot ja leimaus tekemättä...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

justiinsa sovittelin vähä cooleria keulalle.. muutenkin hioin ja maalasin konehuonetta. Vielä jäi hiomista ku otti jarrutehostimen veks.
matalan pudjetin kulkineet...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

joo ja taas tapahtu tallilla, meni hermo tohon lukkopeltiin, rälläköin sen veks. Keula näyttää jo tilavammalta + siistimmältä, vielä kun rakentaa jonkinlaisen telineen mihin saa coolerin ja syylärin kiinni. Sitten joku paha vihreä alieni alkoi ahdistelemaan siinä määrin mikroprosessoriensa kanssa että kaappaus alukseen ei olisi ollut mahdoton, joten tein niinkuin alien käski ja pistin coolerin väärtten päin ja se tuntu olevan parempi niin. :roll: :lol:

vielä kun keksis millaset pakosarjat tekis
matalan pudjetin kulkineet...
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

tanari kirjoitti:vielä kun keksis millaset pakosarjat tekis
laitatko yhen vai kaks jurpoo?
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Larppa kirjoitti:
tanari kirjoitti:vielä kun keksis millaset pakosarjat tekis
laitatko yhen vai kaks jurpoo?
yks pitäis pistää sellanen tarpeeks iso :) 59/66 siivillä
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Mikä toi puhallin on? Omassa TO 4:ssä on 56mm kompura, mutta pitäis sieltäkin tulla 550hv:n edestä ilmaa. Tosin tommosesta alanokka koneesta ei taida niitä tehoja tolla nelkulla irrota.

Meinasitko K-Jetillä ruokkia vai onko kehittyneempää systeemiä tulossa.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Jari H kirjoitti:Mikä toi puhallin on? Omassa TO 4:ssä on 56mm kompura, mutta pitäis sieltäkin tulla 550hv:n edestä ilmaa. Tosin tommosesta alanokka koneesta ei taida niitä tehoja tolla nelkulla irrota.

Meinasitko K-Jetillä ruokkia vai onko kehittyneempää systeemiä tulossa.
ahdin on garretin GT sarjalainen.. Megasquirt extra on jo niputettu ja johtosarja hyvässä vaiheessa.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

tuossois tiedossa ihan kiva granu myynnissä. 2.9i, laiteltu kannet, nokka, alakerta yms. höysteenä 2 x garretin neloset. Ei ollu uudella turboaudilla paljoa jakoja.. kaikki on otteessa, ja hintapyynti 1.5ke
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Viipo kirjoitti:tuossois tiedossa ihan kiva granu myynnissä. 2.9i, laiteltu kannet, nokka, alakerta yms. höysteenä 2 x garretin neloset. Ei ollu uudella turboaudilla paljoa jakoja.. kaikki on otteessa, ja hintapyynti 1.5ke
Olispa vielä oikeen orkkiksen näköinen
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Viipo kirjoitti:tuossois tiedossa ihan kiva granu myynnissä. 2.9i, laiteltu kannet, nokka, alakerta yms. höysteenä 2 x garretin neloset. Ei ollu uudella turboaudilla paljoa jakoja.. kaikki on otteessa, ja hintapyynti 1.5ke
Hitto kun on edullinen!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: V6 Turbolla

Viesti Kirjoittaja Sumu »

May Turbo, kiinnostais tuon turbon speksit. Mikähän olisi nykyaikana vastaava kokonsa puolesta?
Tuo orkkis May taisi olla KKK(?), ja tuskin samaa enää tehdään.

Edit: Googletuksella vähän faktaa (tai fiktiota)

KKK LKZ für 2.8 V6 und KKK 3LD für 2,3 V6

KKK 3LD 305/13
compressor inducer 58mm, exducer 82.6mm ( 50 trim )
Turbine inducer 60.8mm, exducer 75mm ( 65 trim )

Hersteller: KKK
Modell: 3LD - 305 /13
Lader Nr. : 193520
Ausführung: 522203096
Sedan GT '73
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: V6 Turbolla

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

May turbo vastaa varmaan jotain GT28 sarjan ahdinta.

Engine:
6 cyl. Turbo-Charged
Capacity:
2637cc
Power:
208 bhp @ 5800rpm
Transmission:
4 Speed Manual
Top Speed:
128 mph
Number Built:
Kit sales unknown


Mulla ois yksi kirja missä saattais olla tuosta lisäinfoa jos en muista väärin oli joku 0,4 vai 0.6 bar ahtoja. Muistaakseni jossain uhottiin 280 hepan tehoista mutta hajos vaihdelaatikkoja niin ne joutu tiputtamaan ahtoja/tehoja. Autobaanoilla oli kuulemma lämpöongelmia kansipahveja meni.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin