Sivu 1/3

V6 Turbolla

Lähetetty: 29 Marras 2005, 17:58
Kirjoittaja Tuhnus
Monellakos foorumilaisella/kerholaisella on moinen viritys pellin alla?
Itsellä on tehnyt jo pidemmän aikaa mieli värkkäillä moinen. Ebayssa oli jokinaika sitten myynnissä RS Caprin turbovehkeet 2.8 v6 mottiin. Eikös joku kerholainen ollut aikoinaan tehnyt tuommoisen sika harvinaisen May turbo viritelmän Coupe Taunukseen?

Varastosta löytyis kyllä K-jet ruiskulaitteet, mutta mieli tekisi laittaa pellin alle jotain eksoottisempaa ja tehokkaampaa. V8 ei enää varmaan nykyään kannata edes yrittää ei taida mennä hakemukset läpi..

Takajarrut tarvii varmaan vaihtaa levyiksi? Meneekö tuo muuten ihan muutoskatsastamalla, meinaan kun ruuvaa tehot alas ja ottaa dynolaput. Vai tarviiko taistella luvat?

Lähetetty: 29 Marras 2005, 23:18
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Menee kyl varmaanki aika vaikeaksi, mikäli autos on virallisesti 2.8.
Mulla oli jo kauhea tappeleminen 2.8 kaasarimallin laillisesta laittamisesta I-korisen nokalle.. Johtuuko inssistä??

Lähetetty: 29 Marras 2005, 23:49
Kirjoittaja Tuhnus
No joo se on kyllä totta et taitaa mennä vaikeaksi ellei jopa mahdottomaksi saada muutoskatsatamalla ton 2.8 kanssa. Tarvinee ruveta perehtyyn noihin lupa-asioihin. :cry:

Se on vaan se että kun jostain asiasta innostuu niin se on saatava muuten menee yöunet pitkäksi aikaa!! :D Noh tarvinee tutkia asiaa..

Lähetetty: 30 Marras 2005, 00:08
Kirjoittaja Taco
Taitaa Jussi olla oikeessa... :?

Lähetetty: 30 Marras 2005, 00:17
Kirjoittaja tanari
mun mielestä 2.3litranen lohko, 2.6 kampura, kunnolliset veivit ja männät, puoltoista kiloo ahtoa kunnolliset kannet ja imusarja, ruisku, kyllä vois olla makee ;)

Lähetetty: 30 Marras 2005, 00:29
Kirjoittaja fonzie
turbot on mullaki mielessä.. aattelin ensin vaan sen koneen rakentaa ja sitten miettiä, et mihin sijoittaa moisen koneen. kun miten sitten vielä ruiskuturboa, mahtaa tulla kallis ja aikaaviepä projekti.
:twisted:

Lähetetty: 30 Marras 2005, 09:09
Kirjoittaja Jari H
tanari kirjoitti:mun mielestä 2.3litranen lohko, 2.6 kampura, kunnolliset veivit ja männät, puoltoista kiloo ahtoa kunnolliset kannet ja imusarja, ruisku, kyllä vois olla makee ;)
+ pari muuta pikkujuttua. Ens kesänä se sitten nähdään mihin 2 kilolla päästään.
Mitä hintaan tulee, kaikki on suhteellista.

Lähetetty: 30 Marras 2005, 22:20
Kirjoittaja cologne
2 kiloa kuullostaa paljolta.. pitää olla paikat kunnossa toi mayturbolla oleva v6 oli muistaakseni 0,5 baria

Lähetetty: 30 Marras 2005, 23:38
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Millais se sanonta menikään.. ilo alkaa kahdesta kilosta tms. On kyl pirun paljon noin suuret paineet, kyllä pienemmilläkin paineilla saa moottorin rikki...

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 00:31
Kirjoittaja Jari H
Taunusmies Jussi kirjoitti:Millais se sanonta menikään.. ilo alkaa kahdesta kilosta tms. On kyl pirun paljon noin suuret paineet, kyllä pienemmilläkin paineilla saa moottorin rikki...
Ei kun kilosta alkaa ilo ja kahdessa kilossa tulee turbo fiilis.
Jos jotain särkyy, niin tokko kone.

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 02:34
Kirjoittaja Tuukka
Jari H kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:Millais se sanonta menikään.. ilo alkaa kahdesta kilosta tms. On kyl pirun paljon noin suuret paineet, kyllä pienemmilläkin paineilla saa moottorin rikki...
Ei kun kilosta alkaa ilo ja kahdessa kilossa tulee turbo fiilis.
Jos jotain särkyy, niin tokko kone.
Mun kuulema versio on "Ilo alkaa kilosta, hupi kahdesta".

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 09:16
Kirjoittaja tanari
kuulemma iloon vaaditaan rahaa paljon, ja hupiin vielä enemmän :lol: kyllä saa olla megasquirtti tai muu säädettävä ruisku + kunnolliset männät, veivit, kampura ja paketti tasapainossa :roll:

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 10:31
Kirjoittaja Jari H
tanari kirjoitti:kuulemma iloon vaaditaan rahaa paljon, ja hupiin vielä enemmän :lol: kyllä saa olla megasquirtti tai muu säädettävä ruisku + kunnolliset männät, veivit, kampura ja paketti tasapainossa :roll:
Paljonko on paljon? Kuten sanottu, kaikki on suhteellista. Tolla rahalla mikä tohon kattilaan menee ei esim. YB:tä paljon viritellä. Toisaalta sillä samalla rahalla varmaan istuis tovin paarissa.

Tossa aiemmin kun noita paineita hämmästeltiin, niin ekassa Cologne projektissa -92 oli tuo n. 0.5bar ahtoja vakio kaasari koneessa. Vääntöä tuli mukavasti, muttei se vielä mihinkään kulkenut.
Josko tähän nyt sitten sais sitä kulkutautiakin.

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 11:03
Kirjoittaja Vieras
Eipä se taida kulkea jos ei välityksen riitä .Vaikka olisi tehoa kuinka paljon tahansa.

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 11:33
Kirjoittaja pexi
Anonymous kirjoitti:Eipä se taida kulkea jos ei välityksen riitä .Vaikka olisi tehoa kuinka paljon tahansa.
kyllä kulkee... elämä on

Kuva