V6 Turbolla

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

V6 Turbolla

ViestiKirjoittaja Tuhnus » 29 Marras 2005, 17:58

Monellakos foorumilaisella/kerholaisella on moinen viritys pellin alla?
Itsellä on tehnyt jo pidemmän aikaa mieli värkkäillä moinen. Ebayssa oli jokinaika sitten myynnissä RS Caprin turbovehkeet 2.8 v6 mottiin. Eikös joku kerholainen ollut aikoinaan tehnyt tuommoisen sika harvinaisen May turbo viritelmän Coupe Taunukseen?

Varastosta löytyis kyllä K-jet ruiskulaitteet, mutta mieli tekisi laittaa pellin alle jotain eksoottisempaa ja tehokkaampaa. V8 ei enää varmaan nykyään kannata edes yrittää ei taida mennä hakemukset läpi..

Takajarrut tarvii varmaan vaihtaa levyiksi? Meneekö tuo muuten ihan muutoskatsastamalla, meinaan kun ruuvaa tehot alas ja ottaa dynolaput. Vai tarviiko taistella luvat?
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Tuhnus
 
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 29 Marras 2005, 23:18

Menee kyl varmaanki aika vaikeaksi, mikäli autos on virallisesti 2.8.
Mulla oli jo kauhea tappeleminen 2.8 kaasarimallin laillisesta laittamisesta I-korisen nokalle.. Johtuuko inssistä??
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Tuhnus » 29 Marras 2005, 23:49

No joo se on kyllä totta et taitaa mennä vaikeaksi ellei jopa mahdottomaksi saada muutoskatsatamalla ton 2.8 kanssa. Tarvinee ruveta perehtyyn noihin lupa-asioihin. :cry:

Se on vaan se että kun jostain asiasta innostuu niin se on saatava muuten menee yöunet pitkäksi aikaa!! :D Noh tarvinee tutkia asiaa..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Tuhnus
 
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

ViestiKirjoittaja Taco » 30 Marras 2005, 00:08

Taitaa Jussi olla oikeessa... :?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja tanari » 30 Marras 2005, 00:17

mun mielestä 2.3litranen lohko, 2.6 kampura, kunnolliset veivit ja männät, puoltoista kiloo ahtoa kunnolliset kannet ja imusarja, ruisku, kyllä vois olla makee ;)
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
tanari
 
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja fonzie » 30 Marras 2005, 00:29

turbot on mullaki mielessä.. aattelin ensin vaan sen koneen rakentaa ja sitten miettiä, et mihin sijoittaa moisen koneen. kun miten sitten vielä ruiskuturboa, mahtaa tulla kallis ja aikaaviepä projekti.
:twisted:
fonzie
 
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Jari H » 30 Marras 2005, 09:09

tanari kirjoitti:mun mielestä 2.3litranen lohko, 2.6 kampura, kunnolliset veivit ja männät, puoltoista kiloo ahtoa kunnolliset kannet ja imusarja, ruisku, kyllä vois olla makee ;)


+ pari muuta pikkujuttua. Ens kesänä se sitten nähdään mihin 2 kilolla päästään.
Mitä hintaan tulee, kaikki on suhteellista.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 788
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja cologne » 30 Marras 2005, 22:20

2 kiloa kuullostaa paljolta.. pitää olla paikat kunnossa toi mayturbolla oleva v6 oli muistaakseni 0,5 baria
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
cologne
 
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 30 Marras 2005, 23:38

Millais se sanonta menikään.. ilo alkaa kahdesta kilosta tms. On kyl pirun paljon noin suuret paineet, kyllä pienemmilläkin paineilla saa moottorin rikki...
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Jari H » 01 Joulu 2005, 00:31

Taunusmies Jussi kirjoitti:Millais se sanonta menikään.. ilo alkaa kahdesta kilosta tms. On kyl pirun paljon noin suuret paineet, kyllä pienemmilläkin paineilla saa moottorin rikki...


Ei kun kilosta alkaa ilo ja kahdessa kilossa tulee turbo fiilis.
Jos jotain särkyy, niin tokko kone.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 788
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Tuukka » 01 Joulu 2005, 02:34

Jari H kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:Millais se sanonta menikään.. ilo alkaa kahdesta kilosta tms. On kyl pirun paljon noin suuret paineet, kyllä pienemmilläkin paineilla saa moottorin rikki...


Ei kun kilosta alkaa ilo ja kahdessa kilossa tulee turbo fiilis.
Jos jotain särkyy, niin tokko kone.

Mun kuulema versio on "Ilo alkaa kilosta, hupi kahdesta".
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Avatar
Tuukka
 
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo

ViestiKirjoittaja tanari » 01 Joulu 2005, 09:16

kuulemma iloon vaaditaan rahaa paljon, ja hupiin vielä enemmän :lol: kyllä saa olla megasquirtti tai muu säädettävä ruisku + kunnolliset männät, veivit, kampura ja paketti tasapainossa :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
tanari
 
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Jari H » 01 Joulu 2005, 10:31

tanari kirjoitti:kuulemma iloon vaaditaan rahaa paljon, ja hupiin vielä enemmän :lol: kyllä saa olla megasquirtti tai muu säädettävä ruisku + kunnolliset männät, veivit, kampura ja paketti tasapainossa :roll:


Paljonko on paljon? Kuten sanottu, kaikki on suhteellista. Tolla rahalla mikä tohon kattilaan menee ei esim. YB:tä paljon viritellä. Toisaalta sillä samalla rahalla varmaan istuis tovin paarissa.

Tossa aiemmin kun noita paineita hämmästeltiin, niin ekassa Cologne projektissa -92 oli tuo n. 0.5bar ahtoja vakio kaasari koneessa. Vääntöä tuli mukavasti, muttei se vielä mihinkään kulkenut.
Josko tähän nyt sitten sais sitä kulkutautiakin.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 788
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Vieras » 01 Joulu 2005, 11:03

Eipä se taida kulkea jos ei välityksen riitä .Vaikka olisi tehoa kuinka paljon tahansa.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja pexi » 01 Joulu 2005, 11:33

Anonymous kirjoitti:Eipä se taida kulkea jos ei välityksen riitä .Vaikka olisi tehoa kuinka paljon tahansa.


kyllä kulkee... elämä on

Kuva
-13 auris hybrid; -97 bmw 523; -30 a-ford
-01 HD; -81 Dniepr sivari; -59 Zündapp Bella
-59 Göricke; -59 Husqvarna; -59 Victoria
Avatar
pexi
 
Viestit: 185
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron