Sivu 5/5

Lähetetty: 04 Loka 2013, 21:55
Kirjoittaja hessu75
OK,

Eli, tuo lisäilmaventtili pois ja siihen tulppalaippa vaan pultaten tilalle?

Lähetetty: 04 Loka 2013, 22:00
Kirjoittaja p3
Voi sen tehdä noinkin mutta kokeiluun riittää sokea tiivistepaperi väliin.

Lähetetty: 04 Loka 2013, 22:06
Kirjoittaja hessu75
Jeah,

Lontooksi joku kanssa selittää vastaavaa ongelmaansa:

"On my '92 Dodge the IAC was stuck in the open position and it caused it to idle about 800 RPM's too high. A band aid solution was to unplug it from the computer and manually set it at the perfect depth, but this caused a rougher (albeit lower) idle, because it is supposed to be constantly adjusted via a a plug from the computer to keep the idle smooth. To diagnose the problem, remove the IAC valve but leave it plugged into the computer (probably on the back of the throttle body under the airbox), then turn the key to the on position (don't start it or the idle will race like crazy), you should see the plunger type thing on it move in and out, if this doesn't happen, replace it."

Ei muuten nyt tule mieleen, että olisi pitänyt mitään ääntä kumpikaan lisäilmaventtiili minulla, kun on autossa ollut kiinni...

Toivotaan nyt, että tämä on vaan tästä hemmetin venttiilistä kiinni tämä juttu...

Kiitos.

Lähetetty: 04 Loka 2013, 22:09
Kirjoittaja Vermilion
Luulin että testasit tyhjäkäyntiventtiilin toiminnan....

Totta sen venttiilin pitäisi pitää selvää ääntä jos se toimii oikein...

Lähetetty: 04 Loka 2013, 22:11
Kirjoittaja hessu75
Ehä mää tollasta urpona tajunnut testata ääääää!!! Nyt vittu vituttaa tällainen puusilmä amatööritouhu minulta.

Nyt vitutuskännit...

Mistä uusi osa? Motonet? Dokki Sierrassa sama, eikö?

Lähetetty: 08 Loka 2013, 07:47
Kirjoittaja hessu75
Sain pari solenoidia ja testasin toisen näistä IAC venttiileistä uudella ja pelittää hienosti. Se venttiili rungon sisällä naksuu hienosti kiinni ja auki.
Testasin sitten sen vanhan solenoidin ja kuollut on.

Nyt koneessa kiinni oleva IAC tekee samaa, mitä tuo irrallaan oleva, niin voin aika varmaksi sanoa, että korkeat tyhjäkäyntikierrokset johtuivat viallisesta solenoidista tyhjäkäyntiventtiilissä.

-Hessu-

Lähetetty: 10 Loka 2013, 11:36
Kirjoittaja hessu75
Onko kellään suomenkielisenä vikakoodien luvusta mitään infoa?

Tai,

Kertoa, mitä mä maadoitan ja mistä mä nyt esim ledillä katson "sykäykset"?

Kiitos

-Hessu-