Sivu 1/5

Scoorpion 2.9 v6 sähkökytkentäkaavio

Lähetetty: 31 Loka 2005, 15:46
Kirjoittaja Vieras
moro!!

Satuiskohan kellään oleen tietoa mistä sais scorpion sähkökytkentäkaavion pitääs saada scorpiosta toi kone pelaan usa granadaan :D

Lähetetty: 31 Loka 2005, 16:21
Kirjoittaja Janzamar
et oo ihan fordilta kysynyt?
ajattelin jos se ei olis niille niin iso salaisuus kun on vanhempi auto jo kuitenkin.

Lähetetty: 31 Loka 2005, 17:00
Kirjoittaja Taco
Katos Moutinen sivuilta -> http://www.nic.fi/~moutine/capri/cpr_sf.html ja arkisto. Siellä on ainaki jotain...

a

Lähetetty: 31 Loka 2005, 18:16
Kirjoittaja Vieras
et oo ihan fordilta kysynyt?
ajattelin jos se ei olis niille niin iso salaisuus kun on vanhempi auto jo kuitenkin.

Eipähä ainakaan kuulemma oo kuvia ku mikrofilimillä sanoovat ainaki foorttin huollosta. :lol:

Lähetetty: 01 Marras 2005, 00:33
Kirjoittaja MouTine
Ei Microcatilla mitään seemoja ole. Se on varaosaohjelma. Huoltotiedotteilla ja varsinaisilla sähkökaavamapeissa on kaavat jok'ikiselle piuhalle. Todenäköisesti eivät vain viitsineet kaivella (mikä on valitettavan yleistä) taikka ovat todellakin hukanneet jo niin vanhan auton mapit.

Kysessä siis ruotsalainen '90 2.9 EFi Scorpio automaatilla, yhdella lampaalla ja MAP:lla ilman ilmanmäärämittareita. Tällaisen johdotin Jarnon Mk-I Capriin.

Nelikulmainen 3 x 3 = 9 napainen liitin:
Vihr = Puola miinu (-) / RPM mittari
Vihr/Must = Virtalukko, start
Musta = Virtalukko, virta
Pun/Must = Bensapumppu
Vihr/Rusk = Öljynpainevalo
Valk/Rusk = Vedenlämpötila
Valk/Rusk (pin30) = "Shifteri"
Kelt/Rusk (pin3) = VSS, taikka manuaalina maihin
Kelt/Rusk (pin34) = Ajotietokoneen fuel-flow

Lähetetty: 01 Marras 2005, 10:43
Kirjoittaja Vieras
MOI JA KIITOS
anteeksi tyhymyyteni mutta tuosko nuo on mitä siinä tarvitaan että saadaan kone käymään.
purkasin sitä scorpiota ja aattelin ettei tästä miljoonan johdon sekasotkusta ikinä ota selevää :shock:

Lähetetty: 01 Marras 2005, 10:49
Kirjoittaja Janzamar
tuolla pitäis käyntiin lähteä,sytkäboxin johdotus.
loput johdot menee muille laitteille,valot jne..

Lähetetty: 01 Marras 2005, 14:47
Kirjoittaja Vieras
no voi peeveli
senhän voi vielä saada sitte granadaan käymäänki :D :D
aattelin että sinne pitää laittaa ne seittemän matolaatikkua ja miljoona johtoa että sen saa pelaan :shock:

Lähetetty: 01 Marras 2005, 17:05
Kirjoittaja MouTine
Ei ei, ylen yksinkertaisia nuo vanhat EEC-IV ruiskut. Vasta EEC-V mallissa on PATS:it jotka hiukan aiheuttaa lisää askartelua. Minkä ikänen Scorppi on kyseessä? Vanhemmissa on ihan erillisenä tuo johtosarja joka on siisti nippu ja se on helppo asentaa toiseen pirssiin.

Lähetetty: 01 Marras 2005, 22:16
Kirjoittaja Vieras
Kysessä siis ruotsalainen '90 2.9 EFi Scorpio automaatilla, yhdella lampaalla ja MAP:lla ilman ilmanmäärämittareita. Tällaisen johdotin Jarnon Mk-I Capriin.
Ei ei, ylen yksinkertaisia nuo vanhat EEC-IV ruiskut. Vasta EEC-V mallissa on PATS:it jotka hiukan aiheuttaa lisää askartelua. Minkä ikänen Scorppi on kyseessä? Vanhemmissa on ihan erillisenä tuo johtosarja joka on siisti nippu ja se on helppo asentaa toiseen pirssiin.


en tietoa vuosmallista kone laitettu autoon jälkeen päin .
kahdella lampaalla :shock: :shock: :shock:

Lähetetty: 01 Marras 2005, 23:09
Kirjoittaja Taco
Siinähä sitä onki sitten tekemistä loppu vuodeksi ;)

Lähetetty: 01 Marras 2005, 23:36
Kirjoittaja MouTine
Anonymous kirjoitti: en tietoa vuosmallista kone laitettu autoon jälkeen päin .
kahdella lampaalla :shock: :shock: :shock:
Joo, yleensä nuo KATti-mallit ovat kahdella lambdalla ja MAP:lla ja KATittomat ovat taas jousitoimisilla kahdella ilmamäärämittarilla. Sitten on näkynyt näitä matalapuristeisia saastemalleja, jotka yleensä ovat tuontivehkeitä. EGR:t, 8,5 ruttu, ja katit.

Lähetetty: 01 Marras 2005, 23:48
Kirjoittaja Vieras
Ei ei, ylen yksinkertaisia nuo vanhat EEC-IV ruiskut. Vasta EEC-V mallissa on PATS:it jotka hiukan aiheuttaa lisää askartelua. Minkä ikänen Scorppi on kyseessä? Vanhemmissa on ihan erillisenä tuo johtosarja joka on siisti nippu ja se on helppo asentaa toiseen pirssiin.

Eli siis kumpi kone toi mun on ja vaikeutuuko homma???



Siinähä sitä onki sitten tekemistä loppu vuodeksi
Taitaa mulla mennä viä ens vuosikin :D onn niin saaterin käsi noitten sähköjen kans eikä nämä moottorit/autoy oo mulle ennestään milläänlailla tuttuja :)

Lähetetty: 02 Marras 2005, 00:58
Kirjoittaja MouTine
Anonymous kirjoitti: Eli siis kumpi kone toi mun on ja vaikeutuuko homma???
Nope. Ei mitään merkitystä. Tietääkseni sama tuo liitin, tai ainakin perusjutut samoja. Johtosarja tottakai on noissa erilainen, mutta ei pitäisi ratkaisevasti muuttaa asiaa suuntaan eikä toiseen. Kyllä tolla pitäisi pärjätä.

kiitos

Lähetetty: 02 Marras 2005, 02:11
Kirjoittaja Vieras
kiitos tosi paljon :D

lisäinfoa saa laitta jos joku vain jaksaa :)