Scoorpion 2.9 v6 sähkökytkentäkaavio

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

Scoorpion 2.9 v6 sähkökytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja Vieras »

moro!!

Satuiskohan kellään oleen tietoa mistä sais scorpion sähkökytkentäkaavion pitääs saada scorpiosta toi kone pelaan usa granadaan :D
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

et oo ihan fordilta kysynyt?
ajattelin jos se ei olis niille niin iso salaisuus kun on vanhempi auto jo kuitenkin.
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Katos Moutinen sivuilta -> http://www.nic.fi/~moutine/capri/cpr_sf.html ja arkisto. Siellä on ainaki jotain...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vieras

a

Viesti Kirjoittaja Vieras »

et oo ihan fordilta kysynyt?
ajattelin jos se ei olis niille niin iso salaisuus kun on vanhempi auto jo kuitenkin.

Eipähä ainakaan kuulemma oo kuvia ku mikrofilimillä sanoovat ainaki foorttin huollosta. :lol:
MouTine
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2005, 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ei Microcatilla mitään seemoja ole. Se on varaosaohjelma. Huoltotiedotteilla ja varsinaisilla sähkökaavamapeissa on kaavat jok'ikiselle piuhalle. Todenäköisesti eivät vain viitsineet kaivella (mikä on valitettavan yleistä) taikka ovat todellakin hukanneet jo niin vanhan auton mapit.

Kysessä siis ruotsalainen '90 2.9 EFi Scorpio automaatilla, yhdella lampaalla ja MAP:lla ilman ilmanmäärämittareita. Tällaisen johdotin Jarnon Mk-I Capriin.

Nelikulmainen 3 x 3 = 9 napainen liitin:
Vihr = Puola miinu (-) / RPM mittari
Vihr/Must = Virtalukko, start
Musta = Virtalukko, virta
Pun/Must = Bensapumppu
Vihr/Rusk = Öljynpainevalo
Valk/Rusk = Vedenlämpötila
Valk/Rusk (pin30) = "Shifteri"
Kelt/Rusk (pin3) = VSS, taikka manuaalina maihin
Kelt/Rusk (pin34) = Ajotietokoneen fuel-flow
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

MOI JA KIITOS
anteeksi tyhymyyteni mutta tuosko nuo on mitä siinä tarvitaan että saadaan kone käymään.
purkasin sitä scorpiota ja aattelin ettei tästä miljoonan johdon sekasotkusta ikinä ota selevää :shock:
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tuolla pitäis käyntiin lähteä,sytkäboxin johdotus.
loput johdot menee muille laitteille,valot jne..
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

no voi peeveli
senhän voi vielä saada sitte granadaan käymäänki :D :D
aattelin että sinne pitää laittaa ne seittemän matolaatikkua ja miljoona johtoa että sen saa pelaan :shock:
MouTine
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2005, 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ei ei, ylen yksinkertaisia nuo vanhat EEC-IV ruiskut. Vasta EEC-V mallissa on PATS:it jotka hiukan aiheuttaa lisää askartelua. Minkä ikänen Scorppi on kyseessä? Vanhemmissa on ihan erillisenä tuo johtosarja joka on siisti nippu ja se on helppo asentaa toiseen pirssiin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kysessä siis ruotsalainen '90 2.9 EFi Scorpio automaatilla, yhdella lampaalla ja MAP:lla ilman ilmanmäärämittareita. Tällaisen johdotin Jarnon Mk-I Capriin.
Ei ei, ylen yksinkertaisia nuo vanhat EEC-IV ruiskut. Vasta EEC-V mallissa on PATS:it jotka hiukan aiheuttaa lisää askartelua. Minkä ikänen Scorppi on kyseessä? Vanhemmissa on ihan erillisenä tuo johtosarja joka on siisti nippu ja se on helppo asentaa toiseen pirssiin.


en tietoa vuosmallista kone laitettu autoon jälkeen päin .
kahdella lampaalla :shock: :shock: :shock:
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Siinähä sitä onki sitten tekemistä loppu vuodeksi ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
MouTine
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2005, 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Anonymous kirjoitti: en tietoa vuosmallista kone laitettu autoon jälkeen päin .
kahdella lampaalla :shock: :shock: :shock:
Joo, yleensä nuo KATti-mallit ovat kahdella lambdalla ja MAP:lla ja KATittomat ovat taas jousitoimisilla kahdella ilmamäärämittarilla. Sitten on näkynyt näitä matalapuristeisia saastemalleja, jotka yleensä ovat tuontivehkeitä. EGR:t, 8,5 ruttu, ja katit.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei ei, ylen yksinkertaisia nuo vanhat EEC-IV ruiskut. Vasta EEC-V mallissa on PATS:it jotka hiukan aiheuttaa lisää askartelua. Minkä ikänen Scorppi on kyseessä? Vanhemmissa on ihan erillisenä tuo johtosarja joka on siisti nippu ja se on helppo asentaa toiseen pirssiin.

Eli siis kumpi kone toi mun on ja vaikeutuuko homma???



Siinähä sitä onki sitten tekemistä loppu vuodeksi
Taitaa mulla mennä viä ens vuosikin :D onn niin saaterin käsi noitten sähköjen kans eikä nämä moottorit/autoy oo mulle ennestään milläänlailla tuttuja :)
MouTine
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2005, 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Anonymous kirjoitti: Eli siis kumpi kone toi mun on ja vaikeutuuko homma???
Nope. Ei mitään merkitystä. Tietääkseni sama tuo liitin, tai ainakin perusjutut samoja. Johtosarja tottakai on noissa erilainen, mutta ei pitäisi ratkaisevasti muuttaa asiaa suuntaan eikä toiseen. Kyllä tolla pitäisi pärjätä.
Vieras

kiitos

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kiitos tosi paljon :D

lisäinfoa saa laitta jos joku vain jaksaa :)
Vastaa Viestiin