Scoorpion 2.9 v6 sähkökytkentäkaavio

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

OK,

Eli, tuo lisäilmaventtili pois ja siihen tulppalaippa vaan pultaten tilalle?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Voi sen tehdä noinkin mutta kokeiluun riittää sokea tiivistepaperi väliin.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jeah,

Lontooksi joku kanssa selittää vastaavaa ongelmaansa:

"On my '92 Dodge the IAC was stuck in the open position and it caused it to idle about 800 RPM's too high. A band aid solution was to unplug it from the computer and manually set it at the perfect depth, but this caused a rougher (albeit lower) idle, because it is supposed to be constantly adjusted via a a plug from the computer to keep the idle smooth. To diagnose the problem, remove the IAC valve but leave it plugged into the computer (probably on the back of the throttle body under the airbox), then turn the key to the on position (don't start it or the idle will race like crazy), you should see the plunger type thing on it move in and out, if this doesn't happen, replace it."

Ei muuten nyt tule mieleen, että olisi pitänyt mitään ääntä kumpikaan lisäilmaventtiili minulla, kun on autossa ollut kiinni...

Toivotaan nyt, että tämä on vaan tästä hemmetin venttiilistä kiinni tämä juttu...

Kiitos.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Luulin että testasit tyhjäkäyntiventtiilin toiminnan....

Totta sen venttiilin pitäisi pitää selvää ääntä jos se toimii oikein...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Ehä mää tollasta urpona tajunnut testata ääääää!!! Nyt vittu vituttaa tällainen puusilmä amatööritouhu minulta.

Nyt vitutuskännit...

Mistä uusi osa? Motonet? Dokki Sierrassa sama, eikö?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Sain pari solenoidia ja testasin toisen näistä IAC venttiileistä uudella ja pelittää hienosti. Se venttiili rungon sisällä naksuu hienosti kiinni ja auki.
Testasin sitten sen vanhan solenoidin ja kuollut on.

Nyt koneessa kiinni oleva IAC tekee samaa, mitä tuo irrallaan oleva, niin voin aika varmaksi sanoa, että korkeat tyhjäkäyntikierrokset johtuivat viallisesta solenoidista tyhjäkäyntiventtiilissä.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Onko kellään suomenkielisenä vikakoodien luvusta mitään infoa?

Tai,

Kertoa, mitä mä maadoitan ja mistä mä nyt esim ledillä katson "sykäykset"?

Kiitos

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Vastaa Viestiin