weber kenkkuilee
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
weber kenkkuilee
tuli tuossa vaihdettua 1.6 ohocciin soppaa syöttämään weber dga-5v 32/36 kaasari,käsiryypyllä oleva.noh, ensin ei lähteny käyntiin ennen ku pumppas jotai 5min,kävi vaan ryyppyläpät kiinni eikä ottanu kierroksia.säädin tyhjäkäyntiseoksia isommalle siitä ruuvista mikä on siellä kaasarin jalassa ja sain auton käymään tyhjäkäyntiä mutta edelleen ei ota kierroksia ellei ryyppyläpät ole kiinni.läpät kiinni ja laittaa jotain 6000rpm ja kääntää läpät auki ja antaa kaasun olla pohjassa niin "booooooo" ja sammuu.prkl,ei kai auta täällä jaaritella,pitää mennä tallille ku pitäs huomenaamulla päästä tolla töihin :|
purin kaasarin ja hinkkasin,putsasin ja kiillotin kaikki paikat,jokaikinen ruuvi ja suutin oli irti ja kaikki reiät on varmasti auki,sain värkin lopulta käymään tyhjäkäyntiä ja nyt se ottaa kierrokset ryyppyläpät auki jos avaa molemmat kurkut,ensiö kurkulla se käy jossain 1500-200rpm paikkeilla että "boo-oboo-oboo-o" ja heti kun raottaa toisiokurkkua niin ottaa jenkaa.lampulla tähysin kurkkuihin ja kiihdytyspumppu syöttää soppaa kunnolla,mutta silti ei ota ensiökurkulla kierroksia.kaikki alipaineletkut mitkä ei tullu kiinni on tukittu,imusarjan ja lohkon välissä on sellanen 1,5mm paksu pehmeähkö kumi tai joku tiiviste,ei ainakaan kostu mistään kohtaa että vuotaisi,kaasarin ja imsuarjan väliin laitoin pakeliittilevyn jonka molemmilla puolilla paperitiivisteet jotka kostutin vedellä pehmeiksi ja vielä varmistukseksi tiivisteliimaa,näin olen tehnyt jokaiseen autoon mistä kaasutin ollut irti ja hyvin toiminu,tähän asti.täytyypä käydä laittamassa polkupyörän kumeihin ilmaa aamua varten.
viimekesänä ittellä samoja ongelmia...
todellinen vika jäi selvittämättä, mutta putsailin kanssa
paikat (mitkä oli helposti tehtävissä..)..
niistä kahesta pitkästä suutimesta( en muista mikä weeberi oli)
löyty sisältä jotain makean makusta tököttiä...
en tiiä oliko sokeria vai jotain jäähdytysneste pöly sekotusta
mutta rupes toimii vähä paremmin...
todellinen vika jäi selvittämättä, mutta putsailin kanssa
paikat (mitkä oli helposti tehtävissä..)..
niistä kahesta pitkästä suutimesta( en muista mikä weeberi oli)
löyty sisältä jotain makean makusta tököttiä...
en tiiä oliko sokeria vai jotain jäähdytysneste pöly sekotusta
mutta rupes toimii vähä paremmin...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
sain tuon kaasarin kaverilta joka harrastaa celicoita,oli kuulemma ollu jossain tojotan 2T-moottorin imusarjassa välilaipalla kiinni,tiedä sit onko siellä oikeankokoiset suuttimet,mutta vaikka ne olisikin vähän poskelleen luulisi koneen silti käyvän ja toimivan jotenkin.noh,lähdenpä taas tallille kun vedän tän piirakan huiviin
Siis ei saa tarpeeksi bensaa, onko suodatinta bensaetkussa, entäs bensapumppu missä kunnossa??
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
soppapulaa tuntuu potevan joo.revin ne korvausilmasuuttimien alla olevat putket irti juuri,oli töhnää täynnä,melkein parani käynti jo.pitää huomenna kokeilla nostaa bensanpintaa ja tuo bensapumppu oli mielessä myös,eikös nyrkkisääntönä voida pitää että ku startilla pyöräyttää niin pitää pruikata kunnon kaari letkusta?
ah! bensanpinnan nosto poisti ongelman!
mutta tuli uusi ongelma vittu perkele ja on niin pimeetä että ei oikeen näe mikä tälläkertaa,otin siitä irti sen vivun minkä nuppiin vaijeri tulee kiinni ja tökkäsin hitsillä siihen alkuperäisestä kaasarista rälläkällä irroitetun haarukan mihin saa sen vivun kiinni,no nyt ei kakkoskurkku enää mene kiinni,mikään ei ota mihinkään kiinni,kaikki kakkoskurkun käyttöhilkkeet on kiinni,se linkku toimii oikein,jousi paikallaan mutta ei,silti se aukeaa imun voimasta ja tyhjäkäynti jossain 4000rpm aaargh vois ostaa jonku tojotan niin ei tarvis tapella moisten kanssa,noh ainakin kasvaa kunto ku sotkee pyörällä kaikki asiat :?
mutta tuli uusi ongelma vittu perkele ja on niin pimeetä että ei oikeen näe mikä tälläkertaa,otin siitä irti sen vivun minkä nuppiin vaijeri tulee kiinni ja tökkäsin hitsillä siihen alkuperäisestä kaasarista rälläkällä irroitetun haarukan mihin saa sen vivun kiinni,no nyt ei kakkoskurkku enää mene kiinni,mikään ei ota mihinkään kiinni,kaikki kakkoskurkun käyttöhilkkeet on kiinni,se linkku toimii oikein,jousi paikallaan mutta ei,silti se aukeaa imun voimasta ja tyhjäkäynti jossain 4000rpm aaargh vois ostaa jonku tojotan niin ei tarvis tapella moisten kanssa,noh ainakin kasvaa kunto ku sotkee pyörällä kaikki asiat :?
ah,auto liikenteessä! mutta vielä yksi pienoinen vika, kun kaasua polkasee äkkiä ykköskurkun alueella kone pistää kerran vastaan että "prömpt" ja sitten lähtee vetään, jos kaasua painaa hitaasti tätä ei ilmene, samoin jos painaa niin reippaasti että kakkoskurkku aukeaa. koitin säädellä siitä seosruuvista mutta sillä ei tunnu oikeen olevan merkitystä, kiinni -> 2 kierrosta auki muuttuu koneen käynti vähän mutta siitä eteenpäin ei mitään vaikka kiersin auki 8 kierrosta, jätin sen about 2,5 kierrosta auki.