weber kenkkuilee

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

weber kenkkuilee

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

tuli tuossa vaihdettua 1.6 ohocciin soppaa syöttämään weber dga-5v 32/36 kaasari,käsiryypyllä oleva.noh, ensin ei lähteny käyntiin ennen ku pumppas jotai 5min,kävi vaan ryyppyläpät kiinni eikä ottanu kierroksia.säädin tyhjäkäyntiseoksia isommalle siitä ruuvista mikä on siellä kaasarin jalassa ja sain auton käymään tyhjäkäyntiä mutta edelleen ei ota kierroksia ellei ryyppyläpät ole kiinni.läpät kiinni ja laittaa jotain 6000rpm ja kääntää läpät auki ja antaa kaasun olla pohjassa niin "booooooo" ja sammuu.prkl,ei kai auta täällä jaaritella,pitää mennä tallille ku pitäs huomenaamulla päästä tolla töihin :( :|
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Bensan pinta liian alhaalla? Paha imuvuoto?
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

purin kaasarin ja hinkkasin,putsasin ja kiillotin kaikki paikat,jokaikinen ruuvi ja suutin oli irti ja kaikki reiät on varmasti auki,sain värkin lopulta käymään tyhjäkäyntiä ja nyt se ottaa kierrokset ryyppyläpät auki jos avaa molemmat kurkut,ensiö kurkulla se käy jossain 1500-200rpm paikkeilla että "boo-oboo-oboo-o" ja heti kun raottaa toisiokurkkua niin ottaa jenkaa.lampulla tähysin kurkkuihin ja kiihdytyspumppu syöttää soppaa kunnolla,mutta silti ei ota ensiökurkulla kierroksia.kaikki alipaineletkut mitkä ei tullu kiinni on tukittu,imusarjan ja lohkon välissä on sellanen 1,5mm paksu pehmeähkö kumi tai joku tiiviste,ei ainakaan kostu mistään kohtaa että vuotaisi,kaasarin ja imsuarjan väliin laitoin pakeliittilevyn jonka molemmilla puolilla paperitiivisteet jotka kostutin vedellä pehmeiksi ja vielä varmistukseksi tiivisteliimaa,näin olen tehnyt jokaiseen autoon mistä kaasutin ollut irti ja hyvin toiminu,tähän asti.täytyypä käydä laittamassa polkupyörän kumeihin ilmaa aamua varten.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

viimekesänä ittellä samoja ongelmia...
todellinen vika jäi selvittämättä, mutta putsailin kanssa
paikat (mitkä oli helposti tehtävissä..)..
niistä kahesta pitkästä suutimesta( en muista mikä weeberi oli)
löyty sisältä jotain makean makusta tököttiä...
:shock: :shock: :shock: :shock:
en tiiä oliko sokeria vai jotain jäähdytysneste pöly sekotusta
mutta rupes toimii vähä paremmin... :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

istäs toi kaasari on alunperin? Kokeiles vaihtaa 1. ja 2. kurkun ilmasuuttimet keskenään...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

sain tuon kaasarin kaverilta joka harrastaa celicoita,oli kuulemma ollu jossain tojotan 2T-moottorin imusarjassa välilaipalla kiinni,tiedä sit onko siellä oikeankokoiset suuttimet,mutta vaikka ne olisikin vähän poskelleen luulisi koneen silti käyvän ja toimivan jotenkin.noh,lähdenpä taas tallille kun vedän tän piirakan huiviin :lol:
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Siis ei saa tarpeeksi bensaa, onko suodatinta bensaetkussa, entäs bensapumppu missä kunnossa??
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

soppapulaa tuntuu potevan joo.revin ne korvausilmasuuttimien alla olevat putket irti juuri,oli töhnää täynnä,melkein parani käynti jo.pitää huomenna kokeilla nostaa bensanpintaa ja tuo bensapumppu oli mielessä myös,eikös nyrkkisääntönä voida pitää että ku startilla pyöräyttää niin pitää pruikata kunnon kaari letkusta? :D
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

joo,pitää sieltä tulla.
sen mitä kone ikinä tahtoo käyttää,kun ei se tiedä onko kaasari kiinni vai ei.
ainakaan jos sille ei kerro.. :wink:
Taunus Maximus =)
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kaasuttimen pitää kyllä olla aivan läpikotaisin puhdas, pelkkä suuttimien puhaltelu ei riitä. Monissa mehumaijoissa piilee porauksia ihan yllättävissä paikoissa. Vaikka tavallinen ihminen ei käsitäkään miten se koko hökötys oikein toimii, niin kyllä niillä tarkoituksensa on :D
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Paineilma.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

paineilmalla jokaisen reiän puhalsin ja rautalangalla rapsuttelin,kohokammion ja muut helpot paikat putsasin teräsvillalla.on ensimmäinen kaasutin joka tuollalailla vittuilee.
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

ah! bensanpinnan nosto poisti ongelman!
mutta tuli uusi ongelma vittu perkele ja on niin pimeetä että ei oikeen näe mikä tälläkertaa,otin siitä irti sen vivun minkä nuppiin vaijeri tulee kiinni ja tökkäsin hitsillä siihen alkuperäisestä kaasarista rälläkällä irroitetun haarukan mihin saa sen vivun kiinni,no nyt ei kakkoskurkku enää mene kiinni,mikään ei ota mihinkään kiinni,kaikki kakkoskurkun käyttöhilkkeet on kiinni,se linkku toimii oikein,jousi paikallaan mutta ei,silti se aukeaa imun voimasta ja tyhjäkäynti jossain 4000rpm aaargh vois ostaa jonku tojotan niin ei tarvis tapella moisten kanssa,noh ainakin kasvaa kunto ku sotkee pyörällä kaikki asiat :?
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

ah,auto liikenteessä! mutta vielä yksi pienoinen vika, kun kaasua polkasee äkkiä ykköskurkun alueella kone pistää kerran vastaan että "prömpt" ja sitten lähtee vetään, jos kaasua painaa hitaasti tätä ei ilmene, samoin jos painaa niin reippaasti että kakkoskurkku aukeaa. koitin säädellä siitä seosruuvista mutta sillä ei tunnu oikeen olevan merkitystä, kiinni -> 2 kierrosta auki muuttuu koneen käynti vähän mutta siitä eteenpäin ei mitään vaikka kiersin auki 8 kierrosta, jätin sen about 2,5 kierrosta auki.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

se 2,5 on suht hyvä..
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin