Sivu 1/1

Nyt on kylymää!!!

Lähetetty: 21 Loka 2004, 22:04
Kirjoittaja Arska
Mikähän on kun ei taunus lämpee? On muutama kuukaus sitten vaihettu termari ja on kunnolla kiinni. Ei mittari nouse ees siihen siniselle vaan jää siihen alarajaan ja konettakin pystyy nykimään mistä vaan paitsi pakosarjasta vaikka ois ajellu kuinka kauan. Ei oo vielä pahvia syylärin eessä mutta pitäs kai nyt ees vähäsen lämmetä. Voisko syyläri olla liian iso? Syyläri on semmonen joka on muovia siitä ylhäältä ja alhaalta eli varmaan joku tarvike eikä ole mitenkään tavallista suuremman näköinen. Ja konehan on 1,6 ohc ilman viskoa.

Lähetetty: 22 Loka 2004, 08:05
Kirjoittaja Taco
Eli sulla pyörii flekti koko ajan, eli mekaaninen? Ota se ainakin ensimmäisenä pois, tilalle joku sähköinen vaikka katkaisimella. Ilmaisia hevosia :)

Meneehän letkut lämmitykennoon siihen sisätilantuulettimen viereen oikein päin? Jos nämä oli väärin päin ei muistaakseni lämpeä kunnolla.

Ja tarkasta vielä se termostaatti, en usko jäähdyttimen olevan kyllä liian iso...

Kyllä muuten Taunuksessa talvet tarkenee :wink:

Lähetetty: 22 Loka 2004, 08:35
Kirjoittaja Tehro
termarii vois ajatella vaik onki vain pari kuukautta vanha itelä meni niit kolme vuodessa.

Lähetetty: 22 Loka 2004, 11:38
Kirjoittaja Arska
Mitenkähän päin ne letkut on oikein päin :? Pittää se termari vielä testata josko se nyt ois niinki pieni vika. Tuossa usacarclub pieksämäen sivuilla kertoivat että jos on kansivikainen niin se vois olla kans syynä. Ja jos sytkä liian aikasella niin se vaikuttaa kans. Mutta pyörii suht koht nätisti eikä mitään pahempia ongelmia niin ei kehtois heti ruveta purkamaan...

Lähetetty: 22 Loka 2004, 11:46
Kirjoittaja Taco
Lämppärin kennossa ylempi letku menee vesipumpulle, ja alempi kaasuttimelle tai imusarjaa.

Lähetetty: 22 Loka 2004, 12:10
Kirjoittaja Pj
Kannattaa kokeilla termarin toimivuus äidin uudessa puurokattilassa. Keittelee siinä sitä ja katsoo missä vaiheessa rupeaa aukeamaan. Sormineen ei sitä termaria kannata mennä aukomaan, ettei mene siinä risaksi. Moottorin lämpötilakin kannattaa EHDOTTOMASTI varmistaa jollain luotettavalla mittarilla, sillä ne auton mittarit ovat "suuntaa" antavia. Eli ei se moottori ole välttämättä normaalilämpöinen jos mittari näyttää puoliväliä.

Lähetetty: 22 Loka 2004, 12:15
Kirjoittaja Taco
Niin, voihan vika olla anturassa, tai mikä parasta, väärässä sellaisessa :)
Itellä ei oo koskaan toiminu kaupasta ostettu "-73 taunukseen vanhalla mittaristolla". Aina on pitäny olla -76-> mallisten antura... :?:

Lähetetty: 22 Loka 2004, 12:26
Kirjoittaja Mois
Taco kirjoitti:Lämppärin kennossa ylempi letku menee vesipumpulle, ja alempi kaasuttimelle tai imusarjaa.
Niin, lämppärin kennossa pitää menopuoli mennä alempaan ja paluu ylempään putkeen... Itsellä noi oli vuosia väärinpäin :oops:

Lähetetty: 22 Loka 2004, 14:32
Kirjoittaja Arska
Kyllä mitari toimii jollain lailla nimittäin joskus kesäkelissä se nous sinne sinisen yläpuolelle ja konekkin tuntu jo käsin lämpimältä mutta nyt jos kokeilee niin ihan haalee... eikä jäähdystysnetekkään polta sormia vaan on semmosta lämmintä. Just tältä istumalta lähen kahtomaan että onko letukut oiken ja samalla vois tuon termarin testata.

Lähetetty: 22 Loka 2004, 14:56
Kirjoittaja Arska
Vaihoin letkujen paikkaa ja johan rupes lämpeemääm. Kiitos paljon minut kylmyydeltä pelastaneille. :D