Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Saisko joku mitattua II-koppasen Taunuksen alkuperäisen ratin halkaisijan? Ostin tänään Rompetorilta Kouvolasta paremman "ralliratin" Taunukseeni ja se näkyy olevan 30 mm suurempi kuin mun vanha muuten samanlainen Formuling ratti. Vanha on halkaisijaltaan 32,2 cm ja uusi 35,2 cm.
Kiinnostais vaan tietää, onks toi mun tänään ostama yhtään pienempi kuin originaali ratti? :?
Esittelyvideo: Klikkaa! Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Kiitos vastauksesta! Onhan tuokin nyt sitten reilut 20 mm pienempi kuin originaali ratti . Tuo vanha pieni on ollu just sopivan kokoinen talviajossa. Sillä on ohjaus sopivan nopea luistoa korjaillessa . Kesällä menee isompikin ratti.
Kun sillon siellä vanhalla palstalla oli puhetta siitä Grantin ratista Taunukseen jos vielä joku muistaa, niin oliko se semmonen juttu että sen sai laitettua siihen paikalleen jos käytti Granadan keskiötä? :twisted:
Joutuuko miten paljon modaamaan jotta tuo Scorpion tanko sopii Taunukseen? Eikö se ole leveämpi? Hotsittaisi nimittäin omaankin ritsaan tuo servo-ohjaus...
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Eipä se ole juurikaan leveämpi. Hieman taytyy raidetankoja pätkäistä, mutta siinä kaikki. Kiinnitykset toki erilaiset ja lisäksi tarvii etsiä tehostimen pumppu ja pumpun jalka oharikoneeseen, mutta siinä käytännössä kaikki.
Mistähän Scorpion vuosimalleista löytyy tommonen tehostaja mitä olet sovitellut Taunukseen? Mulla olis oharin tehostimen pumppu jo valmiina, vain tehostin puuttuu