Sivu 1/1

Etupalkin puslien vaihto!?

Lähetetty: 21 Loka 2004, 13:33
Kirjoittaja XL knudsen
Mitenkäs helpoiten onnistuu niiden puslien vaihto joilla etupalkki on kiinni korissa?
Tanessa kikkare paikallaan enkä viitsis nostaa pois konehuoneesta.
Paljonko puslat antaa liikkuma varaa palkille?, etten turhaan vaihtele. :lol:

Lähetetty: 21 Loka 2004, 13:38
Kirjoittaja Sumu
Kertokaa samalla miten sen pultin saa irti...
jumittaa puslassa...

Re: Etupalkin puslien vaihto!?

Lähetetty: 21 Loka 2004, 14:25
Kirjoittaja Mois
XL knudsen kirjoitti:Mitenkäs helpoiten onnistuu niiden puslien vaihto joilla etupalkki on kiinni korissa?
Tanessa kikkare paikallaan enkä viitsis nostaa pois konehuoneesta.
Paljonko puslat antaa liikkuma varaa palkille?, etten turhaan vaihtele. :lol:
Eipä oo koskaan tullu vaihdettua niitä puslia koneen ollessa paikallaan, pitäis kyllä itsekkin tehdä sama homma! Vois kuvitella, et nostaa korin etupäästään ensin pukeille, pakoputken/putket joutuu ehkä löysäämään pakosarjasta? Kun koppa on pukeilla, laittaa esim. hallitunkin etupalkin alle ja irrottaa etummaisset tai takimmaiset etupalkin pultit. Sitten vaan varovasti laskee tunkilla etupalkkia alaspäin sen verran et pääsee ne puslat vaihtamaan. En oo tosiaan koskaan tota hommaa tehny tuolla tavalla, mut luulisin sen jotenkin noin onnistuvan? :D Jäähdytysnesteet joutuu myös varmaan laskemaan pihalle ja irrottamaan letkut, et kone pääsee liikkumaan ja rattiakselinkin joutuu varmaan löysäämään? Kertokoon joku tarkemmin, jos on tuon homman joskus tehnyt?

Lähetetty: 21 Loka 2004, 14:33
Kirjoittaja Mois
Sumu kirjoitti:Kertokaa samalla miten sen pultin saa irti...
jumittaa puslassa...
Siihen pultin irrotukseen pätee samat ohjeet mitä ton iskarinpultinkin irrotukseen: viewtopic.php?t=152

Lähetetty: 21 Loka 2004, 15:42
Kirjoittaja Vieras
Kyllä se onnistuu.
keula eli kori pukeille. Sitten hallitunkki etupalkin alle. Irrotetaan vasemman puoleiset tai oikeanpuoleiset puslien pultit, ja lasketaan palkkia koneineen päivineen sen verran että puslat saa vedettyä esim. pitkällä pultilla/prikoilla ja sen semmoisilla ulos. Uudet puslat tilalle vaikkapa pultilla avustaen. Sitten nostaa hallitunkilla palkin ylös kohilleen että saa puslien pultit paikalleen. Ja sama homma toiselle puolelle.
Hallitunkin kanssa kun varovasti järjen kanssa operoi ja kattelee, tarviiko irrottaa syylärin letkuja tms. mikä vois kanittaa, niin ei pitäis tulla ongelmia.

Lähetetty: 21 Loka 2004, 21:56
Kirjoittaja Tehro
taitaa helpoimmalla päästä kun tukee koneen ylös ja tiputtaa palkin alas ei tarvii ahtaissa tiloissa leikkiä. jarrut tosin joutuu ilmaa ei paha nakki.

Lähetetty: 22 Loka 2004, 06:59
Kirjoittaja Sumu
mois13 kirjoitti:
Sumu kirjoitti:Kertokaa samalla miten sen pultin saa irti...
jumittaa puslassa...
Siihen pultin irrotukseen pätee samat ohjeet mitä ton iskarinpultinkin irrotukseen: viewtopic.php?t=152
Jaa lähtihän se vasaralla ja rost-offilla ku tarpeeksi jaksoi odottaa. Pultti tosin on käyttökelvoton...