Etupalkin puslien vaihto!?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

XL knudsen
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Elo 2004, 23:00
Paikkakunta: raisio

Etupalkin puslien vaihto!?

Viesti Kirjoittaja XL knudsen »

Mitenkäs helpoiten onnistuu niiden puslien vaihto joilla etupalkki on kiinni korissa?
Tanessa kikkare paikallaan enkä viitsis nostaa pois konehuoneesta.
Paljonko puslat antaa liikkuma varaa palkille?, etten turhaan vaihtele. :lol:
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Kertokaa samalla miten sen pultin saa irti...
jumittaa puslassa...
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Etupalkin puslien vaihto!?

Viesti Kirjoittaja Mois »

XL knudsen kirjoitti:Mitenkäs helpoiten onnistuu niiden puslien vaihto joilla etupalkki on kiinni korissa?
Tanessa kikkare paikallaan enkä viitsis nostaa pois konehuoneesta.
Paljonko puslat antaa liikkuma varaa palkille?, etten turhaan vaihtele. :lol:
Eipä oo koskaan tullu vaihdettua niitä puslia koneen ollessa paikallaan, pitäis kyllä itsekkin tehdä sama homma! Vois kuvitella, et nostaa korin etupäästään ensin pukeille, pakoputken/putket joutuu ehkä löysäämään pakosarjasta? Kun koppa on pukeilla, laittaa esim. hallitunkin etupalkin alle ja irrottaa etummaisset tai takimmaiset etupalkin pultit. Sitten vaan varovasti laskee tunkilla etupalkkia alaspäin sen verran et pääsee ne puslat vaihtamaan. En oo tosiaan koskaan tota hommaa tehny tuolla tavalla, mut luulisin sen jotenkin noin onnistuvan? :D Jäähdytysnesteet joutuu myös varmaan laskemaan pihalle ja irrottamaan letkut, et kone pääsee liikkumaan ja rattiakselinkin joutuu varmaan löysäämään? Kertokoon joku tarkemmin, jos on tuon homman joskus tehnyt?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sumu kirjoitti:Kertokaa samalla miten sen pultin saa irti...
jumittaa puslassa...
Siihen pultin irrotukseen pätee samat ohjeet mitä ton iskarinpultinkin irrotukseen: viewtopic.php?t=152
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kyllä se onnistuu.
keula eli kori pukeille. Sitten hallitunkki etupalkin alle. Irrotetaan vasemman puoleiset tai oikeanpuoleiset puslien pultit, ja lasketaan palkkia koneineen päivineen sen verran että puslat saa vedettyä esim. pitkällä pultilla/prikoilla ja sen semmoisilla ulos. Uudet puslat tilalle vaikkapa pultilla avustaen. Sitten nostaa hallitunkilla palkin ylös kohilleen että saa puslien pultit paikalleen. Ja sama homma toiselle puolelle.
Hallitunkin kanssa kun varovasti järjen kanssa operoi ja kattelee, tarviiko irrottaa syylärin letkuja tms. mikä vois kanittaa, niin ei pitäis tulla ongelmia.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

taitaa helpoimmalla päästä kun tukee koneen ylös ja tiputtaa palkin alas ei tarvii ahtaissa tiloissa leikkiä. jarrut tosin joutuu ilmaa ei paha nakki.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

mois13 kirjoitti:
Sumu kirjoitti:Kertokaa samalla miten sen pultin saa irti...
jumittaa puslassa...
Siihen pultin irrotukseen pätee samat ohjeet mitä ton iskarinpultinkin irrotukseen: viewtopic.php?t=152
Jaa lähtihän se vasaralla ja rost-offilla ku tarpeeksi jaksoi odottaa. Pultti tosin on käyttökelvoton...
Vastaa Viestiin