Etupalkin puslien vaihto!?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Etupalkin puslien vaihto!?

ViestiKirjoittaja XL knudsen » 21 Loka 2004, 13:33

Mitenkäs helpoiten onnistuu niiden puslien vaihto joilla etupalkki on kiinni korissa?
Tanessa kikkare paikallaan enkä viitsis nostaa pois konehuoneesta.
Paljonko puslat antaa liikkuma varaa palkille?, etten turhaan vaihtele. :lol:
XL knudsen
 
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Elo 2004, 23:00
Paikkakunta: raisio

ViestiKirjoittaja Sumu » 21 Loka 2004, 13:38

Kertokaa samalla miten sen pultin saa irti...
jumittaa puslassa...
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1493
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Etupalkin puslien vaihto!?

ViestiKirjoittaja Mois » 21 Loka 2004, 14:25

XL knudsen kirjoitti:Mitenkäs helpoiten onnistuu niiden puslien vaihto joilla etupalkki on kiinni korissa?
Tanessa kikkare paikallaan enkä viitsis nostaa pois konehuoneesta.
Paljonko puslat antaa liikkuma varaa palkille?, etten turhaan vaihtele. :lol:


Eipä oo koskaan tullu vaihdettua niitä puslia koneen ollessa paikallaan, pitäis kyllä itsekkin tehdä sama homma! Vois kuvitella, et nostaa korin etupäästään ensin pukeille, pakoputken/putket joutuu ehkä löysäämään pakosarjasta? Kun koppa on pukeilla, laittaa esim. hallitunkin etupalkin alle ja irrottaa etummaisset tai takimmaiset etupalkin pultit. Sitten vaan varovasti laskee tunkilla etupalkkia alaspäin sen verran et pääsee ne puslat vaihtamaan. En oo tosiaan koskaan tota hommaa tehny tuolla tavalla, mut luulisin sen jotenkin noin onnistuvan? :D Jäähdytysnesteet joutuu myös varmaan laskemaan pihalle ja irrottamaan letkut, et kone pääsee liikkumaan ja rattiakselinkin joutuu varmaan löysäämään? Kertokoon joku tarkemmin, jos on tuon homman joskus tehnyt?
Avatar
Mois
 
Viestit: 7772
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Mois » 21 Loka 2004, 14:33

Sumu kirjoitti:Kertokaa samalla miten sen pultin saa irti...
jumittaa puslassa...


Siihen pultin irrotukseen pätee samat ohjeet mitä ton iskarinpultinkin irrotukseen: http://www.taunusfinland.com/keskustelu ... .php?t=152
Avatar
Mois
 
Viestit: 7772
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Vieras » 21 Loka 2004, 15:42

Kyllä se onnistuu.
keula eli kori pukeille. Sitten hallitunkki etupalkin alle. Irrotetaan vasemman puoleiset tai oikeanpuoleiset puslien pultit, ja lasketaan palkkia koneineen päivineen sen verran että puslat saa vedettyä esim. pitkällä pultilla/prikoilla ja sen semmoisilla ulos. Uudet puslat tilalle vaikkapa pultilla avustaen. Sitten nostaa hallitunkilla palkin ylös kohilleen että saa puslien pultit paikalleen. Ja sama homma toiselle puolelle.
Hallitunkin kanssa kun varovasti järjen kanssa operoi ja kattelee, tarviiko irrottaa syylärin letkuja tms. mikä vois kanittaa, niin ei pitäis tulla ongelmia.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Tehro » 21 Loka 2004, 21:56

taitaa helpoimmalla päästä kun tukee koneen ylös ja tiputtaa palkin alas ei tarvii ahtaissa tiloissa leikkiä. jarrut tosin joutuu ilmaa ei paha nakki.
Tehro
 
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sumu » 22 Loka 2004, 06:59

mois13 kirjoitti:
Sumu kirjoitti:Kertokaa samalla miten sen pultin saa irti...
jumittaa puslassa...


Siihen pultin irrotukseen pätee samat ohjeet mitä ton iskarinpultinkin irrotukseen: http://www.taunusfinland.com/keskustelu ... .php?t=152


Jaa lähtihän se vasaralla ja rost-offilla ku tarpeeksi jaksoi odottaa. Pultti tosin on käyttökelvoton...
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1493
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa