olka akselien erot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jakes
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Touko 2005, 20:37

olka akselien erot

Viesti Kirjoittaja jakes »

mites on, onko ykköskoppasen -72 ja kolmos koppasen -82 olka akseleiden mitoissa eroja kun tuli vaihdettua uudemmasta vanhampaan kun vanhassa oli hieman pyörähtäneet laakerin sisä kehät akselin ympäri,niin ratti tulikin täysin eri asentoon? on näitten kanssa tullu väännettyä paljon ja tiedän kyllä etu-akselien muut erot mutta tää on nyt vähän outo juttu.elikkä ratti oli suoralla ajettaessa suorassa vaan nyt joutu1/4 kierrosta muuttaa.muuta en tehnyt kun olka akselit vaihdoin
:shock:
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

kai niissä sitten on.. :D
en oo yhtään perillä mitä mitttaeroja on..ite oon katellu että onkos 3-korisessa lyhyemmät kierrejouset edessä vai näyttääkö ne vaan?
kun ajattelin keulaa vähän pudottaa,mutta jäin kattomaan että on niin lyhyen näköiset jouset tosiaan vaikka pyörän ja lokarin väli on aika iso 13-tuumaisilla renkailla.
Taunus Maximus =)
jakes
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Touko 2005, 20:37

Viesti Kirjoittaja jakes »

jouset pitäis edessä kyllä olla samanlaiset kautta linjan paitsi kutos- koneisissa vahvemmat (merkattu eri väri koodilla).takana taas uudempiin eli mk2 tuli prokressiiviset takajouset :)
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1260
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Re: olka akselien erot

Viesti Kirjoittaja Pj »

jakes kirjoitti:mites on, onko ykköskoppasen -72 ja kolmos koppasen -82 olka akseleiden mitoissa eroja kun tuli vaihdettua uudemmasta vanhampaan kun vanhassa oli hieman pyörähtäneet laakerin sisä kehät akselin ympäri,niin ratti tulikin täysin eri asentoon? on näitten kanssa tullu väännettyä paljon ja tiedän kyllä etu-akselien muut erot mutta tää on nyt vähän outo juttu.elikkä ratti oli suoralla ajettaessa suorassa vaan nyt joutu1/4 kierrosta muuttaa.muuta en tehnyt kun olka akselit vaihdoin
:shock:
Olka-akselit ovat samalla numerolla 7/70> eli 71BB3107 eli kaikki olka-akselit ovat samanlaisia.
jakes
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Touko 2005, 20:37

Viesti Kirjoittaja jakes »

tällainen käsitys minullakin asiasta oli,mutta ilmeisesti joku akseleista saanut kipeää vuosien varrella jollain,muutakaan selitystä en tähän hätään keksi :?:
Vastaa Viestiin