Solex 38/38 ohariin

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Jorma

Solex 38/38 ohariin

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Kuinkahan julmetusti mahtaa mennä löpöä jos laittais V6 2.8:n kaasarin 2.0 OHC:hen? Sitä siihen jo valekseltaan sovittelin ja kyllä se kommeesti käymään hörähti ja äkäsesti otti kierrokia. Syy tähän muutokseen on se että vakio kaasarista kakkoskurkku ei jostain syystä toimi kunnolla vaan kone alkaa nyppimään kun kakkoskurkku aukeaa, ja tommonen solexi löyty iteltä romuboksista.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

laita mieluummin weberi toimii paremmin. kyllähän se aika reippaasti hötyä vie ku on kaks kurkkunen ja yhtä aikaa aukeavat läpät kokeilin ite joskus samaa ohariin mutta vei niin saatanasti bensaa ainaki mulla
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Niinhän minäki oon aina uskonu ja väittäny, mut täältä löytyy ainakin kaks jotka on toista mieltä - mois13 ja Janzamar :) Pojat kertoo varmaan enemmän, mun on edelleen vaikee uskoa :roll:

Mut tuossa sun Weberissä ei varmaan ole edes iso vika, oisko esim. vaan paskanen?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

öö,mulla oli kiinni 2.0 kutosessa tuo weber,mutta sillähän nyt ei pitäis sinällään olla eroa,kaksi litraa on kaksi litraa kumminkin.
kyllä kulki aika hyvin,mitä nyt yläkierroksilla alkoi bensa haista,ja nopeissa kiihdytyksissä. 34 millinen solex toimi suht hyvin..paluuputki tai paineentasaaja varmaan auttais 38/38:lla aika hyvin.
kyllähän se enemmän bensaa vei,mutta jäi kesken selvittää että toimiiko normaaliajolla taloudellisesti,kun oli niin kivaa painaa kaasua :lol: ..
ehkä se kulutus nousi jollain litralla,mutta ei se webru ihan säädöissäkään ollut..vanha kaasari kumminkin.
eli ehkä 8.5 litraa satasella sen 7.5 sijaan,ei paha taunukselle vieläkään.. :wink:
Taunus Maximus =)
Mikey
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Elo 2004, 23:18
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Mulla oli aikanaan 2.0ohc Granadassa tollane molemmat kurkut yht aikaa aukeevat mut se oli Weber 44/44mm toi kaasutin oli 2.8 granadasta.
Koneessa oli vain peltisarja ja itte kaiveltu kansija toi kaasari niin ei se sen enempää vienyt ku vakio ja veti kyllä paremmin ku orkkis kaasarilla 8)
Ei riemull rajaa ku Cossu Tanel ajaa
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nii, mulla on 2.3 V6:n Solex kiinni 2.0 OHC:ssä ja toimii hienosti. Matka-ajossa kulutus n. 7,5 l/100km.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

voin liittyä joukkoon.. mulla on myös solex kiinni ja
hienosti toimii eikä vie kyllä paljoo...
(tosin kaasujalka vaikuttaa paljon..)
mutta matka ajossa on kulutus aikas pientä...

suosittelen... :lol: :lol: :lol: :lol:

vie muuten vähemmän kun
1600 1-k weber.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin