peltisarjojen yks tärkeimmiistä kriteereistä on oikea pituus ja paksuusTaco kirjoitti:No peltisarjat tehtiin kun oli jo valmis 2" OHC putkisto jo alla. Auto nosturille ja roskista putkia tonkiin. Perusjuttu on kuitenkin kohdallaan, eli peltisarjat yhtyvät suuurin piirtein oikeassa kulmassa Ja oha noi kivan näköset ainaki.
Pitäs kai ne tuplaputket joskus tehdä kuitenkin, mutta eipäs hätäillä jalostusprosessia
V6 K-Jetronic remonttia ja vinkkejä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Totta, mutta tilanne oli mikä oli. Kyllä tätä asiaa kyselin paristakin pakoputkia / viritysosia myyvästä liikkeestä. Olivat sitä mieltä että kyllä tuo ratkaisu on OK, ainakin "vakiokoneessa". Pitivät tärkeimpänä kuitenkin sitä että peltisarjat yhtyvät max. 30 asteen kulmassa. No, tuossa saattaa olla just seAnonymous kirjoitti:peltisarjojen yks tärkeimmiistä kriteereistä on oikea pituus ja paksuus
Ja varmaankin totta sekin että alkupäät sarjoista on Sierrasta. Ollut kuitenkin joskus Taunuksessakin kiinni.Tästä kuvasta näkyy hyvin mistä kohti ne on katkaistu, eli heti putkien mennessä auton alle.
Kolmas vaikuttava tekijä Simons OHC 2" putken ja ajan/paikan kanssa oli vaihdelaatikko. Tästä kuvasta näkee hyvin miten se "joudutaan kiertämään"....
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Pitääkö Taunuksen tankkiin / anturaan tai siinä olevaan bensaputkeen tehdä muutoksia K-Jetronic ruiskulle?
Ei oo kyllä tankissa paljon bensaa vielä, mutta tuntuu vetävän välillä tyhjää (mikäli pumppukaan on ehjä). Tuli mieleen että mites se putki sinne tankkiin asettuu ja onko sen päässä olevalla siivilällä merkitystä? Meinaan että ahdistaako tms.?
Entäs paluuletku, erityisvaatimuksia?
Ei oo kyllä tankissa paljon bensaa vielä, mutta tuntuu vetävän välillä tyhjää (mikäli pumppukaan on ehjä). Tuli mieleen että mites se putki sinne tankkiin asettuu ja onko sen päässä olevalla siivilällä merkitystä? Meinaan että ahdistaako tms.?
Entäs paluuletku, erityisvaatimuksia?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Ittellä on xr3i:n tankki koska k-jetin pumpun päässähän on 14mm bensan tuloliitin ja mahtoko tanes olla 8mm eli tos xr3i:n tankis on kans 14mm lähtö valmiiks,kunnon paluu kans ,kunnon loiskelevyt ja nätti keräyskaukalo lähteväl puole .
Ruisku sierran tankis on kans "iso"lähtö .
Ois suotavaa et pumppu ois aina bensapinnan ala puolella ku ei taida olla mallia imevä .
Kaasari käytöshän ei oo välii jos pumppu horii ilmaa ku kohokammio o täynnä bensaa mut k-jetin kaa jos imasee ilmaa ni sit o nokka kiinni tuulilasissa,toki voihan aina pitää tankissa parikyt litraa bensaa ni ei hori ilmaa .
Itte oon tyytyväinen et tuli laitettuu kunnon tankki
ja kunnon bensa linjat ,toinen oli 12mm ja toinen 10mm kovasta muoviputkesta banjo liittimillä ,ja tietty paineenvaraajan jälkeen kunnon suodatin .
Ruisku sierran tankis on kans "iso"lähtö .
Ois suotavaa et pumppu ois aina bensapinnan ala puolella ku ei taida olla mallia imevä .
Kaasari käytöshän ei oo välii jos pumppu horii ilmaa ku kohokammio o täynnä bensaa mut k-jetin kaa jos imasee ilmaa ni sit o nokka kiinni tuulilasissa,toki voihan aina pitää tankissa parikyt litraa bensaa ni ei hori ilmaa .
Itte oon tyytyväinen et tuli laitettuu kunnon tankki
ja kunnon bensa linjat ,toinen oli 12mm ja toinen 10mm kovasta muoviputkesta banjo liittimillä ,ja tietty paineenvaraajan jälkeen kunnon suodatin .
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
K-jet pumppu
Joudut kyllä tekemään paremman pensansaannin koneellesi, pumppu pitää saada valumalla pensaa suoraan tankin pohjasta (ei yläkautta), siinä pitää myös olla väliseinät ettei pääse imemään ilmaa kun pensa vähenee. Suosittelen jostain autosta ruiskutankki niin pääset helpommalla. Pumppu pitää myös olla mallia K-jetronic, ei jostain elektronisesta ruiskumallista, paineet ja tehot eroaa huomattavasti (K-jet noin 5.7 bar ja Efi noin puolet). Pensamäärät ovat myös aivan eri luokkaa, K-jet pukkaa takaisin tankkiin noin litran verran minuutissa paluuputkesta. (Ja näin pitääkin tehdä että järjestelmä toimii).
No tuossa ja seuraavissa kuvissa näkyy miten noi bensalinjat on nyt. Pumppu on kyllä siis ihan K-Jet pumppu. Ne loiskelevyt on kyllä hankala tehdä tuonne. Ja kuinka helposti esim. Granadan tankki istuu Taunukseen? Ideoita?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
omaan taunukseeni teen näin.
siirtopumppu tankista välitankkiin(koko 1.5litraa) välitankin pohjasta lähtö k-jetin pumpulle ja pumpusta paineensäätimen kautta suutin tukkiin, suutin tukin päästä tuleva"ylivuoto" tuolee taas tämän välitankin kattoon, välitankin katosta korkeimmasta kohdasta sitten lähtee vasta paluu tankkiin.
testattu että näin toimii ja et tartte tankkiin loiskelevyjä, HUOMAA että ei kannata sijoittaa näitä kaikkia härveleitä yhteen kasaan.
siirtopumppu tankista välitankkiin(koko 1.5litraa) välitankin pohjasta lähtö k-jetin pumpulle ja pumpusta paineensäätimen kautta suutin tukkiin, suutin tukin päästä tuleva"ylivuoto" tuolee taas tämän välitankin kattoon, välitankin katosta korkeimmasta kohdasta sitten lähtee vasta paluu tankkiin.
testattu että näin toimii ja et tartte tankkiin loiskelevyjä, HUOMAA että ei kannata sijoittaa näitä kaikkia härveleitä yhteen kasaan.
matalan pudjetin kulkineet...
Mikä toi "suutin tukki" on?
Eli siis nämä Taunuksen bensa-anturassa olevat bensalinjat riittävät, ettei niitä tarvitse isontaa? Millaiset bensaletkut sulla oli, lähinnä se halkaisija siis? Ja millainen pumppu tuon siirtopumpun pitäisi olla? Siihen varmaan käy tavallinen sähköpumppu?
Eli siis nämä Taunuksen bensa-anturassa olevat bensalinjat riittävät, ettei niitä tarvitse isontaa? Millaiset bensaletkut sulla oli, lähinnä se halkaisija siis? Ja millainen pumppu tuon siirtopumpun pitäisi olla? Siihen varmaan käy tavallinen sähköpumppu?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taitaa tuo suutin tukki olla efi vekottimiin kuuluvia osia ei mfi .
Paras on mielestäni jos ne bensa linjat ois "kovasta"putkesta ku ittelläni on nyt järjestelmä paineena 5.7bar .
Helpoimmalla pääset ku hommaat ruisku vehkeen tankin on valmiiks iso lähtö,hyvä paluu,kunnon loiskelevyt jne.
Normaalisti ku ajelee k-jetin kaa ni valtaosa bensasta tulee takas tankkiin paluupuolen kautta eli senki on syytä olla hyvä ja tarkotettu et määrällisesti voi olla kova virtaus ,xr3i:n tankis on semmonen jännä muovinen kierukka jonka yläpäähän tulee paluu ja alhaalta lähtee lähtevä ja osittain matkalta avoin joten on kokoajan täynnä bensaa .
No en tiiä mut tommosii välähteli mieleen .
Paras on mielestäni jos ne bensa linjat ois "kovasta"putkesta ku ittelläni on nyt järjestelmä paineena 5.7bar .
Helpoimmalla pääset ku hommaat ruisku vehkeen tankin on valmiiks iso lähtö,hyvä paluu,kunnon loiskelevyt jne.
Normaalisti ku ajelee k-jetin kaa ni valtaosa bensasta tulee takas tankkiin paluupuolen kautta eli senki on syytä olla hyvä ja tarkotettu et määrällisesti voi olla kova virtaus ,xr3i:n tankis on semmonen jännä muovinen kierukka jonka yläpäähän tulee paluu ja alhaalta lähtee lähtevä ja osittain matkalta avoin joten on kokoajan täynnä bensaa .
No en tiiä mut tommosii välähteli mieleen .
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Tällästä ohjeistusta sain:
Granadan tankin sisällä on erillinen muovinen loiskesuoja mitoiltaan noin 20 cm halkaisija ja noin 8-10 cm korkea.15mm bensaputki menee sen sisälle ja imee menoveet.Tankista pumpulle menevä letku on 15mm.Pumppu on sijoitettu noin 20 cm tankin eteen ja tankin alareunan korkeudelle.Pumpusta lähtee 8mm muoviputki banjoliittimin painevaraajalle ja filtterille.Ne on kaikki kiinni peltisessä telineessä. Filtteriltä lähtevä putki on 8mm mustaa muoviputkea.Mikäli kone pätkii kurveissa vajaalla tankilla niin pensapumppu haukkaa ilmaa ja silleen.Se voi olla turmiollista pumpulle!
Mulla on muovinen bensatankki. Sitä ei raskis pilkkoo. Peltinenkin kyllä löytyy... Pitäis nähdä se Granadan tankki, että millainen työmaa siinä on asentaa. Vai rupeeko samaan syssyyn laittaan tankin keskelle ja tekeen tuplaputkia Vaan tekis jo mieli liikenteeseen...
Ja hommat paisuu!
Granadan tankin sisällä on erillinen muovinen loiskesuoja mitoiltaan noin 20 cm halkaisija ja noin 8-10 cm korkea.15mm bensaputki menee sen sisälle ja imee menoveet.Tankista pumpulle menevä letku on 15mm.Pumppu on sijoitettu noin 20 cm tankin eteen ja tankin alareunan korkeudelle.Pumpusta lähtee 8mm muoviputki banjoliittimin painevaraajalle ja filtterille.Ne on kaikki kiinni peltisessä telineessä. Filtteriltä lähtevä putki on 8mm mustaa muoviputkea.Mikäli kone pätkii kurveissa vajaalla tankilla niin pensapumppu haukkaa ilmaa ja silleen.Se voi olla turmiollista pumpulle!
Mulla on muovinen bensatankki. Sitä ei raskis pilkkoo. Peltinenkin kyllä löytyy... Pitäis nähdä se Granadan tankki, että millainen työmaa siinä on asentaa. Vai rupeeko samaan syssyyn laittaan tankin keskelle ja tekeen tuplaputkia Vaan tekis jo mieli liikenteeseen...
Ja hommat paisuu!
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.