V6 K-Jetronic remonttia ja vinkkejä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
KYLLÄ se on ruma Tänään vihdoin sain sen propun siihen joten se siitä.mois13 kirjoitti:Niin, eikä se ees oo ruma siinä kannessa
Kuulin että siihen neulalaakeriin mihin vaihdelaatikko koneessa tökätään kannattaisi tehdä holkki, että se ois tukevampi. Eli siis kyseessähän oli Granadan kone ja siihen kyllä sopiva 4-lovinen laatikko. Kannattaako vaiko eikö vai mitä kummaa juoruilua tämä taas on Noin kun työntömitalla äkkiä mittasin, niin siihen jäis sellanen 1-2mm heitto?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Kuinka syvälle toi vaihdelaatikko menee tuonne laakeriin? Pitää huomenna mitata noi uudestaan, en nimittäin ite mitannu noita. Mää kyllä melkein väitän että laakerit jne. on OK, mutta ootteko kuullu että sinne pitäis jotain holkkia työntää väliin tukemaan :?:
Tää juttu on peräisin ilmeisesti sellasesta tapauksesta että Sierran 2.8 koneeseen (missä käsittääkseni on 15mm silmälaakeri) laitettiin Taunuksen laatikko...
Tää juttu on peräisin ilmeisesti sellasesta tapauksesta että Sierran 2.8 koneeseen (missä käsittääkseni on 15mm silmälaakeri) laitettiin Taunuksen laatikko...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
No se tekis järkeä, jos (ja kun) siinä taunuksen laatikossa on 13mm kytkinakselin pää, niin kai sen voi holkittaa 15-milliseksi ja tökätä siihen sierran koneen jatkoksi.Taco kirjoitti: Tää juttu on peräisin ilmeisesti sellasesta tapauksesta että Sierran 2.8 koneeseen (missä käsittääkseni on 15mm silmälaakeri) laitettiin Taunuksen laatikko...
-71 Coupe GT
Kaikkia silmälaakereita saa vielä. 2.3 Taunuksen laakeria Motonetistä, muita Fordilta. Hinta 10-15 E, joten sanoisin että ei kannata alkaa holkittamaan. Mahdollista se toki on.
Paras kikka silmälaakerin irrottamiseksi, mitä olen kuullut, on seuraava: laakeripesä täyteen vaseliinia. Keskitystappi (minkä on oltava ko. laakeriin oikean kokoinen) laakerin reikään ja vasaraa perään. Systeemi toimii ikäänkuin hydrauliprässinä, joka pakottaa laakerin ulos. Muutoin laakeria on erittäin vaikea irroittaa ehjänä.
Timppa R. neuvoi aikanaan tämän kikan. Kiitos!
Paras kikka silmälaakerin irrottamiseksi, mitä olen kuullut, on seuraava: laakeripesä täyteen vaseliinia. Keskitystappi (minkä on oltava ko. laakeriin oikean kokoinen) laakerin reikään ja vasaraa perään. Systeemi toimii ikäänkuin hydrauliprässinä, joka pakottaa laakerin ulos. Muutoin laakeria on erittäin vaikea irroittaa ehjänä.
Timppa R. neuvoi aikanaan tämän kikan. Kiitos!
Ton saman kikan luin joskus "pienenä poikana" V8 Magazinesta! Tais olla joku Leinon Pekan juttu?Miikka kirjoitti: Paras kikka silmälaakerin irrottamiseksi, mitä olen kuullut, on seuraava: laakeripesä täyteen vaseliinia. Keskitystappi (minkä on oltava ko. laakeriin oikean kokoinen) laakerin reikään ja vasaraa perään. Systeemi toimii ikäänkuin hydrauliprässinä, joka pakottaa laakerin ulos. Muutoin laakeria on erittäin vaikea irroittaa ehjänä.
Timppa R. neuvoi aikanaan tämän kikan. Kiitos!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Meneekö Granadan V6 koneeseen Type 9 5-lovinen laatikko?
Eli onko siinä tämä silmälaakeri mallia pieni?
Ja sitten MT75 5-loviseen laatikkoon sopii mallia isolaakeri, eli esim. Sierran V6?
Ja oisko jollain näiden välityssuhteet?
Onko Sierran dieselissä käytetty MT75 laatikkoa?
Eli onko siinä tämä silmälaakeri mallia pieni?
Ja sitten MT75 5-loviseen laatikkoon sopii mallia isolaakeri, eli esim. Sierran V6?
Ja oisko jollain näiden välityssuhteet?
Onko Sierran dieselissä käytetty MT75 laatikkoa?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
NONIII!
Eilen sain koneen käyntiin mut yks juttu jäi vähän kaiveleen. Peltipakosarjat nimittäin hakkaa tulipeltiin alkuperäisillä koneenkorvakoilla + Volvo 340 (?) tyynyillä. Vanhoilla itse tehdyillä korvakoilla + korkeammilla moottorintyynyillä ei näin käynyt!
Lisäksi kardaani hakkasi ensimmäisen äänenvaimentimen suojapeltiin pohjassa. No saihan tuon pellin väännettyä edestä pois, mutta moottorikin tuntuu olevan hieman liian korkealla tjsp. Konepeltiä en vielä ole paikoilleen kokeillut...
Mitäs on mennyt väärin?
Eilen sain koneen käyntiin mut yks juttu jäi vähän kaiveleen. Peltipakosarjat nimittäin hakkaa tulipeltiin alkuperäisillä koneenkorvakoilla + Volvo 340 (?) tyynyillä. Vanhoilla itse tehdyillä korvakoilla + korkeammilla moottorintyynyillä ei näin käynyt!
Lisäksi kardaani hakkasi ensimmäisen äänenvaimentimen suojapeltiin pohjassa. No saihan tuon pellin väännettyä edestä pois, mutta moottorikin tuntuu olevan hieman liian korkealla tjsp. Konepeltiä en vielä ole paikoilleen kokeillut...
Mitäs on mennyt väärin?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Kyllä sitä konetta kaikin mahdollisin keinoin yritettiin alaspäin painaa, muttei mene. Pitää kokeilla niillä toisilla korvakoilla jos auttas... lekaa ei viittis kyllä antaa, prikkoja ei ole ylimääräsiä missään... outoo kyllä, eiks kukaan osaa sanoa mitään :?:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Onko siis kone oikeesti silminnähden liian ylhäällä, esim öljypohja vs. etupalkki -valiä kattomalla.voiko ne volvon kumityynyt olla paksummat.?Taco kirjoitti:Kyllä sitä konetta kaikin mahdollisin keinoin yritettiin alaspäin painaa, muttei mene. Pitää kokeilla niillä toisilla korvakoilla jos auttas... lekaa ei viittis kyllä antaa, prikkoja ei ole ylimääräsiä missään... outoo kyllä, eiks kukaan osaa sanoa mitään :?:
Onko koneenkorvat oikeat? Etupalkin kumityynyjen (tai koneenkorvien) reiät on soikeet että pystyis vähän säätään , en nyt muista että mitkä
oli soikeita. Eri moottorien koneenkorvissa on kyllä eroja.
-vk- (astriel)
No kone on niinku vähän liian pystyssä, eli nokka osoittaa ehkä hieman ylöspäin. Samanlainen kone samoilla peltisarjoilla on ollut paikoillaan nuilla ERI KORVAKOILLA + KORKEAMMILLA TYYNYILLÄ, eli nämä nykyiset tyynyt ovat matalammat kuin vanhat.Anonymous kirjoitti: Onko siis kone oikeesti silminnähden liian ylhäällä, esim öljypohja vs. etupalkki -valiä kattomalla.voiko ne volvon kumityynyt olla paksummat.?
Onko koneenkorvat oikeat? Etupalkin kumityynyjen (tai koneenkorvien) reiät on soikeet että pystyis vähän säätään , en nyt muista että mitkä
oli soikeita. Eri moottorien koneenkorvissa on kyllä eroja.
-vk- (astriel)
Ihmetyttää vain kun nämä pitäisi olla alkuperäiset korvakot ja ne sitä varten ostinkin
Pitää vielä tarkastella ja löysätä nuo korvakot koneesta ja katsoa tippuuko siitä yhtään. Paljon noiden peltisarjojen ja tulipellin väliin teillä jää?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.