V6 K-Jetronic remonttia ja vinkkejä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
No mikäs siinä on ideana? Ei kai siellä ylhäällä ole edes vettä kylmänä? Ja kun mulla on kaks V6 konetta niin toisessa on kuskin ja toisessa vänkärin puolella. Ja onhan se RUMAN näkönen
Oisko hyvä sellanen alavesiletkuun tuleva lämmitin? Mulla on siellä kupariputken pätkä joka tapauksessa, samaan putkeen pitäs tehä katkasin tuulettimelle. Missä lämpötilassa tuon tuulettimen ois muuten hyvä lähtä pyöriin? Mites se on esim. Granadassa (2.8i) ?
Oisko hyvä sellanen alavesiletkuun tuleva lämmitin? Mulla on siellä kupariputken pätkä joka tapauksessa, samaan putkeen pitäs tehä katkasin tuulettimelle. Missä lämpötilassa tuon tuulettimen ois muuten hyvä lähtä pyöriin? Mites se on esim. Granadassa (2.8i) ?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Minähän en mistään mitään tiedä mutta kun tos V-koneessa kannet on tietty hieman vinossa ja kun kone sammutetaan ja se kylmenee, niin vesihän "valuu alas". Kun siitä reiästä kattoo niin tuntuu kyllä mahdottomalta että vastus ois veden alla ainakaan kokonaan ja kun lämpökin nousee ylöspäin niin tuntuu oudolta miks se lämppäri ois siinä kannessa eikä lohkossa niinku yleensä. Ja jos se ei olis veden alla, niin turhaanhan sitä päällä pitäis?
En kyllä sitä vastusta oo nähny että minkä mallinen se on. Ja varmasti oon väärässä ja tiedän että näitä on uudesta asti näin ollut plaa plaa mutta voisko joku valasta että miksi? Onko vastaavia tapauksia?
Ja joo, kaverin kanssa tossa pähkäiltiin että pitäskö laittaa molempiin kansiin lämmitin, ois ainakin komeemman näkönen
En kyllä sitä vastusta oo nähny että minkä mallinen se on. Ja varmasti oon väärässä ja tiedän että näitä on uudesta asti näin ollut plaa plaa mutta voisko joku valasta että miksi? Onko vastaavia tapauksia?
Ja joo, kaverin kanssa tossa pähkäiltiin että pitäskö laittaa molempiin kansiin lämmitin, ois ainakin komeemman näkönen
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Jos vettä on "normaalimäärä" moottorissa, niin kyllä se vastus on veden peitossaTaco kirjoitti:Minähän en mistään mitään tiedä mutta kun tos V-koneessa kannet on tietty hieman vinossa ja kun kone sammutetaan ja se kylmenee, niin vesihän "valuu alas". Kun siitä reiästä kattoo niin tuntuu kyllä mahdottomalta että vastus ois veden alla ainakaan kokonaan ja kun lämpökin nousee ylöspäin niin tuntuu oudolta miks se lämppäri ois siinä kannessa eikä lohkossa niinku yleensä. Ja jos se ei olis veden alla, niin turhaanhan sitä päällä pitäis?
En kyllä sitä vastusta oo nähny että minkä mallinen se on. Ja varmasti oon väärässä ja tiedän että näitä on uudesta asti näin ollut plaa plaa mutta voisko joku valasta että miksi? Onko vastaavia tapauksia?
Ja joo, kaverin kanssa tossa pähkäiltiin että pitäskö laittaa molempiin kansiin lämmitin, ois ainakin komeemman näkönen :lol:
No, mulla ainakin on pelannu hyvin se letkuun tuleva lämmitin, ja tuskin se kovin huono on jos sitä uusiin Volvoihinkin laitetaan.
Niin joo, lommi se proppu on nimeltään muuten Kemissäkin
Ja koska ne lommit ei oo mitään hinnan kirouksia niin minä tein ite niin että ostin niitä muutaman eri koon ja sitten kotona katoin sopivan. Ei tarvi sitten kesken remontin taas lähtä osakauppaan jos ei tullutkaan kerralla sopivaa.
Niin joo, lommi se proppu on nimeltään muuten Kemissäkin
Ja koska ne lommit ei oo mitään hinnan kirouksia niin minä tein ite niin että ostin niitä muutaman eri koon ja sitten kotona katoin sopivan. Ei tarvi sitten kesken remontin taas lähtä osakauppaan jos ei tullutkaan kerralla sopivaa.
Taunus on luonnollinen asia
Koneen koko vesitila on aina täynnä, ilmataskuja ei ole eikä voikaan olla koska ne muodostaisivat virtausesteen. Nesteen pintahan on Taunuksessa syylärin yläosassa ja se on ylempänä kuin mikään kannen vesitilan kohta.Taco kirjoitti:Minähän en mistään mitään tiedä mutta kun tos V-koneessa kannet on tietty hieman vinossa ja kun kone sammutetaan ja se kylmenee, niin vesihän "valuu alas".