V6 K-Jetronic remonttia ja vinkkejä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Omituisia te oululaiset :wink:
Se vois olla sen 38 mm se pakkaspropun halkaisija?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No vois ollakin... 13.8cm ois melko reikä kannessa :lol:
Mut joka tapauksessa siitä oli vähän hankala mitata oliko .8 vai .9 ?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kanteenhan ne V6:n lämmittimet on alunperin tarkoitettukin! Kaikissa näkemissäni V6 koneissa on lämppäri ollut repsikanpuolen kannessa!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No mikäs siinä on ideana? Ei kai siellä ylhäällä ole edes vettä kylmänä? Ja kun mulla on kaks V6 konetta niin toisessa on kuskin ja toisessa vänkärin puolella. Ja onhan se RUMAN näkönen :)

Oisko hyvä sellanen alavesiletkuun tuleva lämmitin? Mulla on siellä kupariputken pätkä joka tapauksessa, samaan putkeen pitäs tehä katkasin tuulettimelle. Missä lämpötilassa tuon tuulettimen ois muuten hyvä lähtä pyöriin? Mites se on esim. Granadassa (2.8i) ?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kiertää se lämmin vesi siellä koneessa, vaikka se lämppäri onkin kannessa. Letkulämmitinkin toimii mutta on yleensä kalliimpi kuin "lohkolämppäri".
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Hä?No ohan se varma että kannessa on
nestettä,tai ainakin pitäis olla.
Kanteen vaan se lämmitin,letkulämppärit
on vähä semmosia höpö hommia.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Nii ja vielä että,talavela ei tartte koko tuuletinta,
eihän se kesälläkään pyöri ku helteellä
ruuhkassa ajettaessa.
Ennenvanhaan ku autoissa oli vielä
metalliset tuulettajansiivet,otettiin
ne pois kesän jäläkhin.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mulle jäi "perintönä" ex-muijan Micra ja siihen ei saa lohkolämmitintä ollenkaan. Siinä ainakin on tuo letkulämmitin toiminut ihan hyvin!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Samanlainen vastus se on siellä letkulämppärissäkin, eli ei se sen puoleen yhtään huonompi ole.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Minähän en mistään mitään tiedä mutta kun tos V-koneessa kannet on tietty hieman vinossa ja kun kone sammutetaan ja se kylmenee, niin vesihän "valuu alas". Kun siitä reiästä kattoo niin tuntuu kyllä mahdottomalta että vastus ois veden alla ainakaan kokonaan ja kun lämpökin nousee ylöspäin niin tuntuu oudolta miks se lämppäri ois siinä kannessa eikä lohkossa niinku yleensä. Ja jos se ei olis veden alla, niin turhaanhan sitä päällä pitäis?

En kyllä sitä vastusta oo nähny että minkä mallinen se on. Ja varmasti oon väärässä ja tiedän että näitä on uudesta asti näin ollut plaa plaa mutta voisko joku valasta että miksi? Onko vastaavia tapauksia?

Ja joo, kaverin kanssa tossa pähkäiltiin että pitäskö laittaa molempiin kansiin lämmitin, ois ainakin komeemman näkönen :lol:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1259
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

Taco kirjoitti:Minähän en mistään mitään tiedä mutta kun tos V-koneessa kannet on tietty hieman vinossa ja kun kone sammutetaan ja se kylmenee, niin vesihän "valuu alas". Kun siitä reiästä kattoo niin tuntuu kyllä mahdottomalta että vastus ois veden alla ainakaan kokonaan ja kun lämpökin nousee ylöspäin niin tuntuu oudolta miks se lämppäri ois siinä kannessa eikä lohkossa niinku yleensä. Ja jos se ei olis veden alla, niin turhaanhan sitä päällä pitäis?

En kyllä sitä vastusta oo nähny että minkä mallinen se on. Ja varmasti oon väärässä ja tiedän että näitä on uudesta asti näin ollut plaa plaa mutta voisko joku valasta että miksi? Onko vastaavia tapauksia?

Ja joo, kaverin kanssa tossa pähkäiltiin että pitäskö laittaa molempiin kansiin lämmitin, ois ainakin komeemman näkönen :lol:
Jos vettä on "normaalimäärä" moottorissa, niin kyllä se vastus on veden peitossa
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

No, mulla ainakin on pelannu hyvin se letkuun tuleva lämmitin, ja tuskin se kovin huono on jos sitä uusiin Volvoihinkin laitetaan. :wink:

Niin joo, lommi se proppu on nimeltään muuten Kemissäkin :D
Ja koska ne lommit ei oo mitään hinnan kirouksia niin minä tein ite niin että ostin niitä muutaman eri koon ja sitten kotona katoin sopivan. Ei tarvi sitten kesken remontin taas lähtä osakauppaan jos ei tullutkaan kerralla sopivaa.
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No kai se on sitten uskottava et se on hyvä paikka siinä kannessa.
Mutta jotta saisin viimeisen sanan.... onhan se ainakin ruma ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Taco kirjoitti:Minähän en mistään mitään tiedä mutta kun tos V-koneessa kannet on tietty hieman vinossa ja kun kone sammutetaan ja se kylmenee, niin vesihän "valuu alas". :lol:
Koneen koko vesitila on aina täynnä, ilmataskuja ei ole eikä voikaan olla koska ne muodostaisivat virtausesteen. Nesteen pintahan on Taunuksessa syylärin yläosassa ja se on ylempänä kuin mikään kannen vesitilan kohta.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Niimpä tietenkin... näinhän se taitaa olla joo.... :roll:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin