Sivu 2/2

Lähetetty: 26 Loka 2004, 11:14
Kirjoittaja Miikka
Juu, on ollut. Juttelin taannoin vanhan Ford-asentajakonkarin kanssa joka kertoi, että Suomessa luovutushuollossa katkottiin se virtalukolta lähtevä, hänen muistamansa mukaan harmaa johto.

Lähetetty: 26 Loka 2004, 17:07
Kirjoittaja Mois
Joo, harmaa se johto on! Tuosta munkin Taunuksesta se on sitten varmaan katkaistu uutena!

Lähetetty: 06 Marras 2004, 00:05
Kirjoittaja Herkko
Kyllä,juuri näin,Suomessa maahantuojan pojat
ovat nipsasseet "saksanparkki"piuhan poikki
uutena.
Se on sitä kekkoslovakian aikaa kun kaikki
mikä ei ollut erikseen hyväksyttyä,oli kiellettyä.

Lähetetty: 06 Marras 2004, 20:06
Kirjoittaja Pj
Minultakin löytyi moinen harmaa johto, jonka sitten jatkoin tuossa katottomassa prosentti Taunuksessa ja sitten Saksan parkit toimivat

Lähetetty: 07 Marras 2004, 16:40
Kirjoittaja jhiukka
Mun mielestä ne on edelleen laittomat, eli pitäis käyttää hätävilkkuja jos joutuu pysäköimään moottoritielle suomessa. 90-luvun mersussakin saksanparkit oli katkottu, ne oli siinä tosin valokytkimessä.
Pitääpä syynäillä oman Tanarin virtalukkoa jos sieltäkin löytyisi tuollainen mystinen harmaa piuha. :D

Lähetetty: 08 Marras 2004, 17:37
Kirjoittaja Hughes
Onko muuten Taunuksessa olemassa "oikeita" hätävilkkuja ollenkaan?!? En ole ihan ensisilmäyksellä löytänyt!!

Lähetetty: 08 Marras 2004, 19:37
Kirjoittaja Herkko
Riippuu tietenki että minkä ikänen Taunus on,
että löytyykö hätävilikkuja.
-80:nkyt lukulaisista löytyy ainaki.
Se harmaa saksanparkkipiuha löytyy muuten
vilkkukytkimestä,ei kantsi virtalukkoa
alakaa purkaan.

Lähetetty: 08 Marras 2004, 21:53
Kirjoittaja Voorttimies
Juu kyllä ne Saksanparkit nimenomaan niin pitäisi toimia että kun vilkku on vasemmalle niin palavat vasemman puolen parkit ja päinvastoin. Mulla on tuo löytynyt molemmista seitkytlukuisista Taneista jotka olen omistanut. Molemmissa oli myöskin johto katkaistu virtalukon vierestä. Kyseinen toiminto oli tosiaan Suomessa laiton ja taitaa olla vieläkin...

Niin juu ja 75 coupe GXL:ssäni oli alunperin ollut hätävilkut, mutta edellinen (eka) omistaja oli poistanut katkaisijan ja laittanut tilalle lisävalojen katkaisijat.

Lähetetty: 08 Marras 2004, 21:59
Kirjoittaja Pj
I-koppasissakin on ollut hätävilkkuja, ainakin "tuontiautoissa" olen niitä nähnyt

Lähetetty: 08 Marras 2004, 23:56
Kirjoittaja Viipo
mulla oli -73 ja-76 taneissa toimivat saksanparkit (ei tarvinnut edes itse tinata) mutta tuosta -81 GX:stä puuttuu kokonaan vänkärinpuolen parkeille menevä piuha, eli ko. toiminto on pelkästään kuskinpuolelle...

Lähetetty: 09 Marras 2004, 08:35
Kirjoittaja jhiukka
Onpa omituista säästöä! Mutta tottahan se on että harvemmin sitä tulee tien vasempaan reunaan pysäköityä.

Lähetetty: 09 Marras 2004, 08:50
Kirjoittaja REPA
Itsellä oli 65 mallinen Taunus ja siinä oli toi parkki valo vasemalle/oikealla ja sitä kutsuttiin englantilaiseksi parkiksi.Joten lisää sekaanusta keskusteluun :?:

Lähetetty: 09 Marras 2004, 08:53
Kirjoittaja jhiukka
No sellanen systeemi on varmaan sielläkin käytössä.
Suomenparkkeja ne ei kuitenkaan ole.. :D

Lähetetty: 09 Marras 2004, 23:25
Kirjoittaja Hughes
Mitä lie, mutta saako omaan vuoden 74-Tattikseen palamaan tavallisia hätävilkkuja!?! Auto räjähtelee sekunnin välein, niistä olis hyötyä...