Vm.74 Taunuksen sähköt?!?!?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Hughes
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Loka 2004, 13:55
Paikkakunta: Vantaa

Vm.74 Taunuksen sähköt?!?!?

Viesti Kirjoittaja Hughes »

Eli valot/virrat sammuttaessa jää oikeanpuoleinen parkkivalo(edessä ja takana) päälle. Missä vika? Ja vilkun vipu ei sitten ole päällä. Olisikohan rele rikki?
MoPar-auto on ainoa oikea auto.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ei parkeille mee virrat releen kautta? Jotain oikaria siellä on :D
JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Tarkistapas maadoitukset. Samanlaista oiretta oli joskus Consulissa. Kunnon puhdistus ja no problemos! :D Eihän se välttämättä tuo ole mutta kaikkea kannattaa yrittää...
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

Niin näissähän vanhemmissa Taunuksissa löytyy sellainen versio, kun katkaisee virrat ja vilkku on esim oikealle, niin vilkku luonnollisesti sammuu, mutta samalla oikeanpuolen etu- ja takaparkki jäävät palamaan, mutta Hugheshan kirjoitti ettei vilkku ole päällä, mutta tiedoksi sellaisille ketkä eivät ole moista tienneet.
Hughes
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Loka 2004, 13:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hughes »

Joo, tajusin itsekkin myöhemmin ettei siinä mitään relettä välissä ole! Toisen puolen etuparkin valolle menevä piuha oli lähemmin tarkasteltuna palanut. Vedin koko matkalta pelkkää kuparia nipusta, ja silti se oli koko ajan pelannut!! Pitää kammata koko nippu uudestaan niin eiköhän se parkkivalo-ongelmakin sieltä ratkea. RokRok!!
MoPar-auto on ainoa oikea auto.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mähän sanoin, et siel on oikari! :D
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Pj kirjoitti:... mutta samalla oikeanpuolen etu- ja takaparkki jäävät palamaan, mutta Hugheshan kirjoitti ettei vilkku ole päällä, mutta tiedoksi sellaisille ketkä eivät ole moista tienneet.
Itse asiassa edestä jää palamaan molemmat parkit, takaa taas vain oikean puoleinen :) Näin ainakin itselläni...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

siis missä tapauksessa?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Siis kun katkaisen autosta virran ja laitan vilkun vasemmalle, syttyvät edessä molemmat parkkivalot ja takana oikean puoleinen ajovalo.

Tätä kutsutaan nykyautoissa "hätävilkuksi" 8)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Saksanparkiksi sitä kutsutaan.
Hughes
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Loka 2004, 13:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hughes »

Taco kirjoitti:Itse asiassa edestä jää palamaan molemmat parkit, takaa taas vain oikean puoleinen :) Näin ainakin itselläni...

Mielestäni oikein toimivat "saksanparkit" ovat vilkku oikealla- oikeat parkit palaa, ja sama vasemmalle puolelle. Minkä vuotisesta tattiksesta puhut, voisiko eri malleissa olla heittoa?!?
MoPar-auto on ainoa oikea auto.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Taco kirjoitti:Itse asiassa edestä jää palamaan molemmat parkit, takaa taas vain oikean puoleinen :) Näin ainakin itselläni...
Hughes kirjoitti: Mielestäni oikein toimivat "saksanparkit" ovat vilkku oikealla- oikeat parkit palaa, ja sama vasemmalle puolelle. Minkä vuotisesta tattiksesta puhut, voisiko eri malleissa olla heittoa?!?
Nyt en ihan ymmärtänyt :roll:
Mielestäni takana syttyy vain toinen valo ja muistelen että se olisi ollut vänkärin puoleinen. Mutta nyt en ole enää varma, saattoi se olla kuskin puoleinenkin. Joka tapauksessa, edessä palavat molemmat parkit.

Ja näin siis kun laitan vilkun vasemmalle, oikealle laitettaessa ei muistaakseni tapahdu mitään. Tästäkään en enää ole varma, sillä johto josta tuo homma on riippuvainen on ollut poikki jo jonkun aikaa. Pitänee kunnostaa ja tarkastaa asia :wink:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Hughes
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Loka 2004, 13:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hughes »

Hughes kirjoitti: Mielestäni oikein toimivat "saksanparkit" ovat vilkku oikealla- oikeat parkit palaa, ja sama vasemmalle puolelle. Minkä vuotisesta tattiksesta puhut, voisiko eri malleissa olla heittoa?!?
Taco kirjoitti: Nyt en ihan ymmärtänyt :roll:
Mielestäni takana syttyy vain toinen valo ja muistelen että se olisi ollut vänkärin puoleinen. Mutta nyt en ole enää varma, saattoi se olla kuskin puoleinenkin. Joka tapauksessa, edessä palavat molemmat parkit.

Ja näin siis kun laitan vilkun vasemmalle, oikealle laitettaessa ei muistaakseni tapahdu mitään. Tästäkään en enää ole varma, sillä johto josta tuo homma on riippuvainen on ollut poikki jo jonkun aikaa. Pitänee kunnostaa ja tarkastaa asia :wink:

Tarkoitin sitä, että kun laittaa vilkun vasemmalle ja sammuttaa virrat niin vasen etu -ja takaparkki jää palamaan. Kun jättää vilkun oikealle, oikea etu -ja takaparkki jää palamaan. Näin itselläni!!!
Onkohan Fordin tehtaalla ollut 70-luvulla töissä joku juoppo sähkömies kun kaikilla on kytkennät eri tavalla?!?!? :)
MoPar-auto on ainoa oikea auto.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Hughes kirjoitti: Tarkoitin sitä, että kun laittaa vilkun vasemmalle ja sammuttaa virrat niin vasen etu -ja takaparkki jää palamaan. Kun jättää vilkun oikealle, oikea etu -ja takaparkki jää palamaan. Näin itselläni!!!
Onkohan Fordin tehtaalla ollut 70-luvulla töissä joku juoppo sähkömies kun kaikilla on kytkennät eri tavalla?!?!? :)
No ei tässä voi enää varma olla, pitää asia tarkastaa hallilla... :shock:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunuksen kaavioista ei löytynyt ollenkaan, mutta sisarmallin Corttiinan kaavioista löyty toi kytkentä! Kyllä toi "Saksan-parkki" pitäis pelata siten, että jos virrat sammutettuna laittaa vilkun vasemmalle, syttyy ainoastaan molemmat vasemman puolen parkit ja vastaavasti laitettaessa vilkku oikealle, syttyy ainoastaan molemmat oikean puolen parkit! Jos toimii jotenkin muuten, on joku tehnyt kytkentä muutoksia :) . Eri maiden käyttöön on kyllä mahdollisesti tehty vähän erilaisia kytkentöjä :?
Meikäläiseltä on joku joskus katkaissut tuon virtalukolta lähtevän johdon eikä mulla pelaa ollenkaan koko systeemi. On kai Suomessa laiton tai on ainakin ollut?
Vastaa Viestiin