V6+Holley

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

V6+Holley

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Elikkä onko kellään kokemuksia tuosta yhdistelmästä katukäytössä? Millainen ajaa, viekö paljon ainetta ja helppo/vaikea säätää?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Re: V6+Holley

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Elikkä onko kellään kokemuksia tuosta yhdistelmästä katukäytössä? Millainen ajaa, viekö paljon ainetta ja helppo/vaikea säätää?
Kokemuksia löytyy ja hyviä sellaisia :) Mulla 2.8+Holley 4 kurk. Iha sika siisti yhdistelmä kiihdytellä. Toisiokurkut ku aukee ni ai jai :twisted: Kulutus ei ryöpsähdä iha hirveäksi jos tolla malttais ajella taloudellisesti mutku ei malta :roll: Mulla nyt kärettömä sytkä laito jälkee pelannu iha mainiosti. Poletukse jälkee moottorijarrutukses joskus paukahtaa putki tosi kovaa :twisted: POM-muovista vaa välilaippa imusarjaa ja menoks :) Ja lähtee kylmälki tol kaasaril iha sika hyvi käyntii. Siirsin autoa jouluaattona, en ollut ajanu sil pitkää aikaa ja taisi jopa lähteä laakista, en ny iha varmaa muista...
Muistaakseni oli melko helppo säätää..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kerros lisää sun koneesta... ?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Taco kirjoitti:Kerros lisää sun koneesta... ?
Nimen omaan, alkoi kiinnostaa. :twisted:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Holleytä yksinkertaisempaa kaasaria säätää ei taida olla.
Seosruuveista tyhjäkäynti kohdalleen ja loppu hoituu pääsuuttimia vekslaamalla. Siirtymävaiheen power valve saattaa aiheuttaa ongelmia, mutta vaihtamalla ehjään/oikeanlaiseen sekin on helppo hoitaa.
Yleensä toisiopuolen jousta ei tarvi muuttaa jos ei ole jotain murha nokkaa.
Rakenteesta johtuen tarkka pensapinnasta.
Jos kyseessä on 2-reikänen 350 tai 500cfm, sama pätee niihinkin paitsi tietysti ne takakurkut puuttuu.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tomduck »

No tota mitäs ny kertoisin öö... Koneessa on Piranhan käretön sytkä, ku joku edellisistä omistajista oli pistäny siihe käret. Kone on peräisin XR4-Sierrasta. POM-muovista tehtii välilaippa, joka on muistaakseni jotai 2 senttii korkee. Piti hommata kaikkei matalimma malline ilmaputsari, mikä tuoho kaasarii oli saatavil, et mahtu pelti kiinni :) Tuo kyseine kaasari oli joskus mun veljen Aspenin kasikossa :lol: Välilaippa korottaa imusarjaa jonku verra, joka lisää alavääntöö (tai niin olen ainaki kuullut). Laipasta saa hyvän, ku pyöristelee jollai vingulla sit aukkoo. Muute se kone pitäs aikaslail vakio olla. Tosin myöhemmi siihe tulos 290 asteine nokka, peltisarjat ym..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mikä imusarja?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

No Holleyn imusarja :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Taco kirjoitti:Mikä imusarja?
Imusarjas lukee 2.3.. Tuo on kai samanlaine ku 2.8 kaasarimallin imusarja?
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tomduck »

oho, unohtu kirjautuu äske... :roll:
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Taco kirjoitti:Mikä imusarja?
Offenhauser Dual-Port. Kannatta kysellä jenkkiosia maahantuovilta firmoilta. Ja Jenkki 2.8:n satsai ei käy Euro-kansiin, vaan pitää olla 2.6:n satsi.
Vastaa Viestiin