Sivu 1/1

metritanarin 2.6 -> 72-tanariin

Lähetetty: 28 Syys 2005, 16:40
Kirjoittaja Esge
eli ois tollanen kone tiedossa ja näin rookiena aattelin ekaks kysellä et kai se tosta metrisestä otettu sopii näihin uudempiin ? olis koko paketti tarkotus vaihtaa ku itellä nyt kiinni 1.6.

Lähetetty: 28 Syys 2005, 16:41
Kirjoittaja Janzamar
ei kai siinä mitään,sinne vaan.

Lähetetty: 28 Syys 2005, 16:47
Kirjoittaja Esge
no sit vaan hieroon kauppoja ja sovittaan kiinni, kunhan saa sen ekak tuolt maalaamosta =)

Lähetetty: 29 Syys 2005, 10:26
Kirjoittaja Viipo
öljypohjan joutuu muokkaamaan/vaihtamaan ja eikös tuossa oo rattivaihteet?

Lähetetty: 29 Syys 2005, 11:58
Kirjoittaja 20m
Jos vaihdelaatikko on myös tarkoitus ottaa metrisestä, niin ottaa myös sen vaihdekepin. Kuvittelisin että 26M:ssä olis lattiavaihde :?:

Joka tapauksessa metrisen laatikossa on sivussa kolme vipua joita käyttötangot käyttää sekä rattivaihteisena että lattiavaihteisena.

ks. sivu 67:

http://www.oldcars.de/kataloge/p7/P7_englisch.htm

Systeemin sopivuudesta uudempaan taunukseen en tiedä mitään. Netissä tais olla joku suomalainen sininen 1-koppanen, jossa oli tuollainen, ehkä.

Lähetetty: 29 Syys 2005, 12:25
Kirjoittaja Viipo
tavallinen 1.6 laatikkokin käy, jos huvittaa alkaa tutkimaan mitä se on syönyt. Jos vain välitys pääapuakselille on sama, ja synkrokin on samanlainen, niin vaihtaa vain kytkinakselin ja kytkinkopan. ite oon pariinkin otteeseen tehny ko. revohkan. joutuu vain purkamaan ihan koko laatikon, mutta sopivuuden voi todeta jo avaamalla sen päällyskannen ja mittaamalla sen ekan rattaan ja synkron.

Lähetetty: 29 Syys 2005, 12:32
Kirjoittaja Viipo
ainii, -72 taunuksessa on C-tyypin laatikko, jossa on kiinteä kytkinkoppa ja isommat kardaani&kytkinakselit.
ainakin P7:n 2.0:n perässä olevassa vaihelaatikossa on muuten erilainen kardaanin boori, ku "uudemmissa"

mutta joo, 1.6 C-laatikossa on samat sisuskalut ku 4-lovisessa 2.0 ohc ja V6 laatikoissa, erona juuri tuo irrotettava kaulus, mittariston rattaat ja kytkinakseli.

Lähetetty: 29 Syys 2005, 14:24
Kirjoittaja 20m
20m kirjoitti: Netissä tais olla joku suomalainen sininen 1-koppanen, jossa oli tuollainen, ehkä.
Löytyi.
http://kotisivu.mtv3.fi/mjh-power/_taunus.html

Lähetetty: 29 Syys 2005, 15:00
Kirjoittaja Janzamar
no perskeles,öljypohjan verran oli sitten heittoa.+kiinnikkeet..
+ kardaanitunnelille lekaa..mahtuiskohan se kääntämällä+pidempi öljyputki?
on noita ennen ollu pari kolme mitä tiesin tuolla metrisen kutosella muttei oo jäänyt tuo öljypohja muistiin.. :oops:

Lähetetty: 30 Syys 2005, 14:41
Kirjoittaja Esge
pientä säätöö joutus harrastaan... no on täs talvi aikaa sitä lekaa heiluttaa et voi olla et rupeen sitä sinne kuitenkin survoon. :lol:

Lähetetty: 30 Syys 2005, 14:46
Kirjoittaja HooPee
Mites tuo vanhemman moottorin laitto autoon nyt sit käykään? Meinaan oli jutusta montaa mielipidettä jonkun sierran kanssa. Vai eikö vaikuta enää näin vanhoissa autoissa? :shock:

Lähetetty: 01 Loka 2005, 12:43
Kirjoittaja Esge
tiedustelin vähän lisää siitä koneesta ni se ei kuulemma olekkaan alkuperäinen vaan vaihdettu edellisen omistajan aikoihin uudemmasta taunuksesta, eli nyt ei sit tiedä yhtään minkälainen se on. no se selviää sit kun sen saa itelle. :)