metritanarin 2.6 -> 72-tanariin

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

metritanarin 2.6 -> 72-tanariin

ViestiKirjoittaja Esge » 28 Syys 2005, 16:40

eli ois tollanen kone tiedossa ja näin rookiena aattelin ekaks kysellä et kai se tosta metrisestä otettu sopii näihin uudempiin ? olis koko paketti tarkotus vaihtaa ku itellä nyt kiinni 1.6.
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Esge
 
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Janzamar » 28 Syys 2005, 16:41

ei kai siinä mitään,sinne vaan.
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Esge » 28 Syys 2005, 16:47

no sit vaan hieroon kauppoja ja sovittaan kiinni, kunhan saa sen ekak tuolt maalaamosta =)
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Esge
 
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Viipo » 29 Syys 2005, 10:26

öljypohjan joutuu muokkaamaan/vaihtamaan ja eikös tuossa oo rattivaihteet?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Viipo
 
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja 20m » 29 Syys 2005, 11:58

Jos vaihdelaatikko on myös tarkoitus ottaa metrisestä, niin ottaa myös sen vaihdekepin. Kuvittelisin että 26M:ssä olis lattiavaihde :?:

Joka tapauksessa metrisen laatikossa on sivussa kolme vipua joita käyttötangot käyttää sekä rattivaihteisena että lattiavaihteisena.

ks. sivu 67:

http://www.oldcars.de/kataloge/p7/P7_englisch.htm

Systeemin sopivuudesta uudempaan taunukseen en tiedä mitään. Netissä tais olla joku suomalainen sininen 1-koppanen, jossa oli tuollainen, ehkä.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
20m
 
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Viipo » 29 Syys 2005, 12:25

tavallinen 1.6 laatikkokin käy, jos huvittaa alkaa tutkimaan mitä se on syönyt. Jos vain välitys pääapuakselille on sama, ja synkrokin on samanlainen, niin vaihtaa vain kytkinakselin ja kytkinkopan. ite oon pariinkin otteeseen tehny ko. revohkan. joutuu vain purkamaan ihan koko laatikon, mutta sopivuuden voi todeta jo avaamalla sen päällyskannen ja mittaamalla sen ekan rattaan ja synkron.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Viipo
 
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Viipo » 29 Syys 2005, 12:32

ainii, -72 taunuksessa on C-tyypin laatikko, jossa on kiinteä kytkinkoppa ja isommat kardaani&kytkinakselit.
ainakin P7:n 2.0:n perässä olevassa vaihelaatikossa on muuten erilainen kardaanin boori, ku "uudemmissa"

mutta joo, 1.6 C-laatikossa on samat sisuskalut ku 4-lovisessa 2.0 ohc ja V6 laatikoissa, erona juuri tuo irrotettava kaulus, mittariston rattaat ja kytkinakseli.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Viipo
 
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja 20m » 29 Syys 2005, 14:24

20m kirjoitti: Netissä tais olla joku suomalainen sininen 1-koppanen, jossa oli tuollainen, ehkä.


Löytyi.
http://kotisivu.mtv3.fi/mjh-power/_taunus.html
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
20m
 
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Janzamar » 29 Syys 2005, 15:00

no perskeles,öljypohjan verran oli sitten heittoa.+kiinnikkeet..
+ kardaanitunnelille lekaa..mahtuiskohan se kääntämällä+pidempi öljyputki?
on noita ennen ollu pari kolme mitä tiesin tuolla metrisen kutosella muttei oo jäänyt tuo öljypohja muistiin.. :oops:
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Esge » 30 Syys 2005, 14:41

pientä säätöö joutus harrastaan... no on täs talvi aikaa sitä lekaa heiluttaa et voi olla et rupeen sitä sinne kuitenkin survoon. :lol:
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Esge
 
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja HooPee » 30 Syys 2005, 14:46

Mites tuo vanhemman moottorin laitto autoon nyt sit käykään? Meinaan oli jutusta montaa mielipidettä jonkun sierran kanssa. Vai eikö vaikuta enää näin vanhoissa autoissa? :shock:
HooPee
 
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2005, 13:55
Paikkakunta: Ulvila

ViestiKirjoittaja Esge » 01 Loka 2005, 12:43

tiedustelin vähän lisää siitä koneesta ni se ei kuulemma olekkaan alkuperäinen vaan vaihdettu edellisen omistajan aikoihin uudemmasta taunuksesta, eli nyt ei sit tiedä yhtään minkälainen se on. no se selviää sit kun sen saa itelle. :)
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Esge
 
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa