metritanarin 2.6 -> 72-tanariin
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
metritanarin 2.6 -> 72-tanariin
eli ois tollanen kone tiedossa ja näin rookiena aattelin ekaks kysellä et kai se tosta metrisestä otettu sopii näihin uudempiin ? olis koko paketti tarkotus vaihtaa ku itellä nyt kiinni 1.6.
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
-03 farkkumondeo tdci
Jos vaihdelaatikko on myös tarkoitus ottaa metrisestä, niin ottaa myös sen vaihdekepin. Kuvittelisin että 26M:ssä olis lattiavaihde :?:
Joka tapauksessa metrisen laatikossa on sivussa kolme vipua joita käyttötangot käyttää sekä rattivaihteisena että lattiavaihteisena.
ks. sivu 67:
http://www.oldcars.de/kataloge/p7/P7_englisch.htm
Systeemin sopivuudesta uudempaan taunukseen en tiedä mitään. Netissä tais olla joku suomalainen sininen 1-koppanen, jossa oli tuollainen, ehkä.
Joka tapauksessa metrisen laatikossa on sivussa kolme vipua joita käyttötangot käyttää sekä rattivaihteisena että lattiavaihteisena.
ks. sivu 67:
http://www.oldcars.de/kataloge/p7/P7_englisch.htm
Systeemin sopivuudesta uudempaan taunukseen en tiedä mitään. Netissä tais olla joku suomalainen sininen 1-koppanen, jossa oli tuollainen, ehkä.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
tavallinen 1.6 laatikkokin käy, jos huvittaa alkaa tutkimaan mitä se on syönyt. Jos vain välitys pääapuakselille on sama, ja synkrokin on samanlainen, niin vaihtaa vain kytkinakselin ja kytkinkopan. ite oon pariinkin otteeseen tehny ko. revohkan. joutuu vain purkamaan ihan koko laatikon, mutta sopivuuden voi todeta jo avaamalla sen päällyskannen ja mittaamalla sen ekan rattaan ja synkron.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
ainii, -72 taunuksessa on C-tyypin laatikko, jossa on kiinteä kytkinkoppa ja isommat kardaani&kytkinakselit.
ainakin P7:n 2.0:n perässä olevassa vaihelaatikossa on muuten erilainen kardaanin boori, ku "uudemmissa"
mutta joo, 1.6 C-laatikossa on samat sisuskalut ku 4-lovisessa 2.0 ohc ja V6 laatikoissa, erona juuri tuo irrotettava kaulus, mittariston rattaat ja kytkinakseli.
ainakin P7:n 2.0:n perässä olevassa vaihelaatikossa on muuten erilainen kardaanin boori, ku "uudemmissa"
mutta joo, 1.6 C-laatikossa on samat sisuskalut ku 4-lovisessa 2.0 ohc ja V6 laatikoissa, erona juuri tuo irrotettava kaulus, mittariston rattaat ja kytkinakseli.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Löytyi.20m kirjoitti: Netissä tais olla joku suomalainen sininen 1-koppanen, jossa oli tuollainen, ehkä.
http://kotisivu.mtv3.fi/mjh-power/_taunus.html
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
tiedustelin vähän lisää siitä koneesta ni se ei kuulemma olekkaan alkuperäinen vaan vaihdettu edellisen omistajan aikoihin uudemmasta taunuksesta, eli nyt ei sit tiedä yhtään minkälainen se on. no se selviää sit kun sen saa itelle.
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
-03 farkkumondeo tdci