Ylätukivarren pusla

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Kannattaisko kuitenkin vielä miettiä ennenkuin korvaa alkuperäisen pultin kierretangolla.
Tokko pelkkää vittumaisuuttaan ovat sen osakierteellisen pultin sinne alunperin laittaneet.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Latexi
Viestit: 71
Liittynyt: 14 Elo 2004, 12:29
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi »

Enhän minä mitään kierretankoa ollut laittamassa. Vaan ostaisin akselia ja jenkapakalla päihin himpunverran kierrettä.
vm. 72 1.6 L STW / Classic - Not Fast (linkissä vanhoja kuvia ja vanhaa juttua)
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Latexi kirjoitti:Enhän minä mitään kierretankoa ollut laittamassa. Vaan ostaisin akselia ja jenkapakalla päihin himpunverran kierrettä.
Kuulostaa jo paremmalta.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Latexi
Viestit: 71
Liittynyt: 14 Elo 2004, 12:29
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi »

Mois13 onko sulla toi pultti vielä käden ulottuvilla? Soittelen vielä pariin firmaan, mutta luulen menee teetätykseen tuo pultti.

Miten olet siis mitannut nuo pituudet? Kokonaispituus on varmaankin juuri tuo suurin pituus pultinkannasta jenganpäähän. Mutta miten pitkä tuo jengallinen osuus on? 262-230=32mm. Vai vielä kanta pois tuosta 32 millistä?
vm. 72 1.6 L STW / Classic - Not Fast (linkissä vanhoja kuvia ja vanhaa juttua)
MOIS

Viesti Kirjoittaja MOIS »

Latexi kirjoitti:Mois13 onko sulla toi pultti vielä käden ulottuvilla? Soittelen vielä pariin firmaan, mutta luulen menee teetätykseen tuo pultti.

Miten olet siis mitannut nuo pituudet? Kokonaispituus on varmaankin juuri tuo suurin pituus pultinkannasta jenganpäähän. Mutta miten pitkä tuo jengallinen osuus on? 262-230=32mm. Vai vielä kanta pois tuosta 32 millistä?
32mm on se kierre. Tuo 262mm on sen pultin "hyötypituus" eli kannan paksuutta ei ole mukana.
Vastaa Viestiin