Sierra-koneinen harraste-Taunus,kärjetön sytkä ym.OHC-juttua

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Sierra-koneinen harraste-Taunus,kärjetön sytkä ym.OHC-juttua

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Hankin juuri harrastepeliksi farkku-Taunuksen jossa on Sierran tekniikka. 1,85 kone porattuna 2,1 kokoon...en tosin sisälle ole katsonut . Lohkossa on kiinni kärjellinen jakaja, mutta mukana seuranneessa pahvilaatikossa oli mm. kärjetön jakaja ja kasa johtoja & Motorcraftin boxi. Pitäisi olla suoraan ajosta otettu, mutta kun enemmän on tullut Volvojen kanssa touhuttua niin meni kyllä sormi suuhun ylimääräisten johtojen kanssa . Voi tietty olla et ois ruiskun johtoja...

No joo mut osaisikohan joku neuvoa noiden johtojen kanssa pk-seudulla...tai sitten pistää hyvän tarjouksen kärjettömän sytytyksen osista mitkä menis suoraan paikalleen?

Toinen kysymys ois sellainen et mistä sytytysennakko katsotaan ja mistä tietää että jako on kohdallaan? Esim. ykköspytyn yläkuolokohta? Sytytysjärjestys?

Niin ja osaisiko joku kertoa kaverin joka säätäis DHLA:n 40 tuplat harrastajaystävälliseen hintaan...edelleen pk-seudulla?

Kiitos jo etukäteen vastauksista...P.S. Yritin käyttää myös hakua
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

http://www.taunusfinland.com/tiedostot/
tuolla voi olla jotain hyödyllistä dataa..
ainakin osa.
Taunus Maximus =)
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

OHC-koneen jaon tarkastus: Kampuran kiilahihnapyörällä on viivat (yksi paksumpi YKK-merkki, muuta ohuempia muistaakseni 2 asteen välein ennakon säätöä varten), paksu viiva siis lohkossa keskilinjan edestä katsoen vas. puolella olevan pykälän kohdalle.

Pyörijän sormi osoittamaan ykköspytyn johtonapaa, virranjakajan rungossa sillä kohden on pieni pykälä, mutta piuhojen järjestystä kannessa on voitu muuttaa. Katso siis virranjak.kannesta mikä piuha menee ykköseen.

Nokka-akselin hihnapyörän taustalevyssä oleva nuolenkärki klo kuuteen kannessa olevan pisteen kohdalle.

Ennakko säädetään löysäämällä jakajan juuressa oleva 13 mm pultti, jolloin jakajaa voi pyörittää miltei täyden kierroksen.

Sytytysjärjestys 1-3-4-2, jakajan pyörimissuunta päältä katsoen myötäpäivään.
Vastaa Viestiin