Taunus ja 2.8

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

HooPee
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2005, 13:55
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Kaikki on mahdollista asentaa(katsastus on aina erijuttu :( )
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Viipo kirjoitti:jos joku tarttee tuota fordin huollon todistusnippua, niin mie voin lähettää. Omalle konttorille kävin jo antamassa kopiot.
Kiinnostais se todistenippu, vois käydä paikallisella konttorilla sitä "heiluttelemassa" :D
2.8 kone viel pitäs löytää...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Anonymous kirjoitti:
Viipo kirjoitti:jos joku tarttee tuota fordin huollon todistusnippua, niin mie voin lähettää. Omalle konttorille kävin jo antamassa kopiot.
Kiinnostais se todistenippu, vois käydä paikallisella konttorilla sitä "heiluttelemassa" :D
2.8 kone viel pitäs löytää...
Siis meikäläiselle kelpais se paperinippu :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

114hv+20%=136.8hv. Ton alle kun jää tehot kelpaa konttorilla.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Jari H kirjoitti:114hv+20%=136.8hv. Ton alle kun jää tehot kelpaa konttorilla.
Ei kaikilla konttoreilla, ainakaan I-korisen suhteen
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Anonymous kirjoitti:Eli tuohon 80-malliin saa huoletta laitaa ton 2.8??? VAI
Mutta kertokaapa et saako tosta tehoa et oisko se ohc turpotus parempi vai ku löysin myös cossutekniikalla olevan tganarin, et miten toi on mahdollista? :roll:
Tehojahan saa mistä haluaa, se on miten tykkää. Ennen vuotta -99 "kaikki" oli mahdollista... :?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Tänään inssin kans tuumailtua:
Jos jotain paperia näyttää,että alusta
samanlainen,kuin 2.3 mallissa,niin
ei muutaku 2.8 keulaan.
Mainitsin että Taunuksethan on samoja
alustaltaan 71-82,niin oltiin samaa mieltä :wink:

Ja kyseessä -72 malli ,joka
alunperinkin kutosella.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

herkko, tämäpä se ongelma onkin. kun semmosta paperia ei saa mistään, että alusta olisi samanlainen. lisäksi ite fordin pääkonttorin joltain teknisten tietojen asiantuntijalta kyselin, niin 114hv mk3 tanikkaa ei saa missään nimessä käyttää vertailumallina ykköskoriselle. ovat siis eri mallisarjaa. tätähän ei tietenkään tartte konttorin sedille kertoa, jos vaan kyselemättä uskovat mk1-3 olevan samaa mallisarjaa. sitten on vakuttelussa ja papereiden kaivamisessa hommia, jos älyäävät ruveta kyselemään todisteita... joita ei siis ole :P
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Niinpä,no me ainakin tulimme siihen
tulokseen että samoja ovat alustaltaan.
Ja senhän pitäisi riittää :wink:

Eikat sitä tarvi "muilta"kysellä,
jos inssin kans ollaan samaa mieltä.

Eli,jouset,jarrut jne.ovat samoja
kuin 3-koppasissa.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Niin,vielä.
Mutta onhan se todistettavissa,että
3-koppaset eivät ole alustaltaan
erinlaisempia kun 1-koppasetkaan.

Pitäishän tässä voida käyttää"maalaisjärkeä",
mitä tuntui kyseinen inssi tajuavan.

Eli sama auto eri kuorissa,oli
paperia tahi ei.

Ja toisinpäin,kuka voi väittää
alustat erinlaisiksi.

Vidu,ko mielenkiintosta ja jännää :wink:
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Maalaisjärkeä: Ford Taunus Coupe 1.6L -73 - Ei kallistuksen vaimentimia edessä saati takana :wink:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Kättä taskuun vaan ja tilaamaan sumujen saarelta 3.5 litran stroker kitti 2.8:iin.
www.cologneengines.com
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Taco kirjoitti:Maalaisjärkeä: Ford Taunus Coupe 1.6L -73 - Ei kallistuksen vaimentimia edessä saati takana :wink:
-72 Coupe,vakaajat edessä ja takana
ja paksut. :wink:
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

Taco kirjoitti:Maalaisjärkeä: Ford Taunus Coupe 1.6L -73 - Ei kallistuksen vaimentimia edessä saati takana :wink:
'73 sedan 1.6L, kallistuksenvakaajat molemmissa päissä...

Mutta ainakaan Salon konttorilla, mistä noita mallisarjojen eroavaisuuksia kyselin, ei loppujen lopuks suostuttu hyväksymään Mk1:stä yhteneväks 2 ja 3:n kanssa. Mutulla äijä ensin meinas, että kaippa ne on samoja, mutta seuraavalla kerralla kun asiaa varmistin, niin se kaivo koneelta tiedot, että niissä vaihtuu joku mallisarjan tunnus tms. Eli ei kelpaa, jos vähänkin kattovat tietoja koneelta...
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Tätä on niin mukava pähkäillä...
Jos lähestyiski asiaa niin päin,
tiedustelis Voortilta/konttorilta että
MITÄ eroa on 3-koppasen ja 1-koppasen
alustassa.
Varsinkin jos ykkönen on orkkis
6-kone auto,niin ei taida paljon
eroja alustasta löytyä.
Ja se alusta kuulemma on se,
joka ratkaisee,ei korin muoto.

Täytyshän se nyt kle joku syy löytyä,
että miksi sitä ei hyväksyttäs.
Ei pitäs riittää pelkästään pelkkä
"musta tuntuu,että ovat erillaisia" :roll:
Vastaa Viestiin