liikaa öljyä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

liikaa öljyä

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

mistäs alkaa hajoamaan,vai tekeekö mitään?
on ollu tuossa farmarissa pari-kolme senttiä yli ylärajan
ainakin siitä asti kun pihaan tuli,ajatelin että eiköhän se sieltä pala pois,mutta ei ole öljyn pinta pudonnut vieläkään muutaman sadan kilometrin sisään :)
pitänee lähteä suosiolla avaamaan se proppu vihdoin,tai käyttää imuroitavana..
mutta onkos kokemuksia että tekeekö äkkiä hallaa?
kun on jotkut itteäkin parikymmentä vuotta vanhemmat prötärit
olleet sitä mieltä ettei litran parin hitto tee näille koneille oikeastaan yhtään mitään..liian pieni määrä tietysti toinen asia..
Taunus Maximus =)
Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja henkka »

kuulemma haittaa ainakin siinä vaiheessa kun kampiakseli pääsee öljypinnan kans kosketuksiin tai jotenkin.. vatkaa öljyn kuulemma vaahdoks-> ei voitele kunnolla.. joltain foorumilta luin aikoja sit, mulla tais olla sillon viel corolla :lol:
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no hyvä ehkä että en oo ihan kauheita kaahaillut.. :)
tasasta ajoa tähän asti.
täytyyhän tuo touhuta pois päiväjärjestyksestä..
perässä ajaneet on valittaneet kyllä öljynhajusta..oon ollu toiveikas että johtuis vaan tuosta ylimääräisestä ..saas nähdä sitten kuin käy.
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mulla oli yks 1.6 kone, johon oli tehty koneremppa jossain Vaasalaisessa koneistamossa. Siinä oli liikaa öljyä ja joka ikinen tiiviste vuoti, eli oli poksauttanu tiivisteet.

Huomasin että vaikka auto seisoi pidemmänkin aikaa, ei öljynpinta aina noussut oikein. Tämän seurauksena koneeseen oli lisätty liikaa öljyä. Asiaa selvitettyäni tuli ilmi että kyseisessä moottorissa oleva öljynsuodatin aiheutti sen, eli se ei aina päästänyt öljyä alas asti auton seistessä.

Ja jos joku ei nyt tätä usko niin mulle sattu myöhemmin toinen 2.0 kone, jossa oli täysin sama homma - sama koneistamo, sama suodatin :shock: Enkä nyt väitä että koneistamolla olisi jotain tekemistä asian kanssa, mutta kuitenkin hauska yhteensattuma.

Eli ota ylimääräset öljyt pois, hajottaa ainakin tiivisteet jos ei muuta.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

henkka kirjoitti:kuulemma haittaa ainakin siinä vaiheessa kun kampiakseli pääsee öljypinnan kans kosketuksiin tai jotenkin.. vatkaa öljyn kuulemma vaahdoks-> ei voitele kunnolla.. joltain foorumilta luin aikoja sit, mulla tais olla sillon viel corolla :lol:
Eikös esim. pyttyjen seinämien voitelu toimi sillälailla "roiskevoitelulla" että kampuran limput nimenomaan käyvät öljyssä ja heittävät sitä mäntien sisäpinnalle, mistä se pääsee männissä olevia reikiä pitkin sinne seinämille. On sitä kai muitakin pyttyjen voitelumenetelmiä, mutta colognessa se lienee noin. (sitten on vielä tietenkin kuivasumppu-koneet mutta ei kai niitä ole kuin kilpavehkeissä)
-71 Coupe GT
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tulihan hoidettua..
paikallinen öljynvaihtofirma imuroi liiat pois.
veloituksena pitää viedä niille joku päivä pullat..kahvit on aina itellä valmiina.
:) mukavia siihen nähden että eräs edellinen työnantaja jonka toimeksiannosta vaihdatin jokusen tynnyrillisenkin varmaan eri työkoneisiin öljyjä menneinä vuosina ei ole maksanut vieläkään piikkejään pois..
varmaan alkaa olla kymmenettä vuotta rästit hoitamatta..
Taunus Maximus =)
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

liika öljy voi myös rikkoa männän renkaat koska joutuvat kaapimaan huomattavasti suuremma määrän öljyä mitä normaalisti.

myöskin kuullut kauhupuheita että kovilla kierroksilla voi kampiakseli hajota iskeytyessä oljyyn :shock: :shock:
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Vastaa Viestiin