liikaa öljyä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
liikaa öljyä
mistäs alkaa hajoamaan,vai tekeekö mitään?
on ollu tuossa farmarissa pari-kolme senttiä yli ylärajan
ainakin siitä asti kun pihaan tuli,ajatelin että eiköhän se sieltä pala pois,mutta ei ole öljyn pinta pudonnut vieläkään muutaman sadan kilometrin sisään
pitänee lähteä suosiolla avaamaan se proppu vihdoin,tai käyttää imuroitavana..
mutta onkos kokemuksia että tekeekö äkkiä hallaa?
kun on jotkut itteäkin parikymmentä vuotta vanhemmat prötärit
olleet sitä mieltä ettei litran parin hitto tee näille koneille oikeastaan yhtään mitään..liian pieni määrä tietysti toinen asia..
on ollu tuossa farmarissa pari-kolme senttiä yli ylärajan
ainakin siitä asti kun pihaan tuli,ajatelin että eiköhän se sieltä pala pois,mutta ei ole öljyn pinta pudonnut vieläkään muutaman sadan kilometrin sisään
pitänee lähteä suosiolla avaamaan se proppu vihdoin,tai käyttää imuroitavana..
mutta onkos kokemuksia että tekeekö äkkiä hallaa?
kun on jotkut itteäkin parikymmentä vuotta vanhemmat prötärit
olleet sitä mieltä ettei litran parin hitto tee näille koneille oikeastaan yhtään mitään..liian pieni määrä tietysti toinen asia..
Taunus Maximus =)
kuulemma haittaa ainakin siinä vaiheessa kun kampiakseli pääsee öljypinnan kans kosketuksiin tai jotenkin.. vatkaa öljyn kuulemma vaahdoks-> ei voitele kunnolla.. joltain foorumilta luin aikoja sit, mulla tais olla sillon viel corolla
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
Mulla oli yks 1.6 kone, johon oli tehty koneremppa jossain Vaasalaisessa koneistamossa. Siinä oli liikaa öljyä ja joka ikinen tiiviste vuoti, eli oli poksauttanu tiivisteet.
Huomasin että vaikka auto seisoi pidemmänkin aikaa, ei öljynpinta aina noussut oikein. Tämän seurauksena koneeseen oli lisätty liikaa öljyä. Asiaa selvitettyäni tuli ilmi että kyseisessä moottorissa oleva öljynsuodatin aiheutti sen, eli se ei aina päästänyt öljyä alas asti auton seistessä.
Ja jos joku ei nyt tätä usko niin mulle sattu myöhemmin toinen 2.0 kone, jossa oli täysin sama homma - sama koneistamo, sama suodatin Enkä nyt väitä että koneistamolla olisi jotain tekemistä asian kanssa, mutta kuitenkin hauska yhteensattuma.
Eli ota ylimääräset öljyt pois, hajottaa ainakin tiivisteet jos ei muuta.
Huomasin että vaikka auto seisoi pidemmänkin aikaa, ei öljynpinta aina noussut oikein. Tämän seurauksena koneeseen oli lisätty liikaa öljyä. Asiaa selvitettyäni tuli ilmi että kyseisessä moottorissa oleva öljynsuodatin aiheutti sen, eli se ei aina päästänyt öljyä alas asti auton seistessä.
Ja jos joku ei nyt tätä usko niin mulle sattu myöhemmin toinen 2.0 kone, jossa oli täysin sama homma - sama koneistamo, sama suodatin Enkä nyt väitä että koneistamolla olisi jotain tekemistä asian kanssa, mutta kuitenkin hauska yhteensattuma.
Eli ota ylimääräset öljyt pois, hajottaa ainakin tiivisteet jos ei muuta.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Eikös esim. pyttyjen seinämien voitelu toimi sillälailla "roiskevoitelulla" että kampuran limput nimenomaan käyvät öljyssä ja heittävät sitä mäntien sisäpinnalle, mistä se pääsee männissä olevia reikiä pitkin sinne seinämille. On sitä kai muitakin pyttyjen voitelumenetelmiä, mutta colognessa se lienee noin. (sitten on vielä tietenkin kuivasumppu-koneet mutta ei kai niitä ole kuin kilpavehkeissä)henkka kirjoitti:kuulemma haittaa ainakin siinä vaiheessa kun kampiakseli pääsee öljypinnan kans kosketuksiin tai jotenkin.. vatkaa öljyn kuulemma vaahdoks-> ei voitele kunnolla.. joltain foorumilta luin aikoja sit, mulla tais olla sillon viel corolla
-71 Coupe GT
tulihan hoidettua..
paikallinen öljynvaihtofirma imuroi liiat pois.
veloituksena pitää viedä niille joku päivä pullat..kahvit on aina itellä valmiina.
mukavia siihen nähden että eräs edellinen työnantaja jonka toimeksiannosta vaihdatin jokusen tynnyrillisenkin varmaan eri työkoneisiin öljyjä menneinä vuosina ei ole maksanut vieläkään piikkejään pois..
varmaan alkaa olla kymmenettä vuotta rästit hoitamatta..
paikallinen öljynvaihtofirma imuroi liiat pois.
veloituksena pitää viedä niille joku päivä pullat..kahvit on aina itellä valmiina.
mukavia siihen nähden että eräs edellinen työnantaja jonka toimeksiannosta vaihdatin jokusen tynnyrillisenkin varmaan eri työkoneisiin öljyjä menneinä vuosina ei ole maksanut vieläkään piikkejään pois..
varmaan alkaa olla kymmenettä vuotta rästit hoitamatta..
Taunus Maximus =)
liika öljy voi myös rikkoa männän renkaat koska joutuvat kaapimaan huomattavasti suuremma määrän öljyä mitä normaalisti.
myöskin kuullut kauhupuheita että kovilla kierroksilla voi kampiakseli hajota iskeytyessä oljyyn
myöskin kuullut kauhupuheita että kovilla kierroksilla voi kampiakseli hajota iskeytyessä oljyyn
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone