Kärjetön sytytys V6:seen??

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

ViestiKirjoittaja taunus 78 » 27 Tammi 2012, 17:38

mulla on ainakin jarrutehostimen kohdalla piuhanipussa ennen etuvastusta musta pyöreä liitin johon tulee keltainen johto, siitä saa otettua virran ettei tarvi virtalukolta asti ottaa. Ja puolan vieressä etuvastuksen jälkeen vastaava liitin johon menee mustakeltanen johto. Itse kytkin sierran kärjettömän niihin.
TAUNUS 1978 2.8iA (projekti)
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Avatar
taunus 78
 
Viestit: 1196
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori

ViestiKirjoittaja JeeSe » 27 Tammi 2012, 19:30

Ihan noin vaan vihjeenä, niin jos se vastuspiuha tosiaan on irtonaisena, niin et tule volttimittarilla sitä 9Volttia sieltä toisesta päästä löytämään ikinä.

Vastus kun on siitä vinkeä laitos, ettei se hävitä sitä jännitettä yhtään jos ei ole kuormitusta. Ja jännitemittarissa kuitenkin on sisällä senverta isompi vastus ettei se sen puolan etuvastuksen mielestä näytä johtavan sitä virtaa mihinkään, ainakaan niin paljon että siihen alkais jännitehäviötä syntymään.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
JeeSe
 
Viestit: 554
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: Helsinki

Re:

ViestiKirjoittaja Sumu » 10 Kesä 2016, 20:52

taunus 78 kirjoitti:mulla on ainakin jarrutehostimen kohdalla piuhanipussa ennen etuvastusta musta pyöreä liitin johon tulee keltainen johto, siitä saa otettua virran ettei tarvi virtalukolta asti ottaa. Ja puolan vieressä etuvastuksen jälkeen vastaava liitin johon menee mustakeltanen johto. Itse kytkin sierran kärjettömän niihin.

Oliko Taunuksissa tuota optiota? Siis tuo etuvastuksen kiertämisliitospaikka jossain?
Vai katkotaanko piuhat suosista

http://s668.photobucket.com/user/IDT-572/media/duraspark_wiring_zpseb8958f4.jpg.html
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

ViestiKirjoittaja Mois » 10 Kesä 2016, 21:17

Ei tarvi johtoi katkoo, etuvastuksen voi kyl repii pois, siinä on liittimet molemmis päissä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7731
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

ViestiKirjoittaja Sumu » 11 Kesä 2016, 06:17

Mois kirjoitti:Ei tarvi johtoi katkoo, etuvastuksen voi kyl repii pois, siinä on liittimet molemmis päissä.

Eikö sitä tarvita kärjettömän kanssa? Kuvissa on jätetty paikalleen.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

ViestiKirjoittaja vtormane » 11 Kesä 2016, 11:20

Kysytäämpä tässä samassa. Puola on siellä missä normaalistikin neloskoneessa, nyt autossa kutoskone ja puolan sytytysjohto siis aika pitkä puolalta virranjakajalle. Onkohan tuosta käytännössä haittaa?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
 
Viestit: 656
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

ViestiKirjoittaja Mois » 11 Kesä 2016, 13:52

Sumu kirjoitti:
Mois kirjoitti:Ei tarvi johtoi katkoo, etuvastuksen voi kyl repii pois, siinä on liittimet molemmis päissä.

Eikö sitä tarvita kärjettömän kanssa? Kuvissa on jätetty paikalleen.

Kyl mulla on Taunuksessa etuvastus paikoillaan kärjettömän sytytyksen kanssa. Riippuu minkälainen puola on.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7731
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

ViestiKirjoittaja Sumu » 27 Maalis 2017, 09:31

Olikos virtalukon pohjassa valmiina johdot , starttitieto ja sytytysvirta? Niinkuin irrallisena liittimenä? Nyt ei itse pääse tarkastamaan.
Voiko toisaalta starttitiedon ottaa suoraan startilta?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

ViestiKirjoittaja Mois » 27 Maalis 2017, 17:44

Sumu kirjoitti:Olikos virtalukon pohjassa valmiina johdot , starttitieto ja sytytysvirta? Niinkuin irrallisena liittimenä? Nyt ei itse pääse tarkastamaan.
Voiko toisaalta starttitiedon ottaa suoraan startilta?

En oo koskaan edes kytkenny sitä "starttitiedon" piuhaa. Se vaan muistaaksein säätää sytystä johonkin suuntaan käynnistyksen helpottamiseksi. Ei siel virtalukol oo mitään irtoliittimiä muuta ku radion virralle jos oikein muistan. Laittaisin releen väliin jos haluat sen starttipiuhan kytkeä eli startin herätteestä ohjaus releelle ja releen kautta suora virta sytkäboxille.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7731
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

ViestiKirjoittaja TaunusXL » 11 Heinä 2017, 18:14

Lisään yhden hyvän vaihtoehdon colognen kärjettömään muunnokseen.

Hollantilainen firma 123Ignition valmistaa kärjettömiä ohjelmoitavia virranjakajia joko usb tai bluetooth -liitännällä. Pystyy säätämään läppäriltä/puhelimen kautta sytkäennakot, alipainekäyrät, kierrostenrajoittimen sun muut mieleisekseen.
Tuossa infoa Taunukseen sopivasta mallista http://www.123ignition.nl/product.phtml?id=285

Omaan Tanikkaan kyseisen laitteen asentelin keväällä ja on toiminut moitteetta. Automeca Seinäjoelta tuo maahan kyseisiä jakajia Citikoihin mutta tilaavat kyllä muihinkin. 425€ maksoin omastani.

Asennus on suht simppeli: jakajan 3 johtoa kiinni, 1. pytty yläkuolokohtaan, syttyvirta päälle ja käännellään jakajaa kunnes vihreä ledi syttyy. Valmis.
Taunus XL 2.6 V6 -71
Hyundai i20 -17
TaunusXL
 
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 02:19
Paikkakunta: Kauhava

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron