Saa startata melko pitkään? -> sytyksen etuvastus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Saa startata melko pitkään? -> sytyksen etuvastus
Allekirjoituksen mukaisessa Taunuksessa on semmoinen pikku ominaisuus, että pidemmän seisokin jälkeen joutuu pyörittämään startilla hyvin pitkään ennen kuin kone alkaa lupailemaan. Samalla pitää pumpata kaasua aika tavalla. Käynnistyttyään kone ei hetkeen kestä kaasua vaan sen pitää antaa käydä kotva. Jos kone on seissyt alle 4h, vikaa ei esiinny.
Laitteessa on normaali Fordin 1-kurkkuinen automaattiryypyllä. Se on hyväkuntoinen ja putsattu moneen kertaan. Samoin bensansuodatin ja tankki on vaihdettu, eli ei sinne pitäisi roskaa kulkeutua. Kokeiltu on kahdella eri bensapumpulla (uusia). Mitä teen seuraavaksi? Megasquirt ja suorasytkä?
Laitteessa on normaali Fordin 1-kurkkuinen automaattiryypyllä. Se on hyväkuntoinen ja putsattu moneen kertaan. Samoin bensansuodatin ja tankki on vaihdettu, eli ei sinne pitäisi roskaa kulkeutua. Kokeiltu on kahdella eri bensapumpulla (uusia). Mitä teen seuraavaksi? Megasquirt ja suorasytkä?
Onko ryypyn säädöt kohdallaan? Kylmänä ryyppyläpän pitää sulkeutua kokonaan ja starttauksen aikana läppä ei saa mainittavasti aueta. Käynnistymisen jälkeen läppä saa avautua kierrosten mukaan, mutta sen pitää myös sulkeutua takaisin kaasua nostettaessa. Vaikuttaa siltä, että ryyppy ei "ryypytä" riittävästi startin aikana ja välittömästi sen jälkeen. Termostaattijousi lienee kuoleentunut, mutta sitä voi kiristää.
Nomaalisti toimiessaan sekä Fordin 1V että Weber 32/36 DGAV ovat ns. "laakin pelejä", eli kone hörähtää kylmänä jokseenkin välittömästi käyntiin (n. 1 s ulkolämpötilasta riippumatta). Kylmäkäynnistyksessä starttauksen aikana kaasua ei saa yhtään painaa tai pumpata. Jos näin tekee, niin sillon joutuu sahaamaan kauankin.
Nomaalisti toimiessaan sekä Fordin 1V että Weber 32/36 DGAV ovat ns. "laakin pelejä", eli kone hörähtää kylmänä jokseenkin välittömästi käyntiin (n. 1 s ulkolämpötilasta riippumatta). Kylmäkäynnistyksessä starttauksen aikana kaasua ei saa yhtään painaa tai pumpata. Jos näin tekee, niin sillon joutuu sahaamaan kauankin.
Täytyyhän sitä kaasua painaa ees kerran, muuten ei mee ryyppy päälle?teekoo kirjoitti:Onko ryypyn säädöt kohdallaan? Kylmänä ryyppyläpän pitää sulkeutua kokonaan ja starttauksen aikana läppä ei saa mainittavasti aueta. Käynnistymisen jälkeen läppä saa avautua kierrosten mukaan, mutta sen pitää myös sulkeutua takaisin kaasua nostettaessa. Vaikuttaa siltä, että ryyppy ei "ryypytä" riittävästi startin aikana ja välittömästi sen jälkeen. Termostaattijousi lienee kuoleentunut, mutta sitä voi kiristää.
Nomaalisti toimiessaan sekä Fordin 1V että Weber 32/36 DGAV ovat ns. "laakin pelejä", eli kone hörähtää kylmänä jokseenkin välittömästi käyntiin (n. 1 s ulkolämpötilasta riippumatta). Kylmäkäynnistyksessä starttauksen aikana kaasua ei saa yhtään painaa tai pumpata. Jos näin tekee, niin sillon joutuu sahaamaan kauankin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Mulla on muuten ollu sama vika tuossa Taunossa jo vuosia! Ensin kutoskoneella ja nyt OHC:llä. Sama kaasari kylläkin ollut molemmissa, joten johtuisko siitä? Täytyy kokeilla jossain vaiheessa toista kaasaria, mulla on uusi DGAS 38/38 kaasari, jos sillä vaikka toimis paremmin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Kun tätä keskustelupalstaa lukee ja vertaa omiin kokemuksiin, niin jotenkin musta on alkanut tuntumaan siltä, että Taunus pelaa parhaiten, kun pitää paikat mahdollisimman tarkkaan semmoisina, kun ne on tehtaalta lähtiessä ollut. Näin mä olen aina tehnyt ja täytyy sanoa, että yllättävän vähän on Taunuksien kanssa ongelmia ollut, vaikka niillä on tullut ajeltua kohta jo neljännesvuosisadan!
Kuuskytluvulla on tainnut olla homma vielä hieman hakusessa Aika uus juttu oli kai tuo "startautomatic" silloin.teekoo kirjoitti:Kun tätä keskustelupalstaa lukee ja vertaa omiin kokemuksiin, niin jotenkin musta on alkanut tuntumaan siltä, että Taunus pelaa parhaiten, kun pitää paikat mahdollisimman tarkkaan semmoisina, kun ne on tehtaalta lähtiessä ollut. Näin mä olen aina tehnyt ja täytyy sanoa, että yllättävän vähän on Taunuksien kanssa ongelmia ollut, vaikka niillä on tullut ajeltua kohta jo neljännesvuosisadan!
Mulla on automaatti ryyppy, joka ei mee päälle kesällä. Pitää polkea käyntiin. Hiukan kun viilenee, se meneekin päälle. Silloin ei saa polkea. Tai tulpat kastuu. Kun on tarpeeksi kylmää, ei jaksa hörähtää, vaan tulpat kastuu.
Aika paljon saa temppuilla. Ihan hyvä käynnistyksenesto tuo on kumminkin
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.