Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Elikkäs onko OHC:ta saanut jollain "teho" startilla ku mulla on yksi joka pari senttiä pidempi kuin normaali. Tässä isossa hiilet ruuveilla kiinni kun pienemmissä on juotettuna.
Sitten, käykö OHC startti V6:een?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
OHC mootoreihin käy välitetyt sierran startit.Jotka ovat ulkomitoiltaan paksumpia kuin taunuksen startit.Ja ovat myöskin tehokkaampia.Itsellä sierran startti hieman piristetyssä moottorissa.
sierra/scorpio automaatissa on huomattavasti ohuempi startti kuin taunuksessa, ja sillä ei vakio ohc lähe käyntiin, kun bendix ei yllä hammaskehälle asti. ilmeisesti automaatissa tulee vetolevy lähemmäksi starttia.
Viipo kirjoitti:sierra/scorpio automaatissa on huomattavasti ohuempi startti kuin taunuksessa, ja sillä ei vakio ohc lähe käyntiin, kun bendix ei yllä hammaskehälle asti. ilmeisesti automaatissa tulee vetolevy lähemmäksi starttia.
Luulisin,että manuaalin ja tomaatin
startit eivät ole keskenään käypäsäsiä.
Juurikin tämän vetolevyn ja vauhtipyörän
sijainnin eroavaisuuksista johtuen.
Herkko kirjoitti:Luulisin,että manuaalin ja tomaatin
startit eivät ole keskenään käypäsäsiä.
Juurikin tämän vetolevyn ja vauhtipyörän
sijainnin eroavaisuuksista johtuen.
Voi perkeles, älkää sanoko noin! Kai ne V6:ssa on vaihtokelposia, onhan ne??? On meinaan automaatti-Granadan startti paikallaan manuaalin kyljessä... Ja kohta rupeis oleen koekäyttökunnossa. Jos siis startti ottaa johonkin kiinni...