Startti asiaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Startti asiaa

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Elikkäs onko OHC:ta saanut jollain "teho" startilla ku mulla on yksi joka pari senttiä pidempi kuin normaali. Tässä isossa hiilet ruuveilla kiinni kun pienemmissä on juotettuna.
Sitten, käykö OHC startti V6:een?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ei käy oharin startti kutoseen,oharissa kolmella kiinni ja kutosessa kahdella..olis kyllä molempia tossa irrallaan :)
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Onhan noita startteja erilaisia...
Mulla on Saksasta tuotu kutosen startti, jossa ei oo ku 2 hiiltä ja toisessa startissa on 4 hiiltä...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kyllähän niitä kahta starttia on. Ns. pieni ja iso... siis OHC:ssa. Ja on V6:ssakin ainakin kahta.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

janzamar kirjoitti:ei käy oharin startti kutoseen,oharissa kolmella kiinni ja kutosessa kahdella..olis kyllä molempia tossa irrallaan :)

Saa jollain tasolla viriteltyä ristiin.

Muistelisin 15 vuoden takaa että sisäkalut sopii eli vaihtaa sen kiinnityspalan ja oliko rataskin tai jotain muuta pientä..

-vk-
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

ohc ainakin 3 eri tehosta + kentin startit, sierra/scorpio 2.0 startti on saman kokonen kun tuo vanha lyhyempi malli mutta vahvin.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

OHC ja V6 starttihan on eri puolilla konetta. Mites pyörimissuunnat?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Taco kirjoitti:OHC ja V6 starttihan on eri puolilla konetta. Mites pyörimissuunnat?
jos koneet pyörii samoin päin niin sitte pyörii starttikin, jos kinnitys on molemmissa edestäpäin vauhtipyörään(niinkuin on).

-vk-
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

OHC mootoreihin käy välitetyt sierran startit.Jotka ovat ulkomitoiltaan paksumpia kuin taunuksen startit.Ja ovat myöskin tehokkaampia.Itsellä sierran startti hieman piristetyssä moottorissa.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ja 2.9 V6 koneessa on kai myös välitetty startti. Käy suoran vanhempiin V6:siin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

sierra/scorpio automaatissa on huomattavasti ohuempi startti kuin taunuksessa, ja sillä ei vakio ohc lähe käyntiin, kun bendix ei yllä hammaskehälle asti. ilmeisesti automaatissa tulee vetolevy lähemmäksi starttia.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Dokissa on semmonen lyhyt 'nokkanen' startti. Käy suoraan rwd Zetec projektiin Type 9:n kanssa.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Viipo kirjoitti:sierra/scorpio automaatissa on huomattavasti ohuempi startti kuin taunuksessa, ja sillä ei vakio ohc lähe käyntiin, kun bendix ei yllä hammaskehälle asti. ilmeisesti automaatissa tulee vetolevy lähemmäksi starttia.
Luulisin,että manuaalin ja tomaatin
startit eivät ole keskenään käypäsäsiä.

Juurikin tämän vetolevyn ja vauhtipyörän
sijainnin eroavaisuuksista johtuen.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

1.6 Tomaatin Taunuksen Startti käy 2.0 OHC:hen!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

Herkko kirjoitti:Luulisin,että manuaalin ja tomaatin
startit eivät ole keskenään käypäsäsiä.

Juurikin tämän vetolevyn ja vauhtipyörän
sijainnin eroavaisuuksista johtuen.
Voi perkeles, älkää sanoko noin! Kai ne V6:ssa on vaihtokelposia, onhan ne??? On meinaan automaatti-Granadan startti paikallaan manuaalin kyljessä... Ja kohta rupeis oleen koekäyttökunnossa. Jos siis startti ottaa johonkin kiinni...
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Vastaa Viestiin