Sivu 1/1

Electronic injection...?

Lähetetty: 07 Syys 2005, 12:51
Kirjoittaja Miku
Ostin tässä vasta itelle 2.8i koneen osina ja olis pari kysymystä siitä ruiskusta.Eli siinä kopassa lukee pelkkä electronic injection eikä EFI.Mitäköhän eroa noilla on?Onko toinen vaan vanhempi tai eri koneeseen suunniteltu?Se on otettu jostakin 86-89vm. tuontiscorpiosta ja sähköhässälöiden kanssa voi tulla ongelmaa jos sitä taunukseeni rupean sovittelemaan :D Kaikki osat on laatikossa irrallaan :? Löytyiskö keltään mitään sähkökaavioita tms. siihen?

Lähetetty: 07 Syys 2005, 15:11
Kirjoittaja invert
EFI = electronic fuel injektion

Lähetetty: 07 Syys 2005, 18:06
Kirjoittaja Miku
No sen tiedän kyllä mutta sitä että onko ne sitte sama asia??Onko EFI myös 6-pisteruisku? :roll:

2,8 ruiskukone

Lähetetty: 07 Syys 2005, 18:24
Kirjoittaja SporttiJanne
2,8 konetta on kahdenlaisilla ruiskuilla:
vanhempi - ennen n. 1986- on mekaaninen, jossa suuttimiin menee jakajalta polttoaine putket,
ja uudempi on EFI- joka sinulla siis on - vuosina 1986-90. Tässä on kuusi sähköistä suutinta, joihin menee siis sähköjohdot. Tässä on myös kaksi läppämallista ilmamäärän mittauslaitetta.

Itse olen noita laittanut Taunuksen koneisiin; 2,0 ja 2,3 V6:iin. ECUa ja alkuperäistä johtosarjaa, ilmamääräläppiä ja suuttimia en tosin ole käyttänyt. Ne olen nakannut suoraan roskikseen. ECUna olen käyttänyt Autronicin ohjelmoitavaa systeemiä. Sytytykseen olen käyttänyt alkuperäistä elektronista jakajaa yhdellä puolalla tai sitten korvannut sen kolmella puolaparilla ja käyttänyt suorasytytystä.

Tällaiseen pakettiin, kun vielä on laitettu pikkainen hihnavetoinen Rotrex-ahdin, 2-litrainenkin V6 antaa n. 275 heppaa... ja ihan vakiomännillä on pelannut jo monta kesää :wink: (koputa puuta)

Lähetetty: 07 Syys 2005, 21:24
Kirjoittaja Miku
Nälkä kasvaa syödessä :lol: Mitenköhän tuommoinen paketti onnistuisi saada taunukseen?Kuinka kalliiksi mahtaisi tulla nuilla hiluilla?Jos auton toisi sinne laittoon... 8)

Lähetetty: 08 Syys 2005, 07:52
Kirjoittaja SporttiJanne
Miku kirjoitti:Nälkä kasvaa syödessä :lol: Mitenköhän tuommoinen paketti onnistuisi saada taunukseen?
2,0 tai 2,3 V6 koneeseen asentaa tuon imusarjan, moottorinohjaus systeemin ja ahtimen. Muutoskatsastamalla maksimissaan 20% noiden tehoa suuremmalla teholla. (Säädöt kohdalleen ja tehomittaus dynolta). Tieliikennekäytön ulkopuolelle voi sitten käyttää suurempaa tehoa ja laittaa sen esimerkiksi katkaisijan taakse.
Miku kirjoitti:Kuinka kalliiksi mahtaisi tulla nuilla hiluilla?
Muutokseen tarvittaviin osiin ja tarvikkeisiin (Autronic, Rotrex, kooleri, lukuisat asennusosat) on varattava äkkiä laskettuna: 5-6 k€.
Miku kirjoitti:Jos auton toisi sinne laittoon... 8)
Asennukseen 1-2 k€. Jonoa on yleensä muutama kuukausi, mutta kesäksi ehtii! :wink:

Parasta mitä Taunukselle voi tehdä, on laittaa siihen Voimaa :twisted:

Lähetetty: 08 Syys 2005, 07:57
Kirjoittaja Janzamar
6-8 tonnia... :? ei just nyt satu olemaan..
paljollas myyt oman autosi :lol:
hyvällehän nuo hevosien määrät kuullostaa :D

Lähetetty: 08 Syys 2005, 08:28
Kirjoittaja Hessu
Älä Janne niitä suuttimia sun muita roskiin heitä, anna vaikka mulle :)

2.8EFI oli käytössä Scorpiossa 85-87, mutta Sierrassa tietääkseni hyvin harvoin nähty. Siinä käytettiin K-jettiä jonnekin vuoteen -88 asti kunnes tuli 2.9