Millasetkohan adapterit niitten sit pitäis olla?mois13 kirjoitti:405 Pösöstä sattuu levyjarrut taakse kuulemma aika helposti. Sama pulttijakokin... Satulankiinnityksille vaan joutuu tekemään adapterit.jonezy kirjoitti:Joo, olihan ne..
Tulipas tuossa vaan mieleen tuo Tanikan perään sovittaminen...
Siis ne levyt+roippeet, joissa on 4-pulttinen jako...
Q:Hiacen taka-akseli
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Moro!
Ajattelin avata pelin tänne Taunusfoorumille, koska nyt sorkitaan aihetta, jota minäkin olen kovasti viime aikoina miettinyt. Itsellä rojektina on Capri, joten en ota mitään kantaa akselin kiinnitykseen Taunukseen. Tässä kuitenkin jotain faktoja Hiacen ja Volvon peristä.
Hiace:
+ Halpa ja kestävä
-> Lukoton alle 100€
-> Originaali kitkalukollinen alle 300€
-> Ei sano vielä mitää 300hv tehoista
+ Saatavuus oikein hyvä
+ Powertraxin 100% Lock-Right automaattilukon saa Offivarusteesta muistaakseni 490 €uroon
- Törkeen painava
- Välityksiä huonosti tarjolla
-> Alle 4.0 välitykset kiven alla, yleisin on 4.3
-> Tai siis löytyy välityksiä esim. Jenkeistä huru mykke, mut maksaa hunajaa
- Alkuperäinen kitkalukko on aivan turha kapistus, koska ei pidä asfaltilla
-> Saa sen toki pitään, mutta maksaa hunajaa tyyliin uudet kitkapakat 400€ + kireemmät jouset ym.
- Leveys, joka on noin 145cm
-> On siis noin 10 cm liian levee ainakin Capriin eli kavennukseksi menee ja taas palaa ekuja
- Varaosat yleisesti suht kalliita
Volvo:
Heti alkuun totean, että Volvon periä on kahta tyyppiä eli 1030 ja 1031. Näistä on täysin mahdoton sanoa mitää varmaa, et mihin niitä on tehtaalla alunperin asennettu. 1031 on himpun kestävämpi ku 1030. Pienenä sääntönä vois pitää, et isokoneisten ja turbo-Volvojen perä on useammin 1031 ku 1030, mutta ei aina. Tota 1030 perää löytyy taas useimmin 140 sarjan Volvosta, mut löytyy myös 240 sarjalaisesta. 740 ja 940 perät on sitten 240 jonkin verran leveempiä, mutta tarkkaa tietoa mulla ei ole siitä.
+ Halpa ja kestävä
-> Lukoton alle 100€
-> Originaali kitkalukollinen alle 450€
-> Sprintissä käytetään ja hyvin kestää (tosin usein on Karpiolan vetarit), mutta kestää myös vakiona
+ Saatavuus hyvä ainakin 200-sarjan 1030 ja 100-sarjan 1030
+ Tehokkaat levyt takana vakiona
+ Varaosat halpoja
-> Esim. uudet takasatulat alta 50€/kpl ja levyt 15€/kpl
+ Välityksiä hyvin tarjolla
-> Riippuen autosta 1030 perää löytyy ainakin 3,54; 3,73; 3,91; 4,10; 4,30 välityksillä
-> Kisavälityksiä löytyy 1030-akseliin ainakin 4,88 ja 5,38
+ Richmond gearin powertrax 100% automaattilukon saa Jenkeistä noin 300 €uroon kotiovelle
+ Kevyempi ku Hiacen perä
-> Alubanjojakin on olemassa jopa tehdasasenteisena, jos oikein kevyen perän haluaa
+ Leveys sopivampi ainakin Capriin
-> 240 1030 perä on noin 140cm ja 140 1030 perä on noin 135cm
- Kestää vähemmän ku Hiacen perä tehoja
Miinuksia nyt en kyllä keksi muita, vaikka se on vähä heikompi ku Hiacen perä niin kyllä se Volvon perä kestää ihan tarpeeksi.
Itte oon meinannu tehdä Caprin alle tollasen Volvon 1030 perän joko 100-sarjalaisen alta tai 200-sarjalaisen alta. Osia saa tosi hyvin ja kunnon lukon (100% automaatti) kanssa täysremppa tulee menee noin 600-800 €uron nurkille. Että tämmöstä.
Mikko
P.S Jäi muuten tosta äsken pois, että ei ne Audi 80 jarruromutkaan mene suoraa Hiacen akselii kiinni, kun niissä on eri pulttijaot.
Ajattelin avata pelin tänne Taunusfoorumille, koska nyt sorkitaan aihetta, jota minäkin olen kovasti viime aikoina miettinyt. Itsellä rojektina on Capri, joten en ota mitään kantaa akselin kiinnitykseen Taunukseen. Tässä kuitenkin jotain faktoja Hiacen ja Volvon peristä.
Hiace:
+ Halpa ja kestävä
-> Lukoton alle 100€
-> Originaali kitkalukollinen alle 300€
-> Ei sano vielä mitää 300hv tehoista
+ Saatavuus oikein hyvä
+ Powertraxin 100% Lock-Right automaattilukon saa Offivarusteesta muistaakseni 490 €uroon
- Törkeen painava
- Välityksiä huonosti tarjolla
-> Alle 4.0 välitykset kiven alla, yleisin on 4.3
-> Tai siis löytyy välityksiä esim. Jenkeistä huru mykke, mut maksaa hunajaa
- Alkuperäinen kitkalukko on aivan turha kapistus, koska ei pidä asfaltilla
-> Saa sen toki pitään, mutta maksaa hunajaa tyyliin uudet kitkapakat 400€ + kireemmät jouset ym.
- Leveys, joka on noin 145cm
-> On siis noin 10 cm liian levee ainakin Capriin eli kavennukseksi menee ja taas palaa ekuja
- Varaosat yleisesti suht kalliita
Volvo:
Heti alkuun totean, että Volvon periä on kahta tyyppiä eli 1030 ja 1031. Näistä on täysin mahdoton sanoa mitää varmaa, et mihin niitä on tehtaalla alunperin asennettu. 1031 on himpun kestävämpi ku 1030. Pienenä sääntönä vois pitää, et isokoneisten ja turbo-Volvojen perä on useammin 1031 ku 1030, mutta ei aina. Tota 1030 perää löytyy taas useimmin 140 sarjan Volvosta, mut löytyy myös 240 sarjalaisesta. 740 ja 940 perät on sitten 240 jonkin verran leveempiä, mutta tarkkaa tietoa mulla ei ole siitä.
+ Halpa ja kestävä
-> Lukoton alle 100€
-> Originaali kitkalukollinen alle 450€
-> Sprintissä käytetään ja hyvin kestää (tosin usein on Karpiolan vetarit), mutta kestää myös vakiona
+ Saatavuus hyvä ainakin 200-sarjan 1030 ja 100-sarjan 1030
+ Tehokkaat levyt takana vakiona
+ Varaosat halpoja
-> Esim. uudet takasatulat alta 50€/kpl ja levyt 15€/kpl
+ Välityksiä hyvin tarjolla
-> Riippuen autosta 1030 perää löytyy ainakin 3,54; 3,73; 3,91; 4,10; 4,30 välityksillä
-> Kisavälityksiä löytyy 1030-akseliin ainakin 4,88 ja 5,38
+ Richmond gearin powertrax 100% automaattilukon saa Jenkeistä noin 300 €uroon kotiovelle
+ Kevyempi ku Hiacen perä
-> Alubanjojakin on olemassa jopa tehdasasenteisena, jos oikein kevyen perän haluaa
+ Leveys sopivampi ainakin Capriin
-> 240 1030 perä on noin 140cm ja 140 1030 perä on noin 135cm
- Kestää vähemmän ku Hiacen perä tehoja
Miinuksia nyt en kyllä keksi muita, vaikka se on vähä heikompi ku Hiacen perä niin kyllä se Volvon perä kestää ihan tarpeeksi.
Itte oon meinannu tehdä Caprin alle tollasen Volvon 1030 perän joko 100-sarjalaisen alta tai 200-sarjalaisen alta. Osia saa tosi hyvin ja kunnon lukon (100% automaatti) kanssa täysremppa tulee menee noin 600-800 €uron nurkille. Että tämmöstä.
Mikko
P.S Jäi muuten tosta äsken pois, että ei ne Audi 80 jarruromutkaan mene suoraa Hiacen akselii kiinni, kun niissä on eri pulttijaot.
onko kukaan laittanu volvon perää tanariin.. ittee kiinnostas ainakin.. vai pitäiskö hommata jostain tollanen 1030 perä ja kokeilla sovittaa sitä tohon varaosa koriin, kun se on menossa paaliin jossain vaiheessa kuitenkin.. ainakin olis paremmin saatavilla noita kun taunuksen iso-atlaksia..
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
Lue tuosta lisää: viewtopic.php?p=7559henkka kirjoitti:onko kukaan laittanu volvon perää tanariin.. ittee kiinnostas ainakin.. vai pitäiskö hommata jostain tollanen 1030 perä ja kokeilla sovittaa sitä tohon varaosa koriin, kun se on menossa paaliin jossain vaiheessa kuitenkin.. ainakin olis paremmin saatavilla noita kun taunuksen iso-atlaksia..
Anonymous kirjoitti:Sherpassa on iso atlas! Semmosen jos jostain löytäis...astriel kirjoitti:Sattuisko kellään olemaan tai tietämään kuvia volvon, hiacenja vaikka sherpan:kin tasauspyörästöistä. Räjäytyskuvia tai valokuvia että näkis vähän minkämoisia ne on.
-vk-
Onko varmaa tietoa? Eikös sherpoissa ole lukkokin? onko sielä siis lukkoatlas?
-vk-
Täydennystä tähän. Kaikissa sherpoissa ei ole lukkoperää. Mutta jonkinlainen atlas tuo vois olla. Olisko kellään mitata ison atalaksen poskilaakerien (väli) etäisyys, vaikka keskeltä keskelle. ?Anonymous kirjoitti:Anonymous kirjoitti:Sherpassa on iso atlas! Semmosen jos jostain löytäis...astriel kirjoitti:Sattuisko kellään olemaan tai tietämään kuvia volvon, hiacenja vaikka sherpan:kin tasauspyörästöistä. Räjäytyskuvia tai valokuvia että näkis vähän minkämoisia ne on.
-vk-
Onko varmaa tietoa? Eikös sherpoissa ole lukkokin? onko sielä siis lukkoatlas?
-vk-
-vk-