RallyRace & SPAX-jouset ja -iskarit??
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mistähän nuo madalluksien muutokset johtuu?
Kuitenkin periaatteessa kyseessä suurinpiirtein sama auto....
Mut eipä kai nuo silti liikaa laske ykköskoppastakaan...?
Kuitenkin periaatteessa kyseessä suurinpiirtein sama auto....
Mut eipä kai nuo silti liikaa laske ykköskoppastakaan...?
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Pakko olla jotain eroa joko takatukivarsissa, tukivarsien kiinnityspisteissä tai jousen yläpään runkorakenteessa?jonezy kirjoitti:Mistähän nuo madalluksien muutokset johtuu?
Kuitenkin periaatteessa kyseessä suurinpiirtein sama auto....
Mut eipä kai nuo silti liikaa laske ykköskoppastakaan...?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Jos on kevyt auto ja kovat jouset/iskarit, saattaa iskaritesti näyttää puutaheinää.mois13 kirjoitti:PJ:llä oli jotain ongelmia SPAX:n iskarin kanssa! Katsastuksessa sanoivat että on sökö ja SPAX:lla testasivat ja sanoivat olevan ehjän. PJ varmaan itse kertoo tarkemmin, jos sattuu tätä juttua lukemaan?
Näin takavetoeskon katsastuksessa:
"mitkä iskarit sulla on?"
-Bilsteinit.
"aijaa, no sit ei mitään"
Eli tommonen paketti ei välttämättä toimi niin pienes tärinässä, toimivat sitten kovemmassa höykytyksessä (missä taas normi-osat ei välttämättä pysy mukana)
Joo, tais olla PJ:n Cobrassa ne iskarit ja näytti vikaa ainoastaan yhdessä iskarissa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
joo..oon huomannu farmarissa saman taas,koittanu nostaa perää niillä kuminpaloilla mitä kierrejousien väliin saa,sellasia koirankeksin muotosia..pitäis laittaa vielä yhet kai lisää että saa talveksi maasturintaunusstyle kirjoitti:on niissä jotain eroa aina ku kolmos koppanen tulee vastaan niin siinä on keula härskin pystyssä ja kuiteski samat jouset takanu ku vanhemmissa
Taunus Maximus =)
Burtonilla on erikorkusia uretaanipaloja sinne jousen alle, saa niillä säädellä korkeutta. Maksavat kyllä mansikoitajanzamar kirjoitti:joo..oon huomannu farmarissa saman taas,koittanu nostaa perää niillä kuminpaloilla mitä kierrejousien väliin saa,sellasia koirankeksin muotosia..pitäis laittaa vielä yhet kai lisää että saa talveksi maasturintaunusstyle kirjoitti:on niissä jotain eroa aina ku kolmos koppanen tulee vastaan niin siinä on keula härskin pystyssä ja kuiteski samat jouset takanu ku vanhemmissa
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Mulla on Spaxin sarja alla. 1600:n ollessa keulalla madallus ainakin todella tasainen ja onnistunut, millejä en mitannut. Ajettavuus hiton hyvä vanhoillakin puslilla. Nyt on uudet puslat alla V6-projektin myötä, saa nähä, miten paljon muuttuu. Samaten jännittää, miten käy etujousien ja -iskareiden V6:n aika lailla härskimmän painon alla. Vannottivat kyllä liikkeessä, että käy V6:eenkin samat jouset.jonezy kirjoitti:Joo, tuosta sopivuudesta I-koppaseen munkin piti vielä kysäistä...???
Eli,....
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
itte heitin kokeeks omaan kolmos koriseen kiinni eteen spax 1"pudottavat jouset ja gaz iskarit takana todennäkösesti farkun jouset ja monroen iskut
etupää otta todella hienosti pienet ja isommatkin töyssyt etupään korkeus on sopiva ja alatukivarret täysin suorassa linjassa palkin kanssa
noi oon tilannu projekti coupea varten joten tosta ne irtoo ennen talvea mutta loistavat ajaa
niin ja katsastuksessa valitti ettei toimi iskarit kysyin että muutetaanko sisään vai ulos joustoa alko vaan sössötää jotain
ja iskari testissä katsastuksessa alle 50% tulos ei ole syy hylkäykseen mikäli muutoin voidaan todeta iskarin olevan ehjä
ps jos ei auta puhuminen niin pyörästä ilmanpainetta pienemmäks niin johan kohenee tulos
etupää otta todella hienosti pienet ja isommatkin töyssyt etupään korkeus on sopiva ja alatukivarret täysin suorassa linjassa palkin kanssa
noi oon tilannu projekti coupea varten joten tosta ne irtoo ennen talvea mutta loistavat ajaa
niin ja katsastuksessa valitti ettei toimi iskarit kysyin että muutetaanko sisään vai ulos joustoa alko vaan sössötää jotain
ja iskari testissä katsastuksessa alle 50% tulos ei ole syy hylkäykseen mikäli muutoin voidaan todeta iskarin olevan ehjä
ps jos ei auta puhuminen niin pyörästä ilmanpainetta pienemmäks niin johan kohenee tulos
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Eipä paljoa madallu vehkeet noilla spaxeille vrt. orkkis väsähtäneet jouset. Toki laskeehan tuokin hieman ajan kanssa.
Takana 2" madaltavat, edessä vielä orkkikset, surkea kuva, mutta jotain osviittaa saa...
http://personal.inet.fi/koti/spa/spax.jpg
Takana 2" madaltavat, edessä vielä orkkikset, surkea kuva, mutta jotain osviittaa saa...
http://personal.inet.fi/koti/spa/spax.jpg
Maku kysymys sano koira kun *krhm*ttä nuoli. Oma ykköskorinen madaltu omaan makuun juuri sopivasti, kun tarkotus on kuitenkin käyttää autoa ihan normaalissa ajossa. Ulkonäkö on hyvä, mutta ajettavuus säilyy. Minusta ei oo kivaa, jos jokasessa hidastetöyssyssä (joita muuten nykyään on PALJON) joutuu kiertään jotenkin venkuroimalla, että pääsee ehjänä yli...Tähtisilmä kirjoitti:Eipä paljoa madallu vehkeet noilla spaxeille vrt. orkkis väsähtäneet jouset. Toki laskeehan tuokin hieman ajan kanssa.
Takana 2" madaltavat, edessä vielä orkkikset, surkea kuva, mutta jotain osviittaa saa...
http://personal.inet.fi/koti/spa/spax.jpg
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i