RallyRace & SPAX-jouset ja -iskarit??

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jonezy
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Tammi 2005, 00:38
Paikkakunta: Pori/Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Mistähän nuo madalluksien muutokset johtuu?

Kuitenkin periaatteessa kyseessä suurinpiirtein sama auto....

Mut eipä kai nuo silti liikaa laske ykköskoppastakaan...?
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jonezy kirjoitti:Mistähän nuo madalluksien muutokset johtuu?

Kuitenkin periaatteessa kyseessä suurinpiirtein sama auto....

Mut eipä kai nuo silti liikaa laske ykköskoppastakaan...?
Pakko olla jotain eroa joko takatukivarsissa, tukivarsien kiinnityspisteissä tai jousen yläpään runkorakenteessa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

on niissä jotain eroa aina ku kolmos koppanen tulee vastaan niin siinä on keula härskin pystyssä ja kuiteski samat jouset takanu ku vanhemmissa
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

mois13 kirjoitti:PJ:llä oli jotain ongelmia SPAX:n iskarin kanssa! Katsastuksessa sanoivat että on sökö ja SPAX:lla testasivat ja sanoivat olevan ehjän. PJ varmaan itse kertoo tarkemmin, jos sattuu tätä juttua lukemaan?
Jos on kevyt auto ja kovat jouset/iskarit, saattaa iskaritesti näyttää puutaheinää.
Näin takavetoeskon katsastuksessa:

"mitkä iskarit sulla on?"
-Bilsteinit.
"aijaa, no sit ei mitään"

Eli tommonen paketti ei välttämättä toimi niin pienes tärinässä, toimivat sitten kovemmassa höykytyksessä (missä taas normi-osat ei välttämättä pysy mukana)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Joo, tais olla PJ:n Cobrassa ne iskarit ja näytti vikaa ainoastaan yhdessä iskarissa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

taunusstyle kirjoitti:on niissä jotain eroa aina ku kolmos koppanen tulee vastaan niin siinä on keula härskin pystyssä ja kuiteski samat jouset takanu ku vanhemmissa
joo..oon huomannu farmarissa saman taas,koittanu nostaa perää niillä kuminpaloilla mitä kierrejousien väliin saa,sellasia koirankeksin muotosia..pitäis laittaa vielä yhet kai lisää että saa talveksi maasturin :lol:
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:on niissä jotain eroa aina ku kolmos koppanen tulee vastaan niin siinä on keula härskin pystyssä ja kuiteski samat jouset takanu ku vanhemmissa
joo..oon huomannu farmarissa saman taas,koittanu nostaa perää niillä kuminpaloilla mitä kierrejousien väliin saa,sellasia koirankeksin muotosia..pitäis laittaa vielä yhet kai lisää että saa talveksi maasturin :lol:
Burtonilla on erikorkusia uretaanipaloja sinne jousen alle, saa niillä säädellä korkeutta. Maksavat kyllä mansikoita :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

sporttiautosta saa kans niitä korotus paloja ite tilasin sieltä
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

taunusstyle kirjoitti:sporttiautosta saa kans niitä korotus paloja ite tilasin sieltä
Tuliks se niissä takajousissa ylä vai alapäähän se korotuspala?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

ala päähän eli tuki varteen
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

jonezy kirjoitti:Joo, tuosta sopivuudesta I-koppaseen munkin piti vielä kysäistä...???
Eli,....
Mulla on Spaxin sarja alla. 1600:n ollessa keulalla madallus ainakin todella tasainen ja onnistunut, millejä en mitannut. Ajettavuus hiton hyvä vanhoillakin puslilla. Nyt on uudet puslat alla V6-projektin myötä, saa nähä, miten paljon muuttuu. Samaten jännittää, miten käy etujousien ja -iskareiden V6:n aika lailla härskimmän painon alla. Vannottivat kyllä liikkeessä, että käy V6:eenkin samat jouset.
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

itte heitin kokeeks omaan kolmos koriseen kiinni eteen spax 1"pudottavat jouset ja gaz iskarit takana todennäkösesti farkun jouset ja monroen iskut
etupää otta todella hienosti pienet ja isommatkin töyssyt etupään korkeus on sopiva ja alatukivarret täysin suorassa linjassa palkin kanssa

noi oon tilannu projekti coupea varten joten tosta ne irtoo ennen talvea mutta loistavat ajaa :D

niin ja katsastuksessa valitti ettei toimi iskarit kysyin että muutetaanko sisään vai ulos joustoa :wink: alko vaan sössötää jotain
ja iskari testissä katsastuksessa alle 50% tulos ei ole syy hylkäykseen mikäli muutoin voidaan todeta iskarin olevan ehjä

ps jos ei auta puhuminen niin pyörästä ilmanpainetta pienemmäks niin johan kohenee tulos :wink:
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

laitoin itelle kaksi koirankeksikumia takajousiin,nyt on suorassa :)
..eikä pitäis pienen hangen ottaa pohjaan kiinni..
tietenkään taunuksella ei ole hyvä pysähtyä hankeen edelleenkään ilman kunnon lumiketjuja.. :lol: mutta vauhdilla pääsee sentään etenemään.
Taunus Maximus =)
Tähtisilmä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä »

Eipä paljoa madallu vehkeet noilla spaxeille vrt. orkkis väsähtäneet jouset. Toki laskeehan tuokin hieman ajan kanssa.
Takana 2" madaltavat, edessä vielä orkkikset, surkea kuva, mutta jotain osviittaa saa...
http://personal.inet.fi/koti/spa/spax.jpg
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

Tähtisilmä kirjoitti:Eipä paljoa madallu vehkeet noilla spaxeille vrt. orkkis väsähtäneet jouset. Toki laskeehan tuokin hieman ajan kanssa.
Takana 2" madaltavat, edessä vielä orkkikset, surkea kuva, mutta jotain osviittaa saa...
http://personal.inet.fi/koti/spa/spax.jpg
Maku kysymys sano koira kun *krhm*ttä nuoli. Oma ykköskorinen madaltu omaan makuun juuri sopivasti, kun tarkotus on kuitenkin käyttää autoa ihan normaalissa ajossa. Ulkonäkö on hyvä, mutta ajettavuus säilyy. Minusta ei oo kivaa, jos jokasessa hidastetöyssyssä (joita muuten nykyään on PALJON) joutuu kiertään jotenkin venkuroimalla, että pääsee ehjänä yli...
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Vastaa Viestiin