Katteleppa, kiinnostaa kovasti miten se on kytketty!Säätäjä kirjoitti:Mulla on sellanen mistä liittimet lähtee kyljestä eikä päästä...
ja jakaja sellanen missä pyörii semmonen levy missä on neljä "piikkiä" ja jakajan rungossa vastaavasti neljä piikkiä minkä likeltä toi levy pyörii... eli siis erilainen kuin sellanen riesan jakaja missä on suojalevy siin kannen alla ja sen takana ufotekniikkaa.
Ni voin katella omasta autosta miten tollanen on kytketty jos joku tarvii
Kärjettömän kytkentäkaaviosta?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Sitä ei luultavasti tarvi välttämättä ollenkaan? Ainakaan mun tossa isossa boxissa sitä ei ole kytketty!Säätäjä kirjoitti:Nii mikä toi Suoravirta + startilta on? En miä muistaakseni startille vetän mitää piuhaa boksilta...
Antaisko se startatessa paremman kipinän, jos se johto on kytketty?
Toi boxi se luultavasti on? Kytkennät vähän oudot mulle?
Mikä esim. toi n.c. on???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuon näköinen on se munkin boxi. Tänään tarvii paneutua tuohon kärjettömän kytkentään oikein ajan kanssa. Ilmoittelen tänne miten käy.mois13 kirjoitti:Sitä ei luultavasti tarvi välttämättä ollenkaan? Ainakaan mun tossa isossa boxissa sitä ei ole kytketty!Säätäjä kirjoitti:Nii mikä toi Suoravirta + startilta on? En miä muistaakseni startille vetän mitää piuhaa boksilta...
Antaisko se startatessa paremman kipinän, jos se johto on kytketty?
Toi boxi se luultavasti on? Kytkennät vähän oudot mulle?
Mikä esim. toi n.c. on???
Tuo n.c. saattaa olla se kytkentä startin solenoidin herätteeltä. Suoraavirtaa ei kytketä startilta. Semmoista kytkentää ei ilmeisesti ole.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Ford LTD Brougham 429cid -73
Eli kytkentä oli juurikin se mitä mois13 ajatteli elikkäs boxin navoista katsellen vasemmalta oikealle..Tuhnus kirjoitti:Tuon näköinen on se munkin boxi. Tänään tarvii paneutua tuohon kärjettömän kytkentään oikein ajan kanssa. Ilmoittelen tänne miten käy.mois13 kirjoitti:Sitä ei luultavasti tarvi välttämättä ollenkaan? Ainakaan mun tossa isossa boxissa sitä ei ole kytketty!Säätäjä kirjoitti:Nii mikä toi Suoravirta + startilta on? En miä muistaakseni startille vetän mitää piuhaa boksilta...
Antaisko se startatessa paremman kipinän, jos se johto on kytketty?
Toi boxi se luultavasti on? Kytkennät vähän oudot mulle?
Mikä esim. toi n.c. on???
Tuo n.c. saattaa olla se kytkentä startin solenoidin herätteeltä. Suoraavirtaa ei kytketä startilta. Semmoista kytkentää ei ilmeisesti ole.
6 = puolan - /1
5 = puolan + /15
4 = startin solenoidin heräteeltä +
3 = kärjettömän anturi +
2 = kärjettömän anturi -
1 = maa -
Tällä kytkennällä hörähti heti käyntiin!
Ero on kuin yöllä ja päivällä kun vertaa vanhaan kärjelliseen jakajaa.
Kone ottaa kierroksia perskeleesti enemmän ja käy huomattavasti tasaisemmin.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Ford LTD Brougham 429cid -73
Kaikki kiitos kuuluu Janzamarille, kun kaivo jostain esiin ton HÜCO:n kataloogin Toi kataloogi pitäs kans lisätä tonne tiedostoihin!janzamar kirjoitti:we have a winner!!
elikkä onneksi olkoon onnistuneesta kytkennästä,ja tulos arkistoon..?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Laitas se numerosarja kehiin? Voi tarkistaa vielä sen tosta luettelosta...janzamar kirjoitti:varaosanumerolla hain,eli sillä mikä lukee siinä osassa..
motorcraft-nimi ja numerosarja.
Oliks se toi Motorcraft 83BB-12A199-B3A ???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Toi solenoidin herätevirta jäi vähän kysymysmerkiksi? Siis mihin johtoon/liittimeen sen kytkit? Siihen mikä tulee virtalukolta solenoidille vai? Vaiko siihen liittimeen/johtoon, mikä antaa esim. puolalle käynnistäessä suoran jännitteen ohi esivastuksen?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Joo, niinhän se oli tosiaan noissa kaavioissakin, halusin vaan varmistaa asian. Joskus vuosia sitten vaan kun kytkin tota omaa järjetöntä, mulla tais käydä niin että startti jäi päälle vaikka lopetin starttauksen ja irrotin siks ton kyseisen johon kokonaan ja hyvin on pelannu ilman sitäkinTuhnus kirjoitti:Siihen virtalukolta solenoidille tulevaan johtoon. Tuntuu ainakin pelaavan.
Kytkin nähtävästi väärin päin sen startin "herätevirta" ja puolan "sytytysvirta" johdon Olis pitänny olla just päin vastoin.
Mulla kun on erilainen boxi, semmonen ISO...
Pitää joskus kokeilla uudestaan noita kytkentöjä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Hei mulla on vedetty suoraan +12veehen toi mustavihree startille kuuluva johto yhdessä ton ite +12v:lle menevän johdon kanssa. Hyvin toi tuntus tolleenkin pelaavan... Ja jos sillä johdolla vahvempaa kipunaa haetaan niin onko se nyt sitten huono juttu jos se kokoajan on päällä? Pitää varmaan kokeilla vetää se johto sinne minne se kuuluu...
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Audi 80 2.0E -91 b4