Kärjettömän kytkentäkaaviosta?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Säätäjä kirjoitti:Mulla on sellanen mistä liittimet lähtee kyljestä eikä päästä...

ja jakaja sellanen missä pyörii semmonen levy missä on neljä "piikkiä" ja jakajan rungossa vastaavasti neljä piikkiä minkä likeltä toi levy pyörii... eli siis erilainen kuin sellanen riesan jakaja missä on suojalevy siin kannen alla ja sen takana ufotekniikkaa.

Ni voin katella omasta autosta miten tollanen on kytketty jos joku tarvii
Katteleppa, kiinnostaa kovasti miten se on kytketty!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Säätäjä kirjoitti:Nii mikä toi Suoravirta + startilta on? En miä muistaakseni startille vetän mitää piuhaa boksilta... :shock:
Sitä ei luultavasti tarvi välttämättä ollenkaan? Ainakaan mun tossa isossa boxissa sitä ei ole kytketty!
Antaisko se startatessa paremman kipinän, jos se johto on kytketty?

Toi boxi se luultavasti on? Kytkennät vähän oudot mulle?

Kuva

Mikä esim. toi n.c. on???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Eikös nc yleensä näissä yhteyksissä tarkoita "no connection" eli ko. liitintä ei käytetä mihinkään.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

No sitä varmaan tarkottaa :D

Kytkisin kyllä ton kuvan mukaan, eli:

6= Puolan miinus/1
5= Puolan plus/15
4= ei kytkentää
3= jakajan anturin +
2= jakajan anturin -
1= Maa eli akun -

Ymmärsinköhän oikein tuon :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

mois13 kirjoitti:
Säätäjä kirjoitti:Nii mikä toi Suoravirta + startilta on? En miä muistaakseni startille vetän mitää piuhaa boksilta... :shock:
Sitä ei luultavasti tarvi välttämättä ollenkaan? Ainakaan mun tossa isossa boxissa sitä ei ole kytketty!
Antaisko se startatessa paremman kipinän, jos se johto on kytketty?

Toi boxi se luultavasti on? Kytkennät vähän oudot mulle?

Kuva

Mikä esim. toi n.c. on???
Tuon näköinen on se munkin boxi. Tänään tarvii paneutua tuohon kärjettömän kytkentään oikein ajan kanssa. Ilmoittelen tänne miten käy.

Tuo n.c. saattaa olla se kytkentä startin solenoidin herätteeltä. Suoraavirtaa ei kytketä startilta. Semmoista kytkentää ei ilmeisesti ole.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Tuhnus kirjoitti:
mois13 kirjoitti:
Säätäjä kirjoitti:Nii mikä toi Suoravirta + startilta on? En miä muistaakseni startille vetän mitää piuhaa boksilta... :shock:
Sitä ei luultavasti tarvi välttämättä ollenkaan? Ainakaan mun tossa isossa boxissa sitä ei ole kytketty!
Antaisko se startatessa paremman kipinän, jos se johto on kytketty?

Toi boxi se luultavasti on? Kytkennät vähän oudot mulle?

Kuva

Mikä esim. toi n.c. on???
Tuon näköinen on se munkin boxi. Tänään tarvii paneutua tuohon kärjettömän kytkentään oikein ajan kanssa. Ilmoittelen tänne miten käy.

Tuo n.c. saattaa olla se kytkentä startin solenoidin herätteeltä. Suoraavirtaa ei kytketä startilta. Semmoista kytkentää ei ilmeisesti ole.
Eli kytkentä oli juurikin se mitä mois13 ajatteli elikkäs boxin navoista katsellen vasemmalta oikealle..

6 = puolan - /1
5 = puolan + /15
4 = startin solenoidin heräteeltä +
3 = kärjettömän anturi +
2 = kärjettömän anturi -
1 = maa -

Tällä kytkennällä hörähti heti käyntiin! :D
Ero on kuin yöllä ja päivällä kun vertaa vanhaan kärjelliseen jakajaa.
Kone ottaa kierroksia perskeleesti enemmän ja käy huomattavasti tasaisemmin.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

we have a winner!! :D
elikkä onneksi olkoon onnistuneesta kytkennästä,ja tulos arkistoon..?
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:we have a winner!! :D
elikkä onneksi olkoon onnistuneesta kytkennästä,ja tulos arkistoon..?
Kaikki kiitos kuuluu Janzamarille, kun kaivo jostain esiin ton HÜCO:n kataloogin :D Toi kataloogi pitäs kans lisätä tonne tiedostoihin!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

varaosanumerolla hain,eli sillä mikä lukee siinä osassa..
motorcraft-nimi ja numerosarja.
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:varaosanumerolla hain,eli sillä mikä lukee siinä osassa..
motorcraft-nimi ja numerosarja.
Laitas se numerosarja kehiin? Voi tarkistaa vielä sen tosta luettelosta...
Oliks se toi Motorcraft 83BB-12A199-B3A ???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

joo,just se
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Toi solenoidin herätevirta jäi vähän kysymysmerkiksi? Siis mihin johtoon/liittimeen sen kytkit? Siihen mikä tulee virtalukolta solenoidille vai? Vaiko siihen liittimeen/johtoon, mikä antaa esim. puolalle käynnistäessä suoran jännitteen ohi esivastuksen?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Siihen virtalukolta solenoidille tulevaan johtoon. Tuntuu ainakin pelaavan.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tuhnus kirjoitti:Siihen virtalukolta solenoidille tulevaan johtoon. Tuntuu ainakin pelaavan.
Joo, niinhän se oli tosiaan noissa kaavioissakin, halusin vaan varmistaa asian. Joskus vuosia sitten vaan kun kytkin tota omaa järjetöntä, mulla tais käydä niin että startti jäi päälle vaikka lopetin starttauksen ja irrotin siks ton kyseisen johon kokonaan ja hyvin on pelannu ilman sitäkin :D
Kytkin nähtävästi väärin päin sen startin "herätevirta" ja puolan "sytytysvirta" johdon :D Olis pitänny olla just päin vastoin.
Mulla kun on erilainen boxi, semmonen ISO...
Pitää joskus kokeilla uudestaan noita kytkentöjä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

Hei mulla on vedetty suoraan +12veehen toi mustavihree startille kuuluva johto yhdessä ton ite +12v:lle menevän johdon kanssa. Hyvin toi tuntus tolleenkin pelaavan... Ja jos sillä johdolla vahvempaa kipunaa haetaan niin onko se nyt sitten huono juttu jos se kokoajan on päällä? Pitää varmaan kokeilla vetää se johto sinne minne se kuuluu...
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Vastaa Viestiin