Kärjettömän kytkentäkaaviosta?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

6 = puolan - /1
5 = puolan + /15
4 = startin solenoidin heräteeltä +
3 = kärjettömän anturi +
2 = kärjettömän anturi -
1 = maa -

Tällä kytkennällä hörähti heti käyntiin! :D
Ero on kuin yöllä ja päivällä kun vertaa vanhaan kärjelliseen jakajaa.
Kone ottaa kierroksia perskeleesti enemmän ja käy huomattavasti tasaisemmin.
Ei ###### mikähän meni pieleen? Tollai kytkin boxin, mut ei tunnu tulevan kipinää :evil: ? . Miten etsiä vikaa? Virranjakajan virtaa en keksinyt miten mitata kun on se liitin niin tiivis. Mustavihreän kytkin suoraan startin solenoidin herätteeseen (johon tulee virta vain startatessa?)
HooPee
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2005, 13:55
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Onkos sulla kärjettömälle tarkoitettu puola? Kuulin, ettei toimi orkkispuolalla.
Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jäi äsken kirjautumatta
Joo on kärjetön puola...

Mut hei mites kun toi musta (5) johto pitäis kytkeä puolan + /15 , niin mitäs tuo 15 tarkoittaa?

Kun nyt tarkemmin tässä koneen ääressä ajattelen niin mistäs ihmeestä tonne jakajalle tai puolalle se virta tulee kun virta-avain on II-asennossa? Ei ainakaan mun kytkennöillä mistään vai täh? Ei siis kumma jos ei kipunois :) ?

Joo myönnetään et oon ihan nöösi autosähkömies :oops: ...ehkä toi kauppatieteily on enemmän se mun juttu :)
Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

:D Ryöstin virran boxin ja puolan plussan väliin siitä plusjohdosta joka oli kärjellisen sytytyksen puolan plussassa...Johan lähti käyntiin *wroom* :lol:

Nyt pitäis enää siistiä noi puuhajohdot tuolta konetilasta nippuun :)
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Tuomas kirjoitti:Jäi äsken kirjautumatta
Joo on kärjetön puola...

Mut hei mites kun toi musta (5) johto pitäis kytkeä puolan + /15 , niin mitäs tuo 15 tarkoittaa?
Se 15 tarkottaa virtalukolta tulevaa plussaa (ja 30 tarkottaa suoraan akusta tulevaa plussaa ja 31 on maa....)
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

entäs kuin 2.9 jakajassa on ton IS sierran boksin näkönen möntti kiinteenä jakajassa?

kuva

mitenhän tollasen saa kytkettyä vai saakohan mitenkään ilman erillisiä bokseja. :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Uppaillaanpa hieman tätäkin kun on itelle ajankohtainen.

Duraspark II sytkyn kaavio tässä vois kai laittaa talteen:

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva
Sedan GT '73
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Täällä aiemmin kerrotun perusteella muokkasin tuota yhtä kuvaa tuon kärjettömän boksin kytkennästä (6 liitintä boksin sivulla).

Sen näkeepi tuolta: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... rjeton.jpg

Jos siinä jotai päi honkia ni kertokaa ihmeessä ni korjataan hujauksessa :)
jouppi
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 21:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jouppi »

Noniin Nyt olis asennettu kärjetön jakaja 2.3:seen Mutta tyhjäkäyntiä ei käy ainoastaan kierroksilla. Ehdotuksia missä vika?
Jouni
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jouppi kirjoitti:Noniin Nyt olis asennettu kärjetön jakaja 2.3:seen Mutta tyhjäkäyntiä ei käy ainoastaan kierroksilla. Ehdotuksia missä vika?
Sytkä niin myöhäsellä?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
jouppi
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 21:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jouppi »

Ajotuksen säätö ei vaikuttanut mitään. Voisko johtua tuosta kärjellisen puolasta. Eli kun ei ole esivastuksellista puolaa.?
Jouni
Vastaa Viestiin