2.3 v6 erot?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Larppa kirjoitti:taitaa sitten olla kaikki A-lohkot samanlaisia vuosimallista riippumatta.
Joo, lohkot on samanlaisia :D :D
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pieleen meni "vieraalla".
Ei voi kaikki lohkot olla samanlaisia, kun nokkalaakerin koko muuttuu -82.
Eli lohkossa olevat laakeripesät isommat tosta vuodesta .
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

V6 kirjoitti:Pieleen meni "vieraalla".
Ei voi kaikki lohkot olla samanlaisia, kun nokkalaakerin koko muuttuu -82.
Eli lohkossa olevat laakeripesät isommat tosta vuodesta .
jaa minä ku luulin et tuo koskee E lohkoja...
Velocity96
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Velocity96 »

kansia ei paljoa tarvii kattoa sopiiko kun sellaiset on itellä vanhassa lohkossa... :)
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Larppa kirjoitti:taitaa sitten olla kaikki A-lohkot samanlaisia vuosimallista riippumatta.

En ole vielä purannut tuon AN-koneen alakertaa mutta A9 :n nokka-akseli
näytti vähän omituiselta. Siinä oli ainakin perusympyrä 2-3 mm isompi kuin tuossa 2.8 koneessa. Purkaan tänään tai huomenna tuon AN koneen alakerran niin sitte tietää. Toisaalta tuo 2.8 kone saattaa olla huono vertailukohde.no, pitää yrittäää ehtiä vielä tänään purkaa.. sen verran kiinnostaa.


lisäystä ...

nokka-akseleissa on eroa.Perusympyrä A9 koneessa noin 2,5 milliä isompi. Nostot 6mm paikkeilla molemmissa.

-vk-
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Larppa kirjoitti:taitaa sitten olla kaikki A-lohkot samanlaisia vuosimallista riippumatta.
Nokka-laakerit oli vaihtunu näissäkin...

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... m=30&pos=7


-vk-
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

muita eroja ei sitte taia olla.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Larppa kirjoitti:muita eroja ei sitte taia olla.
En oo jaksanu purkaa vielä öljypohjaa pois kun siinä on niin monta ruuvia : )
Pitää vähän mittailla lähipäivinä kun saa purettua. Laitan tänne ja galleriaan jos löytyy jotain.

no editoidaan tätä,

eli jaksoin ottaa öljypohjan vielä tänään pois ja yhden männän. Alustavasti näyttäis siltä että A9 koneen mäntä on 0.5 mm korkeampi jos mittaa männäntapista lakeen.

ja janzalle , tää on ihan kivaa , enemmän aikaa vietän joka tapauksessa tallissa kuin kämpässä. : ) ja on sitä turhempaakin hommaa tehty ku ihmetelty v6 konetta. Tää on kivaa pitkästä aikaa...


-vk-
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

mukavaa että meillä on pioneeri joukossamme,jolla on mitä vertailla :)
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin