2.3 v6 erot?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

2.3 v6 erot?

ViestiKirjoittaja Janzamar » 26 Elo 2005, 18:50

mistäs se ero mahtoi tulla,se huimat 6 heppaa 2.3 kölniläisten välillä..?
oliko se kansista vai nokasta?
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Velocity96 » 26 Elo 2005, 19:33

eikös ne kannet ollu eri?
itel ainakin nyt A9 paikal ja ne AN irtonaisenas...
Velocity96
 
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:54
Paikkakunta: Paimio

Re: 2.3 v6 erot?

ViestiKirjoittaja Mois » 26 Elo 2005, 20:26

janzamar kirjoitti:mistäs se ero mahtoi tulla,se huimat 6 heppaa 2.3 kölniläisten välillä..?
oliko se kansista vai nokasta?

Onhan siinä 114 hv versiossa korkeammat männätkin, puristuksia enemmän ainakin!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7787
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Velocity96 » 26 Elo 2005, 20:34

kumpikin kone on purettuna ja ihan samoilta muuten vaikutti kansia, pakosarjoja ja imusarjaa lukuunottamatta... tarvii tutkia ne männät vielä varmuuden vuoksi...
Velocity96
 
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:54
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Janzamar » 26 Elo 2005, 20:38

joooo...
mitä eroa niissä kansissa?
vesikanavat?
onko venttiilit kovin erilaiset sun muuta vastaavaa,6 heppaa on kumminkin aika vähän..
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Mois » 26 Elo 2005, 20:43

Puristuskorkeus on suurempi noissa uudemmissa koneissa, eli männissä siis. En jaksa kaivaa sitä paperia missä ne mitat on...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7787
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Larppa » 26 Elo 2005, 20:49

katos velocity samalla näyttäiskö siltä että käykö noi kannet lohkosta toiseen?
Larppa
 
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

ViestiKirjoittaja Taco » 27 Elo 2005, 03:48

janzamar kirjoitti:joooo...
mitä eroa niissä kansissa?
vesikanavat?


jhoooo... vesikanavat täytyy olla ishommat ku 6 heppaa on thullunna lishää... :idea:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Mois » 27 Elo 2005, 12:25

Taco kirjoitti:
janzamar kirjoitti:joooo...
mitä eroa niissä kansissa?
vesikanavat?


jhoooo... vesikanavat täytyy olla ishommat ku 6 heppaa on thullunna lishää... :idea:

Vithun laphalaiset :wink: :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7787
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja OpaS » 27 Elo 2005, 12:57

Venttiilit on isommat noissa uudemmissa.
OpaS
 
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Elo 2005, 22:55
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja V6 » 27 Elo 2005, 13:42

Imusarja erilainen, uudemmassa isommat kanavat.
Pakosarjat erilaiset ,uudemmassa isommat kanavat.
Männät erilaiset, uudemmassa puristuskorkeus suurempi (mäntä tulee lohkon tasalle) , puristukset 8,75 -> 9,00.
Kannet erilaiset , vanhempi AN ,uudempi A9 merkintä, sekä pako että imuventtiili isompi.
Nokka-akseli aikaistettu 2,5 astetta uudemmassa.

Ihme jos ei noilla eväin tule 6 heppaa lisää.
:shock:
V6
 
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja astriel » 27 Elo 2005, 13:50

Larppa kirjoitti:katos velocity samalla näyttäiskö siltä että käykö noi kannet lohkosta toiseen?


täällä ois muutama kuvatus tästä aiheesta. eli meikälaisen galleriassa

lohkot
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... m=30&pos=6


kannet:
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =30&pos=16

imusarjat:
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =30&pos=16
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =30&pos=17

pakoaukot:
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =30&pos=18


nokat:
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... m=30&pos=7




-vk- (astriel)
Avatar
astriel
 
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

ViestiKirjoittaja Janzamar » 27 Elo 2005, 14:47

ei mun silmään oo sen kummempaa eroa tullu kun erikokoset pakoaukot..?
ainakaan merkittävää..noissa astrielin kuvissa?
ja kun ei se venttiilienkään koko niin paljoa taida vaikuttaa kuin se muoto..
ei kun pylväsporakoneeseen kiinni ja rälläkällä vähäsen pyyhkäisee,niin se 6 heppaahan melkein on lähellä.. :) tai ainakin 0.6..
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Tuukka » 27 Elo 2005, 15:31

janzamar kirjoitti:ei kun pylväsporakoneeseen kiinni ja rälläkällä vähäsen pyyhkäisee,niin se 6 heppaahan melkein on lähellä.. :) tai ainakin 0.6..


Rälläkällä ja pienellä pyyhkäsyllä voi tulla sen verran karkeeta ja huonoo jälkee, että saattaa olla -6 lähempänä totuutta... :lol:
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Avatar
Tuukka
 
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo

ViestiKirjoittaja Larppa » 27 Elo 2005, 17:08

taitaa sitten olla kaikki A-lohkot samanlaisia vuosimallista riippumatta.
Larppa
 
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa