V6 imusarjat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja 96taunus » 21 Joulu 2016, 01:09

Projektina olis 2.0 v6 johon tulis 2.6:n kampi ja kuplan männät 85,5mm.
Kannet olis c9 2.0 kannet joissa on vakiona samat venat kun 2.3:ssa.
Imusarjaksi olis pari vaihtoehtoo, c9:n imari tai 2.6:n imari. Erona noissa on imukanavien muotoilu, 2.0:ssa ovaalin muotoiset kanavat kun taas 2.6:ssa kulmikkaat. Lisäksi vesikanavat kulkee 2.0:ssa ainoastaan etupäässä puolelta toiselle vaikka kansissa on kanavat. Lisäksi se on pakokaasulla lämpiävä.(jota ei varmaankaan kannata käyttää).
Elikä kumpaa imaria kannattais käyttää, lähinnä ton vesikierron kannalta?
Niin näissä 2.0:ssa ei tainnut olla missään vaiheessa nykybensan kestäviä kansia?
Mahtaako noissa kansissa olla työstövaraa seetien asentamiseen?
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja Vermilion » 21 Joulu 2016, 17:37

96taunus kirjoitti:Projektina olis 2.0 v6 johon tulis 2.6:n kampi ja kuplan männät 85,5mm.
Kannet olis c9 2.0 kannet joissa on vakiona samat venat kun 2.3:ssa.
Imusarjaksi olis pari vaihtoehtoo, c9:n imari tai 2.6:n imari. Erona noissa on imukanavien muotoilu, 2.0:ssa ovaalin muotoiset kanavat kun taas 2.6:ssa kulmikkaat. Lisäksi vesikanavat kulkee 2.0:ssa ainoastaan etupäässä puolelta toiselle vaikka kansissa on kanavat. Lisäksi se on pakokaasulla lämpiävä.(jota ei varmaankaan kannata käyttää).
Elikä kumpaa imaria kannattais käyttää, lähinnä ton vesikierron kannalta?
Niin näissä 2.0:ssa ei tainnut olla missään vaiheessa nykybensan kestäviä kansia?
Mahtaako noissa kansissa olla työstövaraa seetien asentamiseen?


2.8 kansissa on viimisissä seetit, lyijyttömälle bensalle, muissa ei taida olla.
Kiikuta lahden kansityöhön kannet näytille niin ne osaa kyllä sanoa saako kansiin
seetit laitettua vai ei.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1382
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja Sultzi » 23 Joulu 2016, 19:59

Seetien asennuksen onnistumista ei tiedä varmaksi ennen reikien koneistusta. Itselleni tehtiin romu kanteen koe "porauksia" joilla testattiin sopivat mitat pakoseeteille. Jos tehdään perinteinen reikä niin vaarana on mennä puhki vesitilaan, itselleni koneistamo teki seeteihin ulkoreunaan porrastuksen pienemmälle halkaisijalle osuudelle joka menee kanteen syvemmälle. Ainakin näissä kansissa onnistui kaikki pakopuolen seetit ilman puhki menemistä. Mutta on ihan tuurikauppaa, jos on pieniä heittoja kansien valuissa.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1894
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja isoatlas » 24 Joulu 2016, 16:41

Alkuperäisissä 2.8 lyijyttömän kansissa se seetirengas ei ole paljoa pakoventtiilin lautasta isompi ulkomitaltaan ja olisiko ollut vajaa 4mm syvä, en muista tarkemmin enää...tuon suuntaisilla mitoilla luulisi onnistuvan, varsinkin kun pienempien koneiden kansissa on valu paksumpaa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja 96taunus » 25 Joulu 2016, 23:46

Yes!
Hyvää tietoo seeti renkaista. Mutta mites toi imukansi? kummalla kantsii tehdä?
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja isoatlas » 26 Joulu 2016, 16:12

Laita vaan kansien oma imusarja...2.6 sarjassa on jo niin paljon isommat kanavat, että joutuisit isontamaan ja muotoilemaan kansien imukanavat vastaamaan niitä ja tukkimaan kansista ne imusarjalle menevät pakokaasuaukot, kun 2.6 sarjassa ei ole mitään sillä kohdalla...tai jos on pakko saada isompi imusarja niin 2.3:sen A9 sarja sitten.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja 96taunus » 26 Joulu 2016, 18:10

Ok! homma alkaa hahmottua. Tässä olis vielä kuva noista kamoista kun kuvia on aina kiva syynätä :D
Vasemmalta katsoen 2.6, 2.0 ja cn kansi, 2.0 ja c9 kansi.(kuva suurenee klikkaamalla)
Kuva
(oho tulipas iso kuva :mrgreen: )
Oliskohan kellään myydä tohon c9 kanteen imarin tiivistettä?
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja 96taunus » 13 Maalis 2017, 13:38

Onko mitään haittaa jos tukin noi lämpökanavat noista c9 kansien pakokanavista? kun tällä ei ajella kuitenkaan talvikeleillä.
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja isoatlas » 13 Maalis 2017, 22:45

Ei haittaa, nehän on muutenkin yleensä jo karsta tukkinut...eihän vanhemmissa koneissa edes ole niitä ja toimivat talvellakin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja 96taunus » 15 Maalis 2017, 00:19

Tämä selvä :D
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja Sumu » 01 Huhti 2017, 08:41

http://www.fordopedia.org/parts-catalog/20-23-28-v6/A5.35

Mikäs muuten on tämä "hot idling control"?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja Mois » 01 Huhti 2017, 11:52

Sumu kirjoitti:http://www.fordopedia.org/parts-catalog/20-23-28-v6/A5.35

Mikäs muuten on tämä "hot idling control"?


Antaa lisäilmaa tyhjäkäynnillä jos on oikee kuuma :lol: Joku semmonenhan toi on. Bi-metallia toi "liuska" mikä sulkee ja avaa pientä ilmareikää. Oon sitä joskus itekin ihmetelly et mikä se on. Nostaa kierroksia ettei kone keitä jos tyhjäkäynnillä kone käy liian kuumana?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7730
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron